Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har ikke kastet opp på 1 mnd. Og skal aldri gjør det igjen heller. Er livredd for alle de farlige sykdommene du kan få av de. Men jeg lurer på en ting. Kan jeg fortsatt få skader av det nå i ettertid? Foreksempel hjertesvikt osv? Selv om jeg er ferdig med det?
The Kitten Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Det er kjempebra at du ikke har kastet opp på en måned! Likevel bør du være forsiktig med å friskmelde deg selv så snart. Har du lært deg hvordan du skal håndtere det som drev deg til å kaste opp før? Har du fått noe form for behandling? Ikke alle trenger det, men det kan være til god hjelp for mange. Jeg trodde jeg kunne kurere meg selv ved å slutte tvert, og tro meg det virker ikke. Det handler ikke om viljestyrke, men om å finne de utløsende faktorer og deretter vite hvordan man skal håndtere disse. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært syk, så det er vanskelig å kommentere noe angående om du har fått varige mèn. Det går an å bli helt frisk fra bulimi, både fysisk og psykisk. Ta en tur til legen og sjekk vitaminnivået ditt, for sjansen er stor for at du mangler viktige vitaminer og mineraler. Vær også obs på at du kanskje kommer til å være veldig tørst en stund fremover. Det er helt normalt, fordi bulimi gjør en dehydrert.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Det er kjempebra at du ikke har kastet opp på en måned! Likevel bør du være forsiktig med å friskmelde deg selv så snart. Har du lært deg hvordan du skal håndtere det som drev deg til å kaste opp før? Har du fått noe form for behandling? Ikke alle trenger det, men det kan være til god hjelp for mange. Jeg trodde jeg kunne kurere meg selv ved å slutte tvert, og tro meg det virker ikke. Det handler ikke om viljestyrke, men om å finne de utløsende faktorer og deretter vite hvordan man skal håndtere disse. Jeg vet ikke hvor lenge du har vært syk, så det er vanskelig å kommentere noe angående om du har fått varige mèn. Det går an å bli helt frisk fra bulimi, både fysisk og psykisk. Ta en tur til legen og sjekk vitaminnivået ditt, for sjansen er stor for at du mangler viktige vitaminer og mineraler. Vær også obs på at du kanskje kommer til å være veldig tørst en stund fremover. Det er helt normalt, fordi bulimi gjør en dehydrert. Jo jeg vil selv si jeg er frisk, da jeg har full kontroll, og har kun spydd 1 gang om dagen OM jeg har spist mye godteri. Ellers så spiste jeg sunt, trente og kastet ikke opp. Kastet kanskje bare opp 3 ganger i uka. Så kunne det gå 2 uker før neste gang. Og nå skal jeg aldri gjør det igjen. Da jeg er redd for hjerte osv. Så lurte bare på om du kunne få sykdommer etter du er ferdig med bulimi?
The Kitten Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Jo jeg vil selv si jeg er frisk, da jeg har full kontroll, og har kun spydd 1 gang om dagen OM jeg har spist mye godteri. Ellers så spiste jeg sunt, trente og kastet ikke opp. Kastet kanskje bare opp 3 ganger i uka. Så kunne det gå 2 uker før neste gang. Og nå skal jeg aldri gjør det igjen. Da jeg er redd for hjerte osv. Så lurte bare på om du kunne få sykdommer etter du er ferdig med bulimi? Du kjenner din egen situasjon best, jeg ville bare komme med et vennlig råd. Den ene gangen jeg trodde jeg var blitt frisk, fikk jeg tilbakefall etter et halvt år. Skjønt alle situasjoner er forskjellig. Sannsynligheten for at du får noen sykdommer av bulimien nå er nærmest ikke-eksisterende, for kroppene våre er veldig flinke til å helbrede seg selv og tilgi oss. Ta likevel en tur til legen og sjekk at alt er som det skal. Du trenger ikke fortelle at du er der fordi du har hatt bulimi.
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Du kjenner din egen situasjon best, jeg ville bare komme med et vennlig råd. Den ene gangen jeg trodde jeg var blitt frisk, fikk jeg tilbakefall etter et halvt år. Skjønt alle situasjoner er forskjellig. Sannsynligheten for at du får noen sykdommer av bulimien nå er nærmest ikke-eksisterende, for kroppene våre er veldig flinke til å helbrede seg selv og tilgi oss. Ta likevel en tur til legen og sjekk at alt er som det skal. Du trenger ikke fortelle at du er der fordi du har hatt bulimi. Tusen takk for svar:) Jeg vet at jeg selvfølgelig kan få tilbakfall, men det skal IKKE skje! Er du frisk nå?
The Kitten Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Ikke takk for en selvfølge! Ja, jeg er 100 % frisk!
Gjest Gjest Skrevet 7. august 2012 #7 Skrevet 7. august 2012 Ikke takk for en selvfølge! Ja, jeg er 100 % frisk! Så bra!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå