SuomiGirl Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Jeg er 21 år gammel jente, og har røykka sigaretter i 3 år. Prøver å slutte. Jeg har prøvd nikotin tyggis, men det var bare dritt.
frk.ompalompa Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Jeg er 22 år gammel og har røykt i 8 år, og jeg stumpet røyken for 4 uker siden! Det var et H*** de første 3-4 dagene, men etter dette så gikk det ganske fint! Jeg var ikke innstillt på å slutte i det hele tatt, og har vel egentlig alltid vært en av dem som trodde jeg aldri kom til å slutte å røyke. Men nå som jeg er røyk fri, så føler jeg meg så utrolig mye bedre! Jeg kjenner lukten fra shampoen i håret hele dagen, og klærne mine stinker ikke lenger røyk. Jeg slipper å være så forbanna avhengig av den sigaretten som i 8 år har styrt livet mitt. Den har bestemt når jeg skal være ferdig å vaske, når jeg skal ha pause i lekser, når jeg må på butikken, og jeg har måttet nedprioritere andre kjekke ting for å ha råd til røyk. DET ER HERLIG Nikotintyggis vil ikke hjelpe deg om du ikke stiller deg inn på det i hodet, å tygge på nikotintyggis får deg ikke til å bli automatisk røyk fri. Det sitter mer i hodet enn hva det gjør i kroppen! Prøv å hold deg røykfri i alle fall en uke, så skal du se at det går lett som bare det etterpå Lykke til!
@Maja Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Registrer deg på slutta.no og les "Endelig røykfri" av Allan Carr (gjerne den for jenter). God motivasjon å hente begge plasser! Lykke til! Å vere røykfri anbefales, det er definitivt verdt å holde ut den første vanskelige tida. Må bare oppleves ;-)
Gjest UngMann1986 Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 Det er ikke enkelt å slutte. Men samtidig er det ikke så vanskelig heller. Det finnes mange som klarer å slutte, og det handler mest om egen motivasjon. Er motivasjonen sterk nok, blir viljestyrken sterk nok også. Men det finnes hjelpemidler. Jeg gikk over på snus (og bruker det fortsatt). Så det telles kanskje ikke helt Men nikotintyggis og plaster kan hjelpe for noen. Eventuelt finnes det tabletter, som ikke inneholder nikotin, men som virker på en annen måte, med å dempe røykesuget som hjernen har. Jeg er ganske ny her, og kjenner ikke helt til reglene for diskusjon av lovlige legemidler her på forumet, men jeg tar sjansen på å nevne et medikament. Det heter Champix, og man trenger resept for å få kjøpt det. Så da må man involvere fastlegen for å få resept. Samtidig kan nok han/hun også bistå med gode råd om røykeslutt, og kanskje "skremme" deg litt med hvordan det går hvis du ikke slutter, hvis du trenger litt ekstra motivasjon
Jenta1980 Skrevet 2. august 2012 #5 Skrevet 2. august 2012 Røyking er noe herk. Røykte selv i 6 år, så vet hvor vanskelig det er å slutte. Prøvde først nikotintyggegummi, men det hjalp hvertfall ikke. Ble bare kvalm og dårlig av det. Leste denne engelske artikkelen for noen dager siden. Er visst sånn at kvinner ikke får noe utbytte av nikotinerstatninger, er visst mer en vanesak. For menn derimot er visst nikotin den største årsaken til at det er vanskelig å slutte. Kompliserte greier dette med røykeslutt. Jeg klarte å slutte uten noe som helst hjelp, men det beste er nok å ha gode venner og familie rundt seg som støtter deg når du skal slutte! Lykke til!
Gjest Mimm Skrevet 3. august 2012 #7 Skrevet 3. august 2012 Ikke meningen å kuppe tråden, men hva vil dere som har sluttet og har abstinenser at partneren skal gjøre? Min kjære har sluttet, og jeg vet ikke helt hva jeg bør gjøre / unngå å gjøre for å hjelpe ham..?
Jenta1980 Skrevet 3. august 2012 #8 Skrevet 3. august 2012 Ikke unngå han, men distraher han slik at panikken ikke griper han. Sex og/eller tur på fjellet hjelper ^^
AnonymBruker Skrevet 3. august 2012 #9 Skrevet 3. august 2012 jeg er 22 og har just sluttet. jeg klarer meg helt fint uten faktisk. overraskende bra. men jeg sluttet pga jeg fant ut jeg er gravid. så da var det bare å stumpe sigarettene øyeblikkelig. kansje ikke den beste måten å slutte på (å bli gravid) men jammen var det effektivt. du kan feks. ta alle pengene du hadde brukt på røyk ¨å legge det i en sparegris. å etter feks 3 mnd kjøpe deg noe som du har ønsket deg. det er en fin motivator. ellers finnes det også slutte å røyke apps vis du lier sånt. Anonym poster: a49af6ac238a7a6ffdc43cc1526dbc70
SuomiGirl Skrevet 4. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. august 2012 Takk for svar. Jeg prøver å røyke mindre kvar dag. Sparer så mye penger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå