Infinite19 Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Hei.. Jeg lurer på hvor gammel du var når du tok p-stav, og hvordan bivirkninger dere fikk osv? Noen som har erfaringer med p-stav?:-) har ikke gått på p-piller før heller så er litt usikker på hva som er best av pilla og p stav..
@Maja Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Prøvde p-stav når eg var rundt 21. Fekk piller med tilsvarende virkestoff først, for å sjå korleis kroppen reagerte. Valgte å fjerne p-staven etter eit par mnd fordi i staden for at menstruasjon uteblei (som er vanslig) fekk kom den ca annakvar veke. Trur ikkje dette er tilfelle hos fleirtalet, men gjerne ein god grunn til å teste p-piller med tilsvarende stoff/hormoner lenge nok før du ev får satt inn p-stav.
Infinite19 Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 31. juli 2012 Tusen takk for svar! Har bare hørt så mye dritt om ppiller.. Men men.. Får høre med legen hva hun anbefaler :-)
Gjest RamaLama Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Sporadiske overraskende blødninger her og. Kramper i nedre mageregion. Ellers hva Maja sa
Wildy Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Jeg skiftet fra hormonspiral til p-stav for to år siden, er kjempefornøyd.Ingen smerter ( som jeg hadde med spiral), minimalt med blødninger ( blør noen få dager med mange måneders mellomrom) og sikker prevensjon. Kommer til å fortsette med stav når den jeg har er moden for utbytting. .
MMCS Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 har gått på p-piller i mange år. noen var litt bedre for vekta enn andre. har nå p-stav i ca 1/2 år! Veldig kjekt, ingen mens whatsoever og ingen andre bivirkninger!! men alle er jo forskjellige...
Gjest Skaret Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Jeg fikk satt inn en p-stav for ikke så lenge siden og er veldig fornøyd så langt. Har ikke gått på p-piller før, og synes det er veldig deilig å slippe å tenke på å måtte ta dem hver dag! Selve innsettelsen er forresten veldig lettvint, og så vidt jeg har forstått er det heller ikke vanskelig å fjerne den om man skulle få fæle bivirkninger. (Har ikke hørt om de pillene som likner, men det virker jo egentlig smart..!) Jeg fikk endel småblødninger rett etter at jeg satte den inn, men har ikke hatt mensen eller magesmerter i det hele tatt...Men sånt er jo veldig individuelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå