Gå til innhold

Celujo's vei til bedre kondisjon, kropp og selvbilde - vol. 2


celujo

Anbefalte innlegg

Hei alle flinke KG'ere! :)

Dette er da min andre treningsdagbok. Jeg følte at jeg trengte å starte med blanke ark, da jeg i Mai gikk på en liten "smell" og hadde desverre en del psykiske problemer. Mai, Juni og deler av Juli ble derfor brukt til å bl.a. "trøstespise", noe som førte til at vekta fort steg oppover igjen.

Når jeg nå føler at jeg er på rett spor igjen, er det virkelig på tide å ta i et tak og få den kroppen jeg alltid har ønsket - den kroppen som vil gi meg den selvfølelsen og mestringsfølelsen jeg trenger! :) Og ikke minst: Bedre helse!

Til de som ikke kjenner meg igjen, er jeg en jente på 21 år som bor i en liten bygd på Romerike, med min samboer - og trives godt med det. :)

Høyde: 170 cm

Vekt: 73 kg (jeg klarte å komme meg ned i 63,5 kg "forrige runde")

Trivselsvekt: ca 60 kg

Kroppsmål:

Midje: 78,5 cm

Mage: 92 cm

Bryst: 95 cm

Lår: 63-64 cm

Overarmer: 29 cm

Hofter: 97,5 cm

Rumpe: 104 cm

Legger: 36 cm

Strategien er enkel:

- Droppe ALL småspising (!), og heller spise hver 3-4 time

- Trene minimum 3 ganger i uken (begynne med "Couch to 5k" igjen)

- Innføre lørdagsgodt (med maks en halvliter lettbrus eller aller helst Farris)

Håper noen av dere har lyst til å følge meg til målet mitt (-igjen), og kanskje komme med litt tips og støttende ord underveis :D

Denne gangen SKAL det gå! :tommelsmil:

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Treningeen i dag ble en powerwalk på ca 4 km :) Deilig å endelig ha litt oppholdsvær, så man kan være ute - selv om jeg kjenner at kondisen er akkurat der den var for et år siden, noe som vil si; på bånn. Tror nok jeg skal satse på mest powerwalkning ut august, før jeg begynner så smått på c5k-programmet igjen :)

Har også spist helt greit i dag, holdt meg innenfor "kalorigrensa", men kunne med fordel fått i meg mere grønsaker - selv om jeg har spist ganske mye frukt.

Til de som "kjenner" meg fra før, meldte jeg meg forresten ut av treningstudioet i juni, da dette var et veldig lite studio og det rett og slett var fryktelig dyrt i forhold til hva man fikk for pengene.. :/ Så en liten stund fremover blir det hjemmetrening, før jeg kanskje melder meg inn på Elixia igjen, eller evt. Puls :) Jeg har DVD'ene til Jillian Michaels, men er litt usikker på om jeg syns dette er noe for meg. Det vil tiden vise!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil følge med her! biggrin.png

Hva går Couch to 5k ut på?

Lykke til med å nå målene dine :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, den første i heiagjengen! :biggrin:

Her kan du lese om couch to 5k som går ut på å kunne løpe 5 km på 9 uker :) man kan laste ned tilhørende podcaster med musikk, hvor en stemme forteller deg når du skal løpe og når du skal gå, noe som var for meg utrolig motiverende! Jeg kom ikke lenger enn til uke tre, men vil definitivt starte på igjen :) du har også programmer der for viderekomne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HEI! :D Så koselig at flere av dere har lyst til å følge meg! :)

---

Herregud, så distré jeg har vært den siste uken.. Hardt å begynne på jobb igjen etter ferien kjenner jeg, så dagboken ble litt glemt bort i vakter, mat, trening, barnepass av niesen og en fest eller to i helgen (med LITE øl og hvitvin;p hihi) :sjenert:

Treningen den siste uken har i hvertfall bestått av mer powerwalking, den samme runden på 4 km som jeg skrev om fra forrige tirsdag, ble også gått onsdag, fredag og i går.

I natt har jeg pådratt meg UVI (hat!), så litt usikker på om jeg trener i ettermiddag - vi får se hvor fort medisinene virker.. :vetikke:

Jeg har forresten tatt før-bilde i dag, meeen, dere får ikke se det før jeg tar et underveis-bilde og forhåpentligvis ser litt fremgang :p Har akkurat sett gjennom nesten HELE før-etter-bilde-tråden på Fitnessbloggen, og DET er motivasjon det! :pisk:

MEN! Det jeg skal legge ut er kroppsmålene mine:

Midje: 78,5 cm

Mage: 92 cm

Bryst: 95 cm

Lår: 63-64 cm

Overarmer: 29 cm

Hofter: 97,5 cm

Rumpe: 104 cm

Legger: 36 cm

Gikk også på vekta i dag tidlig, og nå viser den 72,3 kg i forhold til 73 kg forrige uke! Er sikkert bare vannvekt nå i starten, men deilig å se at det skjer noe! :tommelsmil:

Endret av celujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er formen litt bedre, men orket ikke hele den vanlige runden, så ble en tur i raskt tempo på ca 2,5 km i dag. ;)

Har vært flink med maten også, ligger nå på 1300-1500 kcal =)

Håper at formen er bedre i morgen, så jeg kan trene som jeg skal! Har også tittet litt på youtube på Pilates workouts, og det så jo faktisk ikke så ille ut, så spørs om jeg ikke skal teste det denne uken og? :)

Nå er det en stor kopp te av ugle-koppen før senga kaller! God natt søte KG-ere :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...