AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Hei. Jg og typen min har planer om å reise til enten Tunisia eller Tyrkia i September. Pga. hundepass og slikt, får vi ikke reist før 14/15 sept. Så det vi lurer på om noen av dere der ute har vært i en av disse landene på den tia av året? Er det varmt der da? Det viktigste er at det er varmt, at vi kan bade og sole oss, få litt farge:) Pluss at det ikke er så veldig mye å velge mellom, flere enn oss er tydeligvis lei denne norske sommeren. Trenger tips Anonym poster: 15103179ad0e30f3204e415ff2fb92b3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Ingen som har tips? Anonym poster: 15103179ad0e30f3204e415ff2fb92b3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2012 #4 Skrevet 1. august 2012 caroprins, og din begrunnelse for det er? Anonym poster: 15103179ad0e30f3204e415ff2fb92b3
Anglofil Skrevet 1. august 2012 #5 Skrevet 1. august 2012 Jeg ville valgt Tyrkia, men det har noe med at jeg liker Tyrkia best av de to landene (har vært begge steder). Reiser selv til Tyrkia, Alanya, i oktober, i to uker, og normaltemperaturen i Alanya ligger på rundt 24,5 grader i gjennomsnitt i september og 19,7 i oktober. Med andre ord: tror nok det skal bli bra å reise på den tiden av året. Mvh Yvonne
caroprins Skrevet 1. august 2012 #6 Skrevet 1. august 2012 Jeg har vært både i Tunisia og i Tyrkia. Synes begge land har mye spennende historie å by på. Når det gjelder Tunisia så må jeg si at selv om det historisk sett var et interresant land å oppleve så syntes jeg lokalbefolkningnen var over gjennomsnittet masete og jeg følte det noe ubehagelig å bevege meg utendørs på egen hånd. Ble også på det jevne forsøkt lurt ved at jeg sjelden fikk tilbake vekslepenger uten at jeg gjorde de oppmerksom på dette. Må si at jeg har vært fra Tunis og ned til Douz ved saharaørkenen. Oppe i atlasfjellende og på kryss og tvers i Tunisia så jeg fikk noe erfaring fra landet. Fikk også salmonella med påfølgende lungebetennelse etter oppholdet i landet selv om jeg var supernøye med hygienen.Så been there, done that,men ikke noe reprise dit på meg. Nå har jeg akkurat vært 2 uker i Tyrkia , både i Alanya,Side og rundt forbi. Syntes tyrkerene var vennlige og hjelpsomme. Opplevde ikke noe mas når jeg sa ifra at jeg ikke skulle ha noe. Fine strender, god mat, hyggelige folk og mye å se . Kommer til å reise tilbake til Tyrkia. Det var min begrunnelse for svaret.
Anglofil Skrevet 1. august 2012 #7 Skrevet 1. august 2012 Jeg har vært både i Tunisia og i Tyrkia. Synes begge land har mye spennende historie å by på. Når det gjelder Tunisia så må jeg si at selv om det historisk sett var et interresant land å oppleve så syntes jeg lokalbefolkningnen var over gjennomsnittet masete og jeg følte det noe ubehagelig å bevege meg utendørs på egen hånd. Ble også på det jevne forsøkt lurt ved at jeg sjelden fikk tilbake vekslepenger uten at jeg gjorde de oppmerksom på dette. Må si at jeg har vært fra Tunis og ned til Douz ved saharaørkenen. Oppe i atlasfjellende og på kryss og tvers i Tunisia så jeg fikk noe erfaring fra landet. Fikk også salmonella med påfølgende lungebetennelse etter oppholdet i landet selv om jeg var supernøye med hygienen.Så been there, done that,men ikke noe reprise dit på meg. Nå har jeg akkurat vært 2 uker i Tyrkia , både i Alanya,Side og rundt forbi. Syntes tyrkerene var vennlige og hjelpsomme. Opplevde ikke noe mas når jeg sa ifra at jeg ikke skulle ha noe. Fine strender, god mat, hyggelige folk og mye å se . Kommer til å reise tilbake til Tyrkia. Det var min begrunnelse for svaret. Må si at dette også er min erfaring. Tyrkere er, etter min erfaring, mindre masete og hyggeligere. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 Flere med tips? Please? Bryr meg ikke om innpåslitne folk, jeg blir ikke plaget av det, typen min er med meg overalt Tunisia eller Tyrkia? Det viktigste er at det er varmt, sol.. Om jeg reiser til Tyrkia, vil jeg komme til å oppleve regn på den tiden av året, altså rundt 16sept.? Og samme med Tunisia. Please, er det noen som har vært i noen av disse landene i midten av sept.? Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 Hei! I septemper har det roet seg iallefall litt i Alanya. Det er virkelig en plass dere burde dra! Vært der fire ganger og skal ned igjen nå om ikke lenge. Stranden i Oba(Alanya sentrum)er ikke noe å skryte av... Men cleopatrastranda(Her burde dere forresten booke hotell) - ligger vel ikke mer enn 1 km. unna sentrum...Kjempefin strand. Men også stappa med turister En ENDA finere strand - - den blir mest brukt av tyrkerne for å komme seg vekk fra turistene, og den ligger vel ca. 5km unna sentrum/stranda. Er bare en svipptur med taxi! Mens dere er der så må dere på , dere blir kjørt rundt i ett skip(husker ikke helt hva prisen var, men var ikke alt for mye.)og blir servert mat og drikke ombord. Hamam er jo også noe dere burde få med dere. Håper det var til hjelp. Finne ut hvor dere skal dra, enda? Anonym poster: e77ab9f3fd43ac992fb03ebb044c9ab4
asdfghjk Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Nei, vil tro det er fint vær der i september.
Sarafina Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Jeg anbefaler også Alanya! Kjempefint der, Kleopatrastranda er superflott, vennlige folk, og båtturene er helt herlige. Det er fortsatt varmt og godt badevær i september. Jeg har selv også vært i Tunisia (Sousse) og der var det mye mer slitsomt og masete (jeg var der i 2001 så det har sikkert forandret seg til det bedre nå), og ikke like fint, synes jeg. Tyrkia er nydelig.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 TS her Takk for god info, setter veldig pris på det Har vært i Tyrkia 3 ganger hittil, aldri i Tunisia, så kanskje gå for Tunisia. Jeg har hørt masse om Tyrkia, at de er så masete og bla bla...har vært der som sagt og aldri opplevd mas. Tror vi satser på Tunisia, eller hva? Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #13 Skrevet 17. august 2012 TS her Takk for god info, setter veldig pris på det Har vært i Tyrkia 3 ganger hittil, aldri i Tunisia, så kanskje gå for Tunisia. Jeg har hørt masse om Tyrkia, at de er så masete og bla bla...har vært der som sagt og aldri opplevd mas. Tror vi satser på Tunisia, eller hva? Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a Hva er vitsen med å spørre om råd når du bare gjør det stikk motsatte av det alle anbefaler deg? Anonym poster: 4c16d208e39654b4fc85aed76fcd964c 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2012 #14 Skrevet 17. august 2012 Jg spurte om råd, ang. om det var varmt fortsatt i disse landene på den tiden. Råd er alltid fint å få, men til syvende og sist er det vel jeg som bestemmer? Var ubestemt, og da er råd alltid godt å få. Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a
Sarafina Skrevet 18. august 2012 #15 Skrevet 18. august 2012 Jg spurte om råd, ang. om det var varmt fortsatt i disse landene på den tiden. Råd er alltid fint å få, men til syvende og sist er det vel jeg som bestemmer? Var ubestemt, og da er råd alltid godt å få. Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a Absolutt, men denne tråden viser jo helt tydelig at du ikke var ute etter råd. Absolutt alle har jo rådet deg om å velge Tyrkia fremfor Tunisia, men det var jo tydeligvis ikke interessant. Litt merkelig å be om råd når man egentlig ikke er ute etter det, og litt bortkastet tid å skrive tips til noen som ikke er ute etter tips.. Sorry at jeg sier det. Vel, fortell oss i etterkant hvordan det var i Tunisia da Selv har jeg meget dårlige erfaringer med å reise dit, men vet jo at mange andre har vært fornøyde. God tur!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 Helt enig! Merkelig å søke råd når man ikke ønsker råd, eller hva TS? Anonym poster: 2d365cfb4ed2fc8aefb1ec4fa4ab4fe4
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #17 Skrevet 20. august 2012 Men folkens ta og les hva jeg spurte om da! Jeg lurte bare på om det var varmt i September i disse landene, ikke om det var fint der og om de er masete ++++.... Skjønner?? Og det blir Tyrkia, bestillt igår Pga. er redd for å bli dårlig i magen, så falt det på Tyrkia. Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a
Sarafina Skrevet 20. august 2012 #18 Skrevet 20. august 2012 Men folkens ta og les hva jeg spurte om da! Jeg lurte bare på om det var varmt i September i disse landene, ikke om det var fint der og om de er masete ++++.... Skjønner?? Og det blir Tyrkia, bestillt igår Pga. er redd for å bli dårlig i magen, så falt det på Tyrkia. Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a Synes ikke det kom så klart frem at du kun tenkte på været, det ser du jo av alle svarene du har fått av forskjellige personer, at vi alle trodde det samme.. Men godt valg! Hvor i Tyrkia skal du? Dårlig i magen kan man bli begge steder - men Tyrkia er nydelig. Jeg sier det rett ut jeg: Tunisia er det verste feriestedet jeg har vært, Tyrkia er en av favorittene. Følte at jeg kan si det nå, i og med at du ikke skla til Tunisia likevel.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2012 #19 Skrevet 20. august 2012 Hehe Sarafina Vi skal til Izmir/Kusadasi. Aldri vært der og gleder oss. Har vært i Tyrkia 3 ganger, og aldri blitt dårlig i magen, så føles mere safe da. Tunisia blir en annen gang Anonym poster: dbd5d55a9d0b49469f2fa0f9e46e3e3a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå