Gå til innhold

Trenger virkelig deres hjelp..


playah95

Anbefalte innlegg

OK..Frustrert jente som skriver her. Har et spørsmål...Hadde blitt veldig happy hvis dere hjalp meg og svare på det.

Til høsten begynner jeg i 2. klasse på vgs. Dessverre flytter alle

bestevenninnene mine, så jeg kommer til å lone litt.. Jeg er ikke skolens mest populære jente fordi jeg går ikke i den "populære" gjengen. Jeg er liksom bare en helt vanlig jente..verken teit eller kul hvis dere skjønner.. Meeen, det har selg nemlig slik at en av de mest populære guttene på skolen liker meg (han skal begynne i 3.) Desverre er ikke jeg forelsket i ham. Av og til lurer jeg på om jeg bare skal bli sammen med ham slik at jeg iallefall har noen å være med og kanskje får noen flere venner. Jeg kan jo bare prøve så godt jeg kan og finne alle positive ting med ham og forhåpentligvis bli forelsket ? Hva ville dere valgt liksom..Å gå rund alene hele skoleåret og ikke vær spesielt populær eller bli sammen med en du ikke liker (han er helt sinnsykt snill, bare så det skulle være sagt, mange venninner som har sagt at jeg burde bli sammen med ham) men bli populær og få masse nye venner?

Det virker liksom bare så rart å late som om jeg liker ham, og jeg hadde følt meg slem hvis jeg brukte ham. Men jeg er så redd for å gå rundt alene..

Plis hjelp meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du virkelig ikke liker fyren engang så vil dette være utnytting, ja.

Han fortjener bedre faktisk.

Og alt dreier seg ikke om å være populær. Du finner sikkert noen andre venninner etterhvert. Hvis du bare leter litt aktivt selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig ikke liker fyren engang så vil dette være utnytting, ja.

Han fortjener bedre faktisk.

Og alt dreier seg ikke om å være populær. Du finner sikkert noen andre venninner etterhvert. Hvis du bare leter litt aktivt selv.

Ja, men det litt vanskelig siden det er en sånn alle kjenner alle skole.. så vanskelig å få seg nye venner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det litt vanskelig siden det er en sånn alle kjenner alle skole.. så vanskelig å få seg nye venner :P

Det er alltid vanskelig å få seg nye venner, men dette gjør det ikke ok å skulle utnytte gutten.

Anonym poster: 976d70801d305825e377bc6d6dd07bc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det litt vanskelig siden det er en sånn alle kjenner alle skole.. så vanskelig å få seg nye venner :P

Du har sikkert oversett noen som kan bli gode venninner, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det der er lettere sagt enn gjort, steinar..

Det er mye mulig, men det går an å ta en titt til på de mulige venninnene som TS har forkastet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen syns dette var noen god ide? Skjønner jo at det er litt rart.. men er ikke så lett å få venner som dere kanskje tror her på denne skolen :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte, ikke populær, men heller ikke taper! Nå har ikke jeg noen som er populære som liker meg, men ville ikke brukt noen for å bli populær. Et forslag kan jo være og bli god venn med denne gutten, og avvente og se om du liker han! Da kan det jo hende han tar deg med til den ''kule'' gjengen sin!

Om ikke det skal fungere, og d vill gå venneløs (som sikkert ikke skjer) kan du jo satse på skolen for fullt og bli populær senere i livet! Skalaen for poulæritet snur seg brått etter videregående :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen syns dette var noen god ide? Skjønner jo at det er litt rart.. men er ikke så lett å få venner som dere kanskje tror her på denne skolen :glare:

Hovedpoenget med skolen er å lære noe. Og uansett varer det ikke resten av livet.

Men du kan jo snu hele problemstillingen på hodet.

Hadde du likt det om han ville bli i sammen med deg bare for å bli populær og få mange venner, og ikke fordi han likte deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpoenget med skolen er å lære noe. Og uansett varer det ikke resten av livet.

For en 17-18 åring virker vel et skoleår som en liten evighet.. ;)

Til TS: om et par år kommer du til å se tilbake på denne tiden som enkel og ukomplisert. Et par år etter det på universitetet som simplistisk lek. Og så videre.

Enten så har Steinar40 rett i at fyren vil mislike det, eller så vil han være glad bare han får napp. Hvem vet? Men er det virkelig verdt å "selge sjelen" for å unngå et knapt år i mulig ensomhet?

Anonym poster: 7194a8f7fe90b0c543062e995d5c2ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMmmm... Jeg ønsker meg tilbake til den tiden der popularitet var livets valuta... Gaaaah, så enkelt alt var den gangen! (og jeg var ikke populær engang)

Ingenting konstruktivt herifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg skal prøve å lære masse dette året istedenfor.. det var en litt god ide egentlig! Det er jo tross alt det skolen er for :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...