AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #1 Skrevet 31. juli 2012 Hei. Står foran et år som vil kreve mye konsentrasjon og innsats. Jeg eier ikke konsentrasjon. Jeg er klar over at det ikke finnes en mitakelkur, men jeg vil neppe få Ritalin uten diagnose. Dog har jeg hørt at notropil kan fungere på en lignende måte og jeg er nå i et land som jeg kan kjøpe denne reseptfritt. Lurer derfor om noen har erfaringer med denne eller lignende medisiner? Dette er en type Alzheimer-medisin. Tar også i mot tips om lignende legemidler som kan kjøpes hjemme eller i utlandet uten resept. <br /><br /> Anonym poster: e08d7063c35d6a624ae385101c822ba9
Missy1 Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Om du har tenkt deg til Norge med disse medisinene og de ikke selges i Norge så har du vel ikke lov å ha de med deg inn i landet? Er de reseptbelagt i Norge så er det en grunn til det. Om du ikke har noe diagnose som gjør at du har konsentrasjonsproblemer så er det nok vilja di det er noe iveien med. Det finnes ingen snarveier, man må stå på og bruke tid på ting som krever mye av deg. Husk at medisiner alltid har bivirkninger og du skal ikke bruke medisiner som ikke er foreskrevet for deg
Tjukk Norris Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Du missy, foreslår at du setter deg mer inn i dette før Du uttaler deg. Det finnes mennesker som har store konsentrasjonsproblemer uten å nødvendigvis ha en ADHD-diagnose, for eksempel. Det finnes mennesker med kognitiv svikt uten diagnose og det finnes mennesker med angst og depresjoner som på grunn av lidelsen har en sviktende konsentrasjon og utholdenhet. Angående det du skriver med at det ikke finnes noen snarveier; ritalin har vist se å hjelpe på konsentrasjonen til både de med ADHD og de uten. Du må ikke være så Bastant uten at du har kunnskaper. Forøvrig er det forskjell på å ta med seg en sånn type medisin hjem enn en som står på narkotika/dopinglista, da særlig om relevante vansker kan dokumenteres. Endret 31. juli 2012 av Tjukk Norris
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Jeg kan ikke forhindre deg i å bruke det, men vær klar over at piracetam har en rekke mulige bivirkninger, som blant annet kan påvirke evnen til å kjøre bil, gi deg økt blødningsrisiko (NB hvis du skal gjennom kirurgi eller skal til tannlegen) og du bør IKKE ta det hvis du tidligere har slitt med depresjon/angst. I tillegg gir det ofte vektøkning. Det kan også gi en rekke andre ubehagelige psykiske bivirkninger som forvirring, nervøsitet og lignende. Jeg ville ikke tatt det. Har du generelt problemer med konsentrasjon kan det lønne seg å ta det opp med legen for å undersøke om det er noe underliggende som forårsaker det. Jeg ville heller prøvd å finne studieteknikker som passer for deg (korte leseøkter med hyppige pauser, kollokviediskusjon, for eksempel). Pluss å fjerne alle distraksjoner. Fjern deg fra internett, TV og andre tidstyver mens du leser. Med disiplin og planlegging kommer man langt. Hilsen en annen som har vært i samme situasjon. Anonym poster: e80df5360d4db481b792dac4a0bb88bf
Missy1 Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Du missy, foreslår at du setter deg mer inn i dette før Du uttaler deg. Det finnes mennesker som har store konsentrasjonsproblemer uten å nødvendigvis ha en ADHD-diagnose, for eksempel. Det finnes mennesker med kognitiv svikt uten diagnose og det finnes mennesker med angst og depresjoner som på grunn av lidelsen har en sviktende konsentrasjon og utholdenhet. Angående det du skriver med at det ikke finnes noen snarveier; ritalin har vist se å hjelpe på konsentrasjonen til både de med ADHD og de uten. Du må ikke være så Bastant uten at du har kunnskaper. Forøvrig er det forskjell på å ta med seg en sånn type medisin hjem enn en som står på narkotika/dopinglista, da særlig om relevante vansker kan dokumenteres. Da drar man til legen og får medisiner der. Heller det enn å drive å eksprimentere med sånt på egenhånd.
Gjest gasprom Skrevet 12. januar 2013 #6 Skrevet 12. januar 2013 [email protected] <-- Piracetam er ett kosttilskudd for hjernen. Det er kun nylig at det klassifiseres som et medikament overhode. det blir en definisjonssak. farlig er det ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå