Gå til innhold

Åpent/overbitt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Lurer på en ting.

Jeg har åpent bitt. Overbitt også. Har hatt regulering og det hjalp ganske mye (hadde bare ca 2 mm åpent bitt og 2 mm overbitt), men det er sklidd utover nå. Har ganske mye overbitt, kanskje 4-6 mm og 2-4 mm overbitt. Jeg klarer fint å spise, det er ingen problem. Ser noen skriver at de sliter med pizza eller pølser, men det er ikke noe problem for meg. Har egentlig aldri tenkt noe særlig over det før jeg fikk en fylling på en tann så sa tannlegen "bit sammen", så gjorde jeg det og han fortsatte å si "bit sammen" og til slutt unnskyldte han seg når han skjønte at jeg hadde åpent bitt. Haha.

Jeg har tenkt litt på det i det siste og jeg har IKKE lyst å ha regulering igjen eller operere det. Altså, det plager meg vel egentlig ikke. Når jeg ser meg selv i profil syns jeg ikke at jeg stikker noe mer ut oppå der enn andre, og når jeg smiler "bruker" jeg bare tennene oppe så jeg tror ikke egentlig noen jeg har møtt/kjenner vet at jeg har åpent bitt. Samboeren min fant det ikke ut før jeg var hos tannlegen den dagen (han var med) og vi har vært sammen i over 2 år da.

Leste noe om at det kunne bli slitasje på skjelettet og slikt. Min mor har omtrent likt bitt som meg og min far har kryssbitt, begge er godt opp i årene og ingen av de har noen kjeverelaterte problemer. Er det vanlig eller? Hvor mye isåfall?

Når det gjelder økt sjanse for hull osv har jeg likevel reflux som gir litt syreskader, så går heller til tannlegen veldig ofte for å forhindre at det blir noe særlig så tenker ikke så mye på det problemet. Sover heller ikke så ofte med munnen åpen som tannlegen nevnte at noen med åpent bitt gjorde. Har ingen problemer med å lukke munnen eller sånn heller.

Hva sier dere? Har noen andre her åpent bitt og bestemt seg for å IKKE gjøre noe med det? Har dere sinnsyke smerter i kjeven? Haha.

Håper ingen kommer med noen frekke kommentarer nå, er en litt sart sjel og blir lett såret, men jeg syns ærlig talt jeg har et veldig fint smil. Ettersom de kun involverer mine regulerte overtenner! Hehe.

Anonym poster: ed9190e3e1b2b2053ff5ca7e82a3b33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...