Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 Jeg har slitt med tung pust i noen dager nå, blir fort svimmel, og jeg greier av og til ingenting ant enn å kun ligge å slappe av pga jeg blir fort sliten. Av og til når jeg trekker pusten skikkelig godt inn blir jeg svimmel. Noen andre som har hatt det sånn og vet hva det kan være? Jeg har vært forkjølet i ca 7-8 mnd, og hver gang etter jeg jogget / gikk lang tur så kan jeg hoste meg ihel etter det, og puster tungt. Men nå puster jeg tungt uansett om jeg står, sitter osv. Ja jeg har vært hos legen, men de finner ikke noe spesielt, ikke sjekker de godt nok heller synst jeg. Var igjen hos legen idag, og tok en test om jeg kan ha noe lungbetennelse osv. Ble rotete skrevet, men lurer på om andre har hatt det sånn? Kan det vær farlig ? Jeg er livredd for at jeg plutselig skal slutte å puste. Det går opp og ned, plutselig kan jeg puste normalt så blir det grusoomt å puste etterpå. Jeg tenker på alt mulig rart. Jeg har vasket mye med klor og det er jo løsmiddel, og vasker alt hele tiden, neglelakk, hårfarge. OG alt sånn er vell farlig? Har sikkert ingenting med dette da, men nevner det jeg
Scherbatsky Skrevet 31. juli 2012 #2 Skrevet 31. juli 2012 Jeg slet med det lenge i tiden før (og helt til det avtok litt for en stund siden) jeg ble sykemeldt for stress/utbrenthet. Kan det være noe slik?
skruf Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Har du blitt sjekket for astma? Eldstejenta mi hadde det sånn, gikk i ei evighet og var småforkjøla, hostet konstant, tungpustet og slet ekstra under fysisk aktivitet. Til henne var det iallefall astma, som ble forverret under pollensesongen. Fikk to forskjellige medisiner hun skal ta, en som er forebyggende som hun tar morgen og kveld, og en som hun tar ved behov (f.eks hvis hun begynner å bli forkjølet, før trening/gym).
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Har du blitt sjekket for astma? Eldstejenta mi hadde det sånn, gikk i ei evighet og var småforkjøla, hostet konstant, tungpustet og slet ekstra under fysisk aktivitet. Til henne var det iallefall astma, som ble forverret under pollensesongen. Fikk to forskjellige medisiner hun skal ta, en som er forebyggende som hun tar morgen og kveld, og en som hun tar ved behov (f.eks hvis hun begynner å bli forkjølet, før trening/gym). Ja, jeg har fått det. Har kun brukt det 2 ganger, synes ikke det hjalp da. Men jeg ble så svimmel og begynte å sjelve av den..
skruf Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Ja, jeg har fått det. Har kun brukt det 2 ganger, synes ikke det hjalp da. Men jeg ble så svimmel og begynte å sjelve av den.. Fikk du både den du skal ta morgen og kveld (Flutide) i tillegg til den du kan ta ved behov? Til jenta vår så gikk det ei stund før det virket. Hun tar morgen og kveld den forebyggende, Flutide, og Airomir ved behov. Airomor er det normalt å skjelve av, likedan kan du få litt hjertebank. Airomor tar hun ved begynnende forkjølelse eller før anstrengelser. Men nå er det sjelden hun trenger den i det daglige, for Flutide virker godt. Tror ikke at 2 ganger vil ha den store virkningen. Er du blitt henvist videre av fastlegen?
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 Fikk du både den du skal ta morgen og kveld (Flutide) i tillegg til den du kan ta ved behov? Til jenta vår så gikk det ei stund før det virket. Hun tar morgen og kveld den forebyggende, Flutide, og Airomir ved behov. Airomor er det normalt å skjelve av, likedan kan du få litt hjertebank. Airomor tar hun ved begynnende forkjølelse eller før anstrengelser. Men nå er det sjelden hun trenger den i det daglige, for Flutide virker godt. Tror ikke at 2 ganger vil ha den store virkningen. Er du blitt henvist videre av fastlegen? Jeg har fått ventoline ( sånn spray ) Nei, men skal til legen igjen neste uke for å se da.
skruf Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Jeg har fått ventoline ( sånn spray ) Nei, men skal til legen igjen neste uke for å se da. Ventoline er i samme gata som airomir, rart du ikke fikk to typer. Hvis det er mistanke om astma så burde fastlegen din henvist deg videre til spesialist. Håper du får hjelp snart, og de finner ut hva som forårsaker dette!
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Ventoline er i samme gata som airomir, rart du ikke fikk to typer. Hvis det er mistanke om astma så burde fastlegen din henvist deg videre til spesialist. Håper du får hjelp snart, og de finner ut hva som forårsaker dette! ja, men jeg har kun prøvd astma medisin 2 ganger og sagt til legen at det ikke hjalp Trodde det skulle hjelpe med en gang. Puster veldig tungt nå og, men nå er det uten piping i brystet. Av og til kommer det piping og kan hoste mye. Så vet ikke helt om det er astma eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2012 #9 Skrevet 31. juli 2012 er redd jeg har ventrikkeltakykardi nå.. Uff:p siden tung pust og svimmel er symptom på det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå