PostmanPat Skrevet 30. juli 2012 #1 Skrevet 30. juli 2012 En ting jeg lurer på: Hva ER det med folk som til stadighet legger ut hvor mye de har trent, hvor fort de løper på mølla, langt de har syklet til enhver tid? Og det som slår meg er at hovedtyngden er folk i 30-40 årene. Trener jeg også- ganske mye men jeg trener , hopper i dusjen og er ferdig med det. Har overhodet ikke behov for å "skryte" om det! Jeg får litt fnatt. For ikke snakke om at Birken nærmer seg. Selvrealiseringsløpet for halvhektiske folk i 30/40 årene. Hjelpes. For orden skyld. Jeg er selv godt opp i 30 årene. Sykle Birken kan det hende jeg skal også men gjør det for meg selv og ikke for at andre skal bli imponert. Nye HARRYtrenden 3
Kråkesaks Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Å skrive om Birken eller andre ting er greit nok, men når det til stadighet blir skrevet om trening blir det bare teit. 1
Gjest Bell Skrevet 31. juli 2012 #3 Skrevet 31. juli 2012 Jeg er så LEI av folk som til stadig må oppdatere statusene sine med "Deilig lett økt på 40 millioner km idag" også alltid etterfølgt av enten bilde av pulsklokka si eller en stor tallerken med biffsalat. Jeg har ikke noe behov for å poste at jeg har trent eller fortelle folk hvor sunt jeg spiser. Forstår det ikke
kills Skrevet 31. juli 2012 #4 Skrevet 31. juli 2012 Jeg blir også lei av alle de som til enhver tid skal skrive et eller annen om treningsøkten deres. Morsomt er det jo med de som sjekker inn seg selv den ene gangen de er der i uka. Når jeg ikke er i feriemodus trener jeg 5-6 ganger i uka og føler absolutt ikke for å legge ut det på Facebook.. Sukk. 1
Casall Skrevet 31. juli 2012 #5 Skrevet 31. juli 2012 Folk oppdaterer jo i fleng om unger, at de skal spise middag, legge seg, på jobb og andre ting som er helt uinteressant, dag etter dag. Så hvorfor kan man ikke legge ut at man har trent? Hvorfor skal man ikke være stolt av det? Det er jo sunt, i motsetning til f.eks festing. 2
tøydokka Skrevet 31. juli 2012 #6 Skrevet 31. juli 2012 superenig! Blir litt flau på vegne av de som legger ut disse skrytestatusene i tide og utide
kills Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Folk oppdaterer jo i fleng om unger, at de skal spise middag, legge seg, på jobb og andre ting som er helt uinteressant, dag etter dag. Så hvorfor kan man ikke legge ut at man har trent? Hvorfor skal man ikke være stolt av det? Det er jo sunt, i motsetning til f.eks festing. Jeg synes det er like uinteressant som at folk slenger ut en oppdatering om at de har trent, så jeg skjønner fortsatt ikke poenget. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2012 #8 Skrevet 31. juli 2012 Syns det er teit når folk skriver noe de HAR gjort. Det er forskjell på å skrive "skåål, ut en tur på byen i kveld " enn "Har nettopp trent, deilig" Anonym poster: e1080e4a9e4aabd1e68208db489417ad
KikiEco Skrevet 1. august 2012 #9 Skrevet 1. august 2012 Ehmm folkens prøv å reflekter litt over hva fb er- det er et sted der folk prøver å skape et bilde av hvordan de er som personer og hvordan livet deres er. Skål jeg skal på byen= hurra, jeg lever et supersosialt liv! Akkurat vært på trening, deilig= hurra, jeg er sprek og flink! Hva er forskjellen? 1
Gjest juvelia Skrevet 1. august 2012 #10 Skrevet 1. august 2012 Synes det er helt greit,gjør det ikke selv men tåler å lese alt annet som står på facebook til mine venner og familie. Ser ikke på det som skryting,synes det er hyggelig. 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 1. august 2012 #11 Skrevet 1. august 2012 Alle vet jo at treningen ikke har noen effekt om man ikke har en statusoppdatering om den, duh! 1
Envy Skrevet 1. august 2012 #12 Skrevet 1. august 2012 Jeg har mye venner som trener mye. Synes det er MYE mer interessant med treningsstatuser og hvordan de ligger an, enn å se bilder av småunger side opp og side ned på fb. Ikke er jeg interessert i å lese statuser om hva disse småtrollene foretar seg heller. Nei, gi meg en treningsstatus foran mye annet! Med det sagt, så ja, jeg ser hvorfor folk syns det blir skrytete, spesielt om de ikke trener selv. Skriver kanskje 1-3 statuser i mnd selv, og siden trening er det fritiden min stort sett dreier seg om, blir det ofte noe i denne duren "Bra økt i dag", "stikker på trening, sees om et par timer" osv. Det jeg derimot er skeptisk til er treningsbilder. Selvfølgelig har man lyst til å skryte litt med et formbilde om man har god pump i musklene, men det går likevel en merkelig grense for meg der. Lar kanskje et bilde andre har tatt av meg ligge et par timer, før jeg får fnatt og fjerner det 1
Casall Skrevet 1. august 2012 #13 Skrevet 1. august 2012 Jeg må jo helt ærlig si at jeg det sise året har fått et veldig godt forhold til trening, i motsetning hva jeg hadde før. Jeg har blitt veldig glad i det, og er stolt når jeg har gjennomført en bra økt. Hvorfor er det verre å legge ut enn "jobb", "middag", "senga"?
Presis Skrevet 1. august 2012 #14 Skrevet 1. august 2012 Skryt og evig søken etter bekreftelse. I tillegg liker de å fremstå med en mest mulig perfekt livsstil. Hvor ofte ser man folk skrive sjokolade-, chips- eller nugatti-rett-fra-boksen-oppdateringer? 2
sebra Skrevet 6. august 2012 #15 Skrevet 6. august 2012 Kanskje de gjør det som en motivajsonsting? At de blir mer motiverte til å trene når de får positiv respons på at de har trent? Og jeg vil heller lese om folk som har trent enn: 07.30 God morgen verden.. åååå så trøtt. 08.30 På vei til jobb, idag blir en herlig dag 15.30 Ferdig med en heeeeeerlig dag på jobb. Sola skinner og bla bla bla 16.00 Hva skal man finne på idag da?? 16.30 Noen som er med på ett glass?? osv osv Dette var bare ett eksempel men jeeeezez man trenger virkelig ikke oppdatere statusen ørten ganger om dagen. Da synes jeg faktisk det er mer interessant og lese at folk har vært flinke og trent, for det gir meg motivasjon til å komme meg opp og ut 2
lashara Skrevet 6. august 2012 #16 Skrevet 6. august 2012 ikke skriver jeg slike statuser selv. Skrriver sjelden hva jeg gjør/har gjort overhodet uten om det er noe spesielt.. Men det jeg ikke FATTER er hvorfor enkelte tydligvis har ett problem med om andre skriver om/hva de trener???! Alt dere gidder å henge dere opp i. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 6. august 2012 #17 Skrevet 6. august 2012 En ting jeg lurer på: Hva ER det med folk som til stadighet legger ut hvor mye de har trent, hvor fort de løper på mølla, langt de har syklet til enhver tid? Og det som slår meg er at hovedtyngden er folk i 30-40 årene. Trener jeg også- ganske mye men jeg trener , hopper i dusjen og er ferdig med det. Har overhodet ikke behov for å "skryte" om det! Jeg får litt fnatt. For ikke snakke om at Birken nærmer seg. Selvrealiseringsløpet for halvhektiske folk i 30/40 årene. Hjelpes. For orden skyld. Jeg er selv godt opp i 30 årene. Sykle Birken kan det hende jeg skal også men gjør det for meg selv og ikke for at andre skal bli imponert. Nye HARRYtrenden Jeg har slutta å bry meg om hvorfor folk legger ut total uinteressante ting på facebookstatusen sin
Gjest RompeRusk Skrevet 6. august 2012 #18 Skrevet 6. august 2012 (endret) For min del, så handler det om å fortsette å presse meg selv.. Jeg eier ikke viljestyrke når det kommer til trening, så dersom jeg legger en kjapp status ut på face om den herlige fjellturen min, eller den lange gode økta, så fører det til at jeg føler en slags "commitment" til treningen, om jeg kan si det på den måten.. (Puh, det ble ei lang setning :gjeiper: ) For joda, både sjefen, familie og venner følger tydligvis med, for jeg får høre det dersom jeg ikke trener noe på ei uke Endret 6. august 2012 av RompeRusk
Casall Skrevet 6. august 2012 #19 Skrevet 6. august 2012 Kanskje de gjør det som en motivajsonsting? At de blir mer motiverte til å trene når de får positiv respons på at de har trent? Og jeg vil heller lese om folk som har trent enn: 07.30 God morgen verden.. åååå så trøtt. 08.30 På vei til jobb, idag blir en herlig dag 15.30 Ferdig med en heeeeeerlig dag på jobb. Sola skinner og bla bla bla 16.00 Hva skal man finne på idag da?? 16.30 Noen som er med på ett glass?? osv osv Dette var bare ett eksempel men jeeeezez man trenger virkelig ikke oppdatere statusen ørten ganger om dagen. Da synes jeg faktisk det er mer interessant og lese at folk har vært flinke og trent, for det gir meg motivasjon til å komme meg opp og ut Enig!
Gjest Emera Skrevet 7. august 2012 #20 Skrevet 7. august 2012 Haha, klassisk facebook-tråd. - Trådstarter som misliker en type statusoppdateringer - Brukere som "ikke skjønner hvorfor folk bryr seg." - Brukere som "mye heller leser om trening enn om bla-bla-bla..." - Brukere som åpenbart føler seg littegranne truffet og forklarer nøye om hvorfor akkurat de IKKE mener det som skryt, men som bla-bla-bla... Bytt ut temaet i startinnlegget med hva som helst, og tråden ville vært helt likedan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå