Gå til innhold

Toyota Urban Cruiser

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen bilkyndige som vil mene noe om Toyota Urban Cruiser? Jeg har sett på en brukt 2010-modell, lav km (ca 30000), pris ca 250 000. Jeg trenger en bil som er pålitelig, kan takle endel småkjøring (men ikke bare det) og den må ha firehjulstrekk. Har ikke lyst på en veldig stor bil, så størrelsen på denne bilen er perfekt.

Men jeg har ikke god peiling på bil, så om noen vil mene noe er det supert. Det eneste jeg vet er at Toyota er et merket som klinger bra i mine ører, uten at jeg helt vet hvorfor.

Evt tar jeg gjerne i mot tips om alternative biler i denne prisklassen og med firehjulstrekk.

Anonym poster: 4b867bb4f68a372f956571bf466b5dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest UngMann1986

Toyoya klinger bra! Urban Cruiser har jeg ikke prøvd, men jeg har kikket på den. Med tanke på at den ikke er en stor bil, synes jeg den ser ganske robust ut :)

Har selv den samme diesel-motoren i min Toyota, og er strålende fornøyd med den.

Ville nok vurdert å kjøpe en ny (de ligger på 275-290.000), i stedet for å kjøpe en som nærmer seg 3 år, og har gått 30000. Du får jo alle servicene frem til 45.000 km inkludert når du kjøper ny, og det får du nok ikke med den brukte. I tillegg til billigere forsikring første år, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyoya klinger bra! Urban Cruiser har jeg ikke prøvd, men jeg har kikket på den. Med tanke på at den ikke er en stor bil, synes jeg den ser ganske robust ut :)

Har selv den samme diesel-motoren i min Toyota, og er strålende fornøyd med den.

Ville nok vurdert å kjøpe en ny (de ligger på 275-290.000), i stedet for å kjøpe en som nærmer seg 3 år, og har gått 30000. Du får jo alle servicene frem til 45.000 km inkludert når du kjøper ny, og det får du nok ikke med den brukte. I tillegg til billigere forsikring første år, osv.

TS her, takk for svar.

Vurderer ny, da kommer den på like i underkant av 300 000 med vinterdekk og div annet som må være med. Jeg nærmer meg smertegrensen for hva jeg kan betale da, men jeg kan være villig til å ofre litt for noen forutsigbare år hva kostnader angår.

Men servicer frem til 45 000 inkludert? Det sa ikke Toyota-selgeren noe om til meg (jeg nevnte nybil også). Dårlig selger, eller gjelder dette kun ved noen spesielle forhandlere? Og hvilken årsbegrensning har denne? Er det 45 000 eller to år/tre år?

Anonym poster: 82b11933364b6682eaafa5ded259eaca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest UngMann1986

Jeg mener det i utgangspunktet er inkludert når man kjøper ny bil, ja. 45.000/3år.

Andre fordeler med å kjøpe nytt er at nye dekk ofte er inkludert, som du sier. Og man kan velge litt mer fritt, med tanke på utstyrsgrad, farge, osv.

Og jeg mener det er litt myte dette med at det er så ekstremt ulønnsomt å kjøpe ny bil. Du ser jo at den du tenker på å kjøpe, til 250.000 bare har hatt et verditap på 30-40.000. Hvis du for eksempel har en horisont på 5 år, kan du sikkert finregne på verditapet på bruktbil kontra ny bil, men jeg tviler på at du finner noen stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS.

Det med verditapet er vel nesten hovedargumentet mitt for å kjøpe brukt. Har alltid blitt proppet med påstand om at bilder taper seg så vanvittig i verdi det første året. Jeg vet sannelig ikke..

Tidshorsionten min er enten 5 år til lånet er nedbetalt eller å bare ha den så lenge den går noenlunde problemfritt. Det siste alternativet er slik jeg har gjort det med den bilen jeg har nå, jeg har beholdt den helt til den begynner å koste endel penger igjen, samt at jeg ikke stoler helt på den lenger. Dette avhenger vel i bunn og grunn av for fornøyd jeg er med bilen når fem år er gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lønner seg best for bilforhandlere av å selge meg en ny bil eller en brukt? Jeg syntes selgeren jeg traff på var voldsom på å reklamere for den brukte, mindre aktiv da jeg forhørte meg om ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest UngMann1986

Den første bilen jeg kjøpte, var ny fra forhandler. Min far var med, for han er mye bedre til å prute ned prisen enn jeg er. Men husker selgeren sa noe i retning:

Jeg kan ikke gi deg noe mer rabatt enn det jeg allerede gjør, siden du ikke har noen bil i innbytte, som vi kan gjøre penger på.

Så jeg vet ikke helt, du må nesten bare spørre dem. Men jeg har inntrykk av at bruktbil kan være vel så innbringende som ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...