Gå til innhold

nettdating, løy på vekta.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg lagde meg en profil på ei datingside. og løy på vekta. tenkte det ikke var så nøye siden det bare var for å kikke litt jeg fikk meg profil der. men nå har jeg fått god kontakt med en fyr og jeg vil møte ham. om en måned. er snakk om 20 kg jeg har løyet om. han har sett bilder av meg, inkl helfigur men det stemmer jo ikke helt med virkeligheten. han liker meg veldig godt... angrer veldig på at jeg skrev feil men gjort er gjort. han er da ikke perfekt selv heller. jeg er heller ikke bælfeit bare litt smårund. tror dere jeg kan rekke å slanke meg 10-20 kg på en måned? hehe.... :S

Anonym poster: 6135d591932a4e11bb43d8d75cb8808e

Videoannonse
Annonse
Gjest Gagaen
Skrevet

Unnskyld meg men ; der fikk du " ris til egen bak" :P Er man seriøs så er det dumt å pynte på sannheta , for det innhenter deg på et blunk . Har aldri oppgitt vekt da jeg var på sjekkesteder , og heller aldri lagt skjul på hva slags kroppsfasong jeg hadde .

Du må bare si at du har oppgitt feil vekt, og så får du ta det derfra . Synd men sant

Skrevet

Det er desverre umulig å slanke seg 10 - 20 kilo på en måned, det eneste du kan gjøre for å rette det opp er bare å si det slik det er, at bildene er gamle og at du har lagt litt på deg siden den gang, eller bare si at bildene er gamle og så tar du nye bilder av deg..

Hvis du har tenkt å slanke av deg de 10 - 20 kiloene så går det fortsatt annt på rimelig kort tid, men ikke en måned. Etter jeg fikk barn så slanket jeg meg over 10 kilo ca på 2,5 måneder, det var masse trening hver dag omtrent (hadde bare noen få hviledager inni mellom) og riktig kosthold som gjorde det mulig.

AnonymBruker
Skrevet

Du får være ærlig før du møter ham. I tillegg så håper jeg virkelig du har fått en lærepenge. Som jeg tenker at lyver du på dette så hva annet lyver du om da?

Anonym poster: 7b816d1baf3dd9efe5f95c03adb099bf

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Er det virkelig vanlig å skrive hvor mye man veier?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

jeg lagde meg en profil på ei datingside. og løy på vekta. tenkte det ikke var så nøye siden det bare var for å kikke litt jeg fikk meg profil der. men nå har jeg fått god kontakt med en fyr og jeg vil møte ham. om en måned. er snakk om 20 kg jeg har løyet om. han har sett bilder av meg, inkl helfigur men det stemmer jo ikke helt med virkeligheten. han liker meg veldig godt... angrer veldig på at jeg skrev feil men gjort er gjort. han er da ikke perfekt selv heller. jeg er heller ikke bælfeit bare litt smårund. tror dere jeg kan rekke å slanke meg 10-20 kg på en måned? hehe.... :S

Gamle bilder eller bilder tatt ovenfra? :rolleyes:

Hvorfor er det så mange som driver med dette tullet? :frustrert:

Anonym poster: b2f51e8ab40924af8345b257de0fdcc2

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke ta bilder som stemmer overens med virkeligheten og så sender du han det? Trenger ikke si noe mer heller, bare si "de bildene er et par år gamle, men her er et som er nytt:)"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk webcam med hverandre.

Anonym poster: d00802b288055fa3d10315b43ab89250

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Du sier du bare er smårund, hva nå det betyr. Hvorfor skulle du trekke fra 20 kilo på vekten da?

• Liker 2
Skrevet

ts, du kan greie to kilo i uka på rett diett. :) Men da må du kutte ut alt av sukker og usunnt fett. Ikke stek mat, men bak i ovnen, spis masse fisk og grønsaker. Kutt ut smør og olje i maten.

Skrevet

Hvor uærlig har du vært, da?

Det er klart det vil bli pinlig om det er åpenbart at du har løyet, eller sendt gamle bilder som ikke stemmer overens med virkeligheten.

Om forskjellen fra det du har fortalt han, og sendt av bilder er så stor at det er for løgn å regne, så gjør du det minst pinlig for deg selv om du er ærlig nå, før dere står ansikt til ansikt.

Skrevet

Er det virkelig vanlig å skrive hvor mye man veier?

tenkte på det samme.. :P Er vel heller vanlig å velge en av de kroppstypene som er oppgitt...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har spurt om vekten din er han vel opptatt av slikt, og da har det noe å si for ham at du har løyet.

Synes det er en rar ting å snakke om på nett før man har møttes. Verken kjæresten min, bestevenninnen min eller foreldrene mine vet hvor mye jeg veier.

Anonym poster: 7bd99def3eabd63acef9e44a4dbde9fe

Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Jeg ville vært ærlig og sagt det til han at du er litt større nå enn på bildene han har sett. Mye bedre å være ærlig og si det til han... Så ville jeg sendt en nytt bilde av hvordan du egentlig ser ut.

Skrevet

TS: Ja, vær heller ærlig nå, og fortell han situasjonen, enn om en måned når du treffer han. Om jeg hadde vært han fyren, så hadde jeg begynt å tenke litt om det kanskje er noe annet du har pyntet på?

For ærlighet varer lengst.

Skrevet

Altså, vekt trenger ikke å si så veldig mye om utseendet ditt. Muskler veier mer enn fett. Da jeg var konkurranseutøver veide jeg godt over 80 kg, men de fleste tippet jeg veide rundt 60 kg. Hvis han har sett bilde av deg i helfigur ser jeg ikke problemet.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Altså, vekt trenger ikke å si så veldig mye om utseendet ditt. Muskler veier mer enn fett. Da jeg var konkurranseutøver veide jeg godt over 80 kg, men de fleste tippet jeg veide rundt 60 kg. Hvis han har sett bilde av deg i helfigur ser jeg ikke problemet.

Muskler og fett veier akkurat like mye. En kilo muskler og en kilo fett går for det samme. Men fett tar mer plass enn muskler, fire ganger så mye plass hvis jeg ikke husker aldeles feil. Derfor vil en trent, muskuløs person være adskillig slankere enn en "fettrik" person med samme vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Muskler og fett veier akkurat like mye. En kilo muskler og en kilo fett går for det samme. Men fett tar mer plass enn muskler, fire ganger så mye plass hvis jeg ikke husker aldeles feil. Derfor vil en trent, muskuløs person være adskillig slankere enn en "fettrik" person med samme vekt.

Egentlig sier dere to det samme, bare på to ulike vis. Ingen av dere tar feil.

Når man sier at muskler veier mer enn fett mener man at de er mer tyngdetette.

Anonym poster: 36e8ee6b69100ac8111e2af20c5e3d3f

Skrevet (endret)

Vel, ja, på en måte, men det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg tror vi vil frem til det samme, men som AB sier her, vi omtaler det ulikt. Jeg synes Illustrert Vitenskap og eventuelt Fitnessbloggen sier det bedre:

Veier muskler mer enn fett?

Det er ikke galt å si at muskler veier mer enn fett. Faktisk veier de nesten 20 prosent mer. Det skyldes at fettcellene først og fremst inneholder triglyserider som er lettere enn proteinene og vannet som muskelcellene er satt sammen av.

Fra Fitnessbloggen:

Alle er enige om at 1 kg muskler veier det samme som 1kg fett, eller 1kg snø. 1kg er 1kg, uansett hvordan du snur og vender på det. Men de som hevder at muskler veier mer enn fett, er faktisk ikke uenige i den påstanden. Poenget er rett og slett at musklene våre har omtrent 20% høyere massetetthet enn fettvevet.

Så dette handler vel litt om hvordan vi omtaler og definerer det.

Poenget mitt er uansett er at vekt er ikke nødvendigvis et godt mål. Sånn sett er fettprosent bedre. Selv hadde jeg lav til normal fettprosent mens vekten sa at jeg var sykelig overvektig, hvilket jo var og er feil.

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...