Gå til innhold

Lønn som hudpleier?


Luralitt

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva man ca. får i lønn som sykepleier med etterutdanning innen hudpleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger ikke spesialsykepleiere (sykepleiere med videreutdanning) på rundt 400 000?

Anonym poster: bc29789415a2876086a0c4b92e57e344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kommer vel selvfølgelig an på hvor man jobber. Jobber du f.eks. på en privat hudklinikk kan det sikkert være noe mer.

Anonym poster: bc29789415a2876086a0c4b92e57e344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hudpleier er fagutdanning, og du vil ikke få særlig utslag for sykepleierutdanningen, da den er svært lite relevant for faget.

Det er overskudd av hudpleiere, og lønn er generelt ikke spesielt høy (300.000 er helt vanlig).

Anonym poster: 84c9dc5eb0949c5d21e21d77a06bffa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Det finnes vel ingen etterutdanning innen hudpleie som bygger på sykepleie så spesialsykepleier blir man ikke.

Anonym poster: 84c9dc5eb0949c5d21e21d77a06bffa6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en hudpleieutdanning som er spesielt beregnet for sykepleiere. Man blir "kosmetisk- sykepleier", hvis man kan kalle det det. Men ja, man blir ikke spesialsykepleier av denne utdanningen. Vil regne med at man får sykepleielønn i minste fall når man jobber som dette, men det finnes vel forskjellige steder hvor man gjør forskjellige ting og får lønn deretter. Det ville hvert fall vært synd å gå 3 år på sykepleie og gå ned i lønn. Men det er kanskje også forskjell å jobbe på klinikk der de foretar botox etc. Det er vel som oftest privat og høyere lønn (?). Men om man jobber på hudpleieklinikk så vil man kanskje ikke få så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som autorisert personell kan sykepleiere utføre arbeid med lasermaskiner og injeksjoner, innenfor det medisinske hudpleiemarkedet. Men sykepleiere trenger allikevel mer faglig kompetanse innenfor hudpleie, hudsykdommer og generell dermatologi, derav "hudpleie for sykepleiere". Men om man som kun utdannet hudpleier allikevel kan utføre disse tingene uten "autorisert" bakgrunn vet jeg ikke. Hvis ja, så er det vel egentlig ikke noen grunn til hvorfor man skal ha sykepleie. Velger man denne retningen, så får man kanskje ikke så mye bruk for sin sykepleier-utdannelse. Men det blir nok ikke hudpleie-utdanning på meg allikevel, da jeg forstår at det er veldig fysisk tungt og jeg har problemer med rygg og nakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...