Gå til innhold

Silikon dekket av staten?

Fremhevede innlegg

Gjest Karoline
Skrevet

Hei.

Jeg er en jente på 18 år som lurer på om det er mulig å få dekket silikon av staten? Jeg har igrunn ikke små pupper i forhold til kroppen min, men den ene puppen er mye større enn den andre (A og C-cup), derfor har jeg tenkt å forstørre den som er minst.

Kroppen min er helt ferdig utviklet, da jeg fikk mensen som tiåring, og puppene har vært slike siden jeg var tretten.

Dette trekker veldig ned på selvtillitten min, og jeg sliter med å ha gym, vise meg i bikini og egentlig alt annet.

Så, er det noen her som vet om det er mulig at staten dekker dette eller om det må gå ut av egen lomme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, er det store skjevheter så kan man få dette dekket. Du går til din lege som sender søknad for deg.

Skrevet

Jeg tror kanskje det er en god sjans for at du får dekket det. Men jeg lurer på om du kanskje må vente til du er 21 eller 23. Eller så kan det hende at du må vente ett år for å se om de endrer seg iløpet av den tiden og hvis de ikke har det at du kan ta det da.

Men jeg vet ingenting for sikkert.

Gjest karoline
Skrevet

tusen takk for svar! skal kontakte fastlegen min :-)

Gjest Loverdose
Skrevet

Kan ikke helt forstå hvorfor du skal det få dekket av staten, egentlig.. Hva med de som har hengepupper og ønsker å ta silikon, hvorfor får ikke de dekket det av staten?

Skrevet

det er stor forskjell på hengepupper og at puppene faktisk har så stor størrelses forskjell.

Gjest avocadoen
Skrevet

Kan ikke helt forstå hvorfor du skal det få dekket av staten, egentlig.. Hva med de som har hengepupper og ønsker å ta silikon, hvorfor får ikke de dekket det av staten?

Fordi de ikke har to pupper som er veldig forskjellige. Kjøper man en god bh, kan man løfte veldig mye.

Gjest Loverdose
Skrevet

Fordi de ikke har to pupper som er veldig forskjellige. Kjøper man en god bh, kan man løfte veldig mye.

Legger man et silikoninnlegg i den andre cupen, kan det også utgjøre veldig stor forskjell.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt som at det ene øret ditt er mindre enn det andre. Hadde du hatt ett bittelite øre og et ganske stort, så hadde det føltes verre enn å ha to bittesmå ører eller to ganske store.

Rart at du ikke ser forskjellen, da det er forskjellen som er stikkordet her.

Anonym poster: 47be222cc315f4e9f610e4cd34cdc232

Skrevet

Helt seriøst; hengepupper er helt normalt. Usymmetriske bryst med stor forskjell i størrelse er ikke normalt. Dette er noe som veldig ofte medfører skam over egen kropp og at man har vanskeligheter for å vise seg naken/lettkledd. Dette er et problem som er anerkjent og akseptert og som folketrygden dekker på lik linje som andre skavanker som medfører vanskeligheter med å ha et normalt sexliv og trygghet på egen kropp.

Gjest avocadoen
Skrevet

Legger man et silikoninnlegg i den andre cupen, kan det også utgjøre veldig stor forskjell.

Man kan ikke bruke silikoninnlegg når man trener.

Skrevet

Så hvis du loverdose hadde hatt en pupp som var to cup størrelser større enn den andre så hadde det vært helt greit å ikke få hjelp for man kan jo tross alt bruke silikoninlegg?

Skrevet

Et annet problem med ulik størrelser på pupene er at man kan få ryggproblemer pga skjev belastning. De med merkbar forskjell i størrelse burde absolutt få dekket inngrepet. De som har små/nesten ingen og ønsker seg store glamourmodellpupper burde i utgangspunktet ikke få dekket inngrepet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...