Gå til innhold

Hvor ofte skifter dere sengesett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alt for sjeldent. Jeg er så lat. Godt å være hjemme hos mamma, her skiftes det hver 14 dag. Hos bestemor er det hver 7 dag. Hos meg er det en gang i måneden eller når det er skittent. Blir bare dårligere for hver generasjon. Må prøve å bli flinkere, er så godt å legge seg i nytt sengetøy. Men vet at de fleste av mine venner skifter sengetøy sjeldent, som meg.

Æsj. Det er rett og slett grisete.

Anonym poster: 37f8b7d9d48e5fa6b709eaa66948e5d3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fast skiftedag en gang i uka men det blir ekstra skift hvis det har flekker etter sex, hvis en har vært syk etc.

Kjører det på 60 ° men innimellom kokvask 95°.

Nasty folk som skifter en gang i mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skifter sengetøy annenhver dag.<br /><br /> Anonym poster: 2f7c130e75583d487e1e6b55dafd7d05

Skrevet

1-2 ganger i uken. Det blir jo fort en del gris.. blush.png

Skrevet

Ah, konkurransen om å fremstå som mest mulig renslig på et anonymt debattforum vil aldri ta slutt.

"Vi dusjer fem ganger om dagen og skifter sengetøy to ganger om dagen, av og til tre."

• Liker 13
Skrevet

Æsj. Det er rett og slett grisete.

Haha, ja jeg er fullt klar over det! Heldigvis renslig på andre områder. Får vel prøve å skjerpe meg da, siden jeg er sånn en gris :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, ja jeg er fullt klar over det! Heldigvis renslig på andre områder. Får vel prøve å skjerpe meg da, siden jeg er sånn en gris :)

Gå og skift sengetøy med en gang du :)

Har du tørketrommel kan du med fordel vaske dynen og puten også ;) Bare pittelitt vaskemiddel og ingen skyllemiddel. MÅ tørkes i tørketrommel, helst sammen med noen tennisballer.

Skrevet

Ca. 1 gang i uka. Av og til oftere, av og til sjeldnere. 60 grader.

AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke hva man har på seg mens man sover, også være en faktor som påvirker hvor ofte man bør skifte?

Jeg har skiftet ca hver 14. dag til nå, men har endelig fått egen vaskemaskin (i stedet for fellesvaskeri på studenthus) og planlegger å skifte én gang i uka år jeg drar tilbake til studiestedet i høst :) Jeg sover som regel i mye klær; enten full pysjamas eller svær shorts og t-skjorte. Disse skifter jeg selvsagt oftere enn annenhver uke :tongue: Hvis jeg sover med mindre klær/naken synes jeg det blir MYE mer klamt og svett, og da hadde jeg nok foretrukket å skifte dyne-/putetrekk langt oftere!

Anonym poster: a94ce4fd1756349da41f9382cf5b0f7e

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

skifter laken og putetrekk en gang i uken og dynetrekk hver tredje uke. Har to dyner så jeg bruker begge før jeg vasker trekkene :fnise:

Henger ut dynene hver dag om det er fint vær.

Skrevet

sånn ca hver 10ende dag kanskje.. vi reiser mye, så sover aldri i sengetøyet mer enn syv dager uansett

Skrevet

Jeg har skiftet ca hver 14. dag til nå, men har endelig fått egen vaskemaskin (i stedet for fellesvaskeri på studenthus) og planlegger å skifte én gang i uka år jeg drar tilbake til studiestedet i høst

Har du blitt syk av å "kun" skifte hver 14. dag? Hvis ikke, hvorfor sløse tid, strøm og krefter på å forandre på denne rutinen? For at folk her i denne tråden skal være mer fornøyde med deg?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du blitt syk av å "kun" skifte hver 14. dag? Hvis ikke, hvorfor sløse tid, strøm og krefter på å forandre på denne rutinen? For at folk her i denne tråden skal være mer fornøyde med deg?

Nei, jeg tror da ike det. Men jeg har egentlig støvmiddallergi, og da bør man skifte oftere :tongue: Og så er det så digg å legge seg med nyvasket sengetøy!

Anonym poster: a94ce4fd1756349da41f9382cf5b0f7e

AnonymBruker
Skrevet

Hver lørdag. Støvsuger madrassene i samme slengen. Klarer ikke å legge på nytt laken uten å ha støvsuget først. Vasker på 90 grader. Er singel, så inget søl her :)

Forstår meg ikke helt på dere som "kokevasker på 60 grader" ?? Vann har kokepunkt på 100 grader. 60 er ikke kokevask, ei heller 90, men det er den høyeste tempraturen vi får.

Så også ei som nevnte at hun slet ut noen sengetøy pr år.

Jeg har mine sengetøy på åresvis, 10 - 15 år, da begynner det å bli litt tynt og slitt. Jeg kjøper ikke de superdyre sengetøyene,men finner gjerne på tilbud de som koster ca 500 -700, nedsatt til 199 - 299 - 399 hos princess eller Spar Kjøp

Anonym poster: 08741fd781407034240da9b786daee2b

AnonymBruker
Skrevet

To ganger i uka. Jeg og mannen sover nakne, og det blir som regel litt senge-aktivitet hver dag. Vi dusjer også om morgenen, eller etter trening, ikke før vi legger oss, så da bytter man jo oftere.

Går man med samme t-sjorte i en måned? Jeg forstår ikke at man føler seg komfortabel om man skifter skjeldnere enn hver uke. Uhygienisk er det jo ikke, man blir ikke syk. Men veldig ekkelt....

Anonym poster: 26e83df2c859dcb47dad7397d8df31c8

Gjest Sobril
Skrevet

Hver 14. dag. Jeg er en gris har jeg skjønt :)

Skrevet

Hver 3. til 4. uke eller ved behov. Jeg prøver egentlig å gjøre det oftere men jeg er både lat og glemsk.

Tror nok også jeg hadde byttet oftere om jeg ikke var singel. Lite stas å vise frem gammelt sengetøy.

Ellers er jeg overlykkelig over at det finnes jenter som bytter sjeldnere enn meg. Hurra!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Hver 14. dag. Jeg er en gris har jeg skjønt :)

kosegris :hug:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke helt argumentet med "gå i samme t-skjorte i en måned". Jeg kunne gjerne gå med samme t-skjorte i en måned hvis den ikke hadde blitt flekkete eller luktet vondt. (men en t-skjorte lukter vondt etter en dag eller to, så det blir ofte t-skjorteskift hos oss) Samme prinsipp følges med sengetøy.

Hvis det ser skittent ut, eller lukter vondt, er det absolutt på tide å skifte. Vi skifter før dette skjer, men skifter nesten aldri oftere enn en gang pr. mnd. Det begynner ikke å lukte vondt på den tiden. Vi dusjer hver dag, ingen av oss sover nakne, sminke vaskes av om kvelden osv.

Jeg har ikke noe imot at andre skifter oftere, altså. Jeg er bare veldig glad for at jeg slipper det arbeidet selv.

Endret av helenaa
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...