Gå til innhold

- Alle kropper er like fine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2012/07/26/nyheter/utenriks/facebook/sosiale_medier/bilde/22693251/

"Min kropp er ikke vakrere enn noen annens - den er like vakker." Jaha? Jeg er uenig! Det neste er vel at man stemples som høyreekstrem hvis man påstår at noen kropper er finere enn andre.

Anonym poster: f940fb66d691ec1a567f8932d8951fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaaad. Enda en tråd om denne jenta!

Anonym poster: ec58168c0961d0c08cb01ce2c8afee9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

Jeg tror det finnes veldig få objektiviteter i estetikken. Her er det i all hovedsak subjektiviteten som har herredømme.

For meg, er det uten tvil noen kropper, eller noen ansikter, eller noe kunst, som subjektiv definitivt er flottere enn andre. Det betyr jo ikke at alle deler mine subjektive oppfatninger.

Så slike debatter tror jeg aldri kommer særlig langt. Men det er nå MITT synspunkt^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturmarxismen kjenner ingen grenser :(

Ingen kulturer er bedre enn andre. Alle mennesker er like innvendig.

Hittil har marxistene i det minste gått med på at vi SER annerledes ut, men nå er de i ferd med å endre på det også.

Anonym poster: f940fb66d691ec1a567f8932d8951fe7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder om Linda-Marie trenger vi her inne? Sikkert 4-5 fra før av... :-O

Anonym poster: eeeecc6baae086450932a8f8b4b3e964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget til denne jenta er vel bare at alle bør være glad i den kroppen de har, også syns hun at alle som vil bør kunne legge ut bikinibilder, selv om de ikke er tynne.

Hun sier vel selv at hun er tykk og at hun ikke føler hun har idealkroppen. Men hun nekter å gjemme seg bort, hun nekter å ikke være glad i kroppen sin, og hun nekter å godta at bare de med "riktige kropper" kan publisere bikinibilder på FB.

Jeg syns det er et godt budskap, også syns jeg det er merkelig hvordan noen vrir det til at det skal være et ideal å være overvektig. Jeg kjenner ingen jeg, verken tynne eller tykke som ønsker å være overvektige, men det er forskjell på å be om å få være i fred med kroppen sin og anerkjenne at man kan se bra ut som stor og det å forherlige overvekt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig syns jeg det er vemmelig å se bilde av kroppen hennes!

(Det betyr ikke nødvendigvis at jeg liker å se nærbilde av andre kropper heller, men denne her har langt mer fett enn det som sunt er.)

Anonym poster: 0d08d46fa2784ba532284508af5320b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjarmen

Herregud slutt å diskuter denne jenta! Jeg skulle ønske jeg var som henne, en person som aksepterte kroppen sin. Alt jeg ønsker er å være fornøyd med kroppen min.

Som sakone sa; skjønnhet er subjektivt. Vi kommer aldri til enighet om denne kroppen er vakker eller ikke, det er umulig. hver eneste kropp er vakker for noen, derfor er alle kropper like vakre.

Er det rart verden er som den er i dag...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulturmarxismen kjenner ingen grenser :(

Ingen kulturer er bedre enn andre. Alle mennesker er like innvendig.

Hittil har marxistene i det minste gått med på at vi SER annerledes ut, men nå er de i ferd med å endre på det også.

Anonym poster: f940fb66d691ec1a567f8932d8951fe7

Hva i all verden har marxister med dette å gjøre? Du kan like gjerne være neo-con, liberalist (klassisk eller neo, ikke det nymotens tullet), fascist eller anarkist og mene at alle kropper er like vakre :rolleyes: Nå er jeg på ingen måte kommunist eller sosialist av noe slag selv, men å si at dette er "kulturmarxister" (hva er det fornoe?) blir for dumt.

Uansett så tror jeg ikke at hun mener at alle kropper er like pene uansett. Men at man må selv være stolt over kroppen sin og ikke skamme seg over den -som mange gutter og jenter gjør nå for tiden- og ikke tenke på hva andre synes om den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Sukk, det er så idiotisk. Legger en tykk kvinne ut bilde på offentlig sted av seg selv, er hun såååå tøff, modig og vakker. Legger en tynn kvinne ut bikinibilde, omtaler andre henne som "ei bitch" og hun er FOR TYNN. Man kan visst gjerne uten å blunke si at andre er for tynn (selv om de er normale), men for tykk kommer ikke på tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, det er så idiotisk. Legger en tykk kvinne ut bilde på offentlig sted av seg selv, er hun såååå tøff, modig og vakker. Legger en tynn kvinne ut bikinibilde, omtaler andre henne som "ei bitch" og hun er FOR TYNN. Man kan visst gjerne uten å blunke si at andre er for tynn (selv om de er normale), men for tykk kommer ikke på tale.

Det er jo viktig å være politisk korrekt vet du ;) Eller så kommer alle moralistene på sine høye hvite hester og fordømmer deg..

Jeg tror det finnes veldig få objektiviteter i estetikken. Her er det i all hovedsak subjektiviteten som har herredømme.

Både ja og nei. Det subjektive har selvfølgelig mye og si, om ikke mest, og har nok sisteordet. Men det er viktig å huske at vi er alle "programmert" til å like forskjellige ting. Da at det er nødvendig å gå etter de typer menn eller de typer kvinner for å bli best mulig beskyttet eller få mest mulig barn. Et eksempel på dette er at menn faktisk går etter kvinner som har et ansikt som ligner mest mulig på et barns ansikt. Hvorfor? Fordi at man i stenalderen kunne ha sikret seg en jente som ikke hadde kommet i puberteten og ikke hadde fått barn, dermed kunne mannen ekte henne og senere spre sine gener videre.

Endret av Feminist1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og hva som er fint er subjektivt, så de som sier at alle er like fine lyver for seg selv. Men hva som er fint er opp til hver enkelt. Men ethvert menneske kan sies å være vakkert, men da tenker man ikke på fysiske trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

Det er jo viktig å være politisk korrekt vet du ;) Eller så kommer alle moralistene på sine høye hvite hester og fordømmer deg..

Både ja og nei. Det subjektive har selvfølgelig mye og si, om ikke mest, og har nok sisteordet. Men det er viktig å huske at vi er alle "programmert" til å like forskjellige ting. Da at det er nødvendig å gå etter de typer menn eller de typer kvinner for å bli best mulig beskyttet eller få mest mulig barn. Et eksempel på dette er at menn faktisk går etter kvinner som har et ansikt som ligner mest mulig på et barns ansikt. Hvorfor? Fordi at man i stenalderen kunne ha sikret seg en jente som ikke hadde kommet i puberteten og ikke hadde fått barn, dermed kunne mannen ekte henne og senere spre sine gener videre.

Jeg er enig med deg. Men disse tingene endres også gjennom tid, og av miljø og mer med.

For eksempel så var det kvinnelig ideal på 1700-tallet vesentlig rundere i formen enn idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er disse som bitcher om tynne folk, bortsett fra anonyme idioter på KG? Jeg er gammal kjerring og jeg har verken hørt eller sett det. Er det dagens ungdom? Sånn sett bort fra gamle bestemødre som alltid skal komme med idiotiske velmenende råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er like fine, alle er like smarte, alle er like flinke til absolutt alt.

-Hilsen utdanningsminister Kristin Halvorsen, som elsker den norske enhetsskolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg. Men disse tingene endres også gjennom tid, og av miljø og mer med.

For eksempel så var det kvinnelig ideal på 1700-tallet vesentlig rundere i formen enn idag.

Jeg er enig med deg. Men disse tingene endres også gjennom tid, og av miljø og mer med.

For eksempel så var det kvinnelig ideal på 1700-tallet vesentlig rundere i formen enn idag.

Ja og at før så be det sett på som mer attraktit at menn var lubne, til og med litt feite. Sånn er det vel ikke nå lenger? Er enig med deg i at det er subjektivt, ja det ser man jo at jeg foretrekker andre ting enn mine venninner, men jeg vil påstå at det alltid ligger en "mal" -om man kan si det slik- på hva som er pent både når det kommer til dagens samfunn og hvordan vi er fra naturens side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem er disse som bitcher om tynne folk, bortsett fra anonyme idioter på KG? Jeg er gammal kjerring og jeg har verken hørt eller sett det. Er det dagens ungdom? Sånn sett bort fra gamle bestemødre som alltid skal komme med idiotiske velmenende råd.

Vel, jeg har opplevd på kroppen at det ikke stemmer. Jeg var altfor tynn fram til jeg ble voksen, og det var aldri noen som unnslo seg å fortelle meg, i klartekst, at jeg måtte spise mer, at jeg burde ha "litt mer å gå på", eller rett og slett bare informere meg om at jeg var veldig tynn. Jeg hadde en venninne som var like tynn, og hun fikk også bekreftet dette titt og ofte. Samtidig hadde jeg venninner som var litt gode og runde, og det var IKKE lov å bemerke noe om dem, for da var det erting, og det ble slått hardt ned på. Det var tabubelagt å snakke om deres kropp, mens det å være tynn var noe som ble bemerket i hytt og pine. Jeg tror nok likevel at det er enklere å være for tynn enn for tykk, men jeg husker at jeg ønsket å legge på meg og syntes det var slitsomt med alle som skulle bemerke at jeg var så tynn.

Så ut i fra egne opplevelser er jeg ikke i tvil om at det er mye mer "lov" å mase på at noen er for tynne kontra at noen er for tykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler ikke på at det eksisterer, men jeg har rett og slett ikke sett det. Ikke på FB, ikke live, ikke i det hele tatt. Jeg har gått i klasse med noen som var undervektige og ja, vi diskuterte undervekt, men ikke ut fra et slikt perspektiv som legges frem over her. Jeg syns det er helt idiotisk av mennesker å legge seg opp i hvordans andre kropper er og jeg forstår det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er disse som bitcher om tynne folk, bortsett fra anonyme idioter på KG? Jeg er gammal kjerring og jeg har verken hørt eller sett det. Er det dagens ungdom? Sånn sett bort fra gamle bestemødre som alltid skal komme med idiotiske velmenende råd.

Vanlig mannen i gata. Jeg blir kommentert hvertfall en gang i uka. Enten når jeg forsyner meg med mat, når jeg står i butikken eller helt andre situasjoner. Og jeg er ikke ekstremt tynn altså. Jeg har en helt vanlig slank kropp.

Anonym poster: ec58168c0961d0c08cb01ce2c8afee9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig mannen i gata. Jeg blir kommentert hvertfall en gang i uka. Enten når jeg forsyner meg med mat, når jeg står i butikken eller helt andre situasjoner. Og jeg er ikke ekstremt tynn altså. Jeg har en helt vanlig slank kropp.

Anonym poster: ec58168c0961d0c08cb01ce2c8afee9d

Jeg syns sånt er sjokkerende, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...