Gjest Xavi Skrevet 29. juli 2012 #1 Skrevet 29. juli 2012 Jeg tok ved en feiltakelse feil pille idag morges. Skulle ta søndag på andre linje, men tok onsdag på tredje linje. Hva skal jeg gjøre nå? :s Har jeg likevel full beskyttelse? Går på yasminelle 28
helgelaen94 Skrevet 30. juli 2012 #2 Skrevet 30. juli 2012 Ja du har beskyttelse som normalt, bare ta Mandag imorgen! :D det fikser seg
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #3 Skrevet 30. juli 2012 Ja du har beskyttelse som normalt, bare ta Mandag imorgen! :D det fikser seg Og du vet dette.. fordi du er 17 år? Anonym poster: 397562f17edfe308f67b71a02fc5784a
Gjest avocadoen Skrevet 30. juli 2012 #4 Skrevet 30. juli 2012 Er det ikke samme mengde hormoner i hver pille da? Det er det ihvertfall på microgynon og mercilon(utenom sukkerpillene da). Trodde det var sånn med alle p-piller jeg? 1
Minya Skrevet 30. juli 2012 #5 Skrevet 30. juli 2012 Det finnes monofase og trefasepiller. Trefasepillene har forskjellig hormonnivå i tre forskjellige perioder, så der kan det være litt tricky å vite om det er nok beskyttelse om man tar feil pille til feil tid. På trefasepiller bør man feks ikke bare fortsette på neste brett hvis man skal hoppe over mensen, men kun ta den siste perioden med piller på et nytt brett. Jeg ville brukt kondom i tillegg i en ukes tid, TS, for å være helt sikker. 1
likning Skrevet 30. juli 2012 #6 Skrevet 30. juli 2012 Det finnes monofase og trefasepiller. Trefasepillene har forskjellig hormonnivå i tre forskjellige perioder, så der kan det være litt tricky å vite om det er nok beskyttelse om man tar feil pille til feil tid. På trefasepiller bør man feks ikke bare fortsette på neste brett hvis man skal hoppe over mensen, men kun ta den siste perioden med piller på et nytt brett. Jeg ville brukt kondom i tillegg i en ukes tid, TS, for å være helt sikker. Yasminelle er en monofase-pille, det vil si at det er helt lik mengde hormoner i alle pillene de tre første ukene av brettet. Den siste uken er sukkerpiller, dvs helt uten virkning. Så lenge du har forvekslet piller innen de tre første ukene på brettet, er du like trygg som om du hadde tatt pillen det sto søndag på! 1
helgelaen94 Skrevet 31. juli 2012 #7 Skrevet 31. juli 2012 Og du vet dette.. fordi du er 17 år? Anonym poster: 397562f17edfe308f67b71a02fc5784a Ehm, ok? jeg fikk beskjed av legen min at det ikkje gjør en stor skade? og nei, jeg er desverre for deg ikke 17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå