Gå til innhold

Bytte psykolog/psykiater

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte om henvisning til psykolog via fastlegen på bakgrunn av tidligere diagnose med ptsd, angst og depresjon. Jeg har vært hos samme Dps-avdeling for noen år tilbake, men psykolog og jeg bestemte oss for at jeg ikke var klar for behandling enda. Nå skal jeg prøve på nytt. Jeg hadde da kvinnelig psykolog, noe jeg ba om da jeg sliter med mine plager hovedsaklig pga voldtekt og sliter med tillit til menn. Jeg har nå fått svar på henvisning og skal begynne i behandling om en måned hos en mannlig psykiatrisk sykepleier... Jeg ba nok ikke spesifikt denne gangen om kvinnelig psykiater, men jeg trodde de allerede hadde de i min journal så jeg tenkte ikke over det. Er det noen mulighet for meg å bytte? Jeg skjønner at det da kanskje blir litt ventetid igjen, men hvordan går jeg fram?

Anonym poster: 239778fb2d97a4ef73c4fcef5ed4065c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha gått til fastlegen og tatt dette opp med ham/henne og fått sendt avgårde en ny henvisning. Du burde nok ha sagt i fra om dette da du ba om henvisning, for det er ikke slikt de undersøker i tidligere journal. I tillegg kan ting ha endret seg siden sist, så det er ikke en selvfølge at de forstår at du fortsatt ønsker en kvinnelig behandler.

Anonym poster: e85c3e319e144a4a383941b47233e287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...