Gå til innhold

"Seriøs valpefabrikk"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke noe info om denne "valpefabrikken". Hvorfor går de ikke ut med adresse eller fullt navn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Tar virkelig dere alle denne annonsen for god fisk? Ingen som har mistanker om at det er trolling?

Selvfølgelig er det trolling.

Men er en fin måte å få vist at ting ofte er for godt til å være sant, flotte ord kan fort kamuflere en shabby virkelighet osv.

• Liker 1
Skrevet

Joda, jeg ser absolutt at man kan gjøre for mye av det. Hvis man ender opp med en stresset valp, så har man jo gjort det feil.

Har du noen tips til bøker som mener noe annet enn Coppinger? Jeg er alltid interessert i å lese meg opp og lære mer. :)

Gjerne. Skal se igjennom hva jeg har av bøker og artikler og kommer tilbake til det litt senere i ettermiddag. Har seks hunder som venter på skogstur her nå :-)

Skrevet

Ser ut som en typisk "nigeriaannonse". Ikke trolling, men svindel.

Om man tar kontakt, så ender det trolig med at man blir bedt om å overføre noen tusen for å "reservere" valp.

Med det lønnsnivået vi har i Norge ser jeg ikke at man kan lønne 5 personer på noe slikt. En seriøs oppdretter ville også nevnt kennelnavn etc. Masse annet man kan ta det på i tillegg. Håper ingen er så dumme at de forskuddsbetaler.

Nigeiasvindel har blitt avansert de siste årene. Ofte får de norske studenter til å hjelpe seg med tekst og bilder. Den som har vært i virksomhet her vet ikke alt for mye om valpestell.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte også litt på dette med svindel, men utfordringen er jo da at de sier valpene er svært sentralt i Oslo, og ikke i utlandet - så da er det vanskelig å nekte folk å komme på besøk.

Skulle det være tilfellet at de holder til i Sørkedalen, ser jeg overhode ingen problemer med at de kan ha 5 ansatte. Hvis de driver som de sier de gjør, så betaler de antagelig ikke for parringer da de har hanner, og det hele er ren fortjeneste siden de nok svært sjeldent er på utstillinger også. En kennel har mindre inntekt enn en valpefabrikk, og det finnest flust av unge jenter som jobber for en slikk og ingenting hvis de får jobbe med dyr, eller sogar ha "praksisplass".

Jeg vet ikke. Synes det er litt merkelig at en stå stor "fabrikk" holder til i Sørkedalen uten at det har vært særlig kjent. Dere som bor i Oslo kan jo ta turen og gå etter evt bjeffing for å se om det eksisterer ;-)

Forøvrig har jeg lest et svar noen har fått ved henvendelse ang dette med valpefabrikk og at dette ikke er lov. Her svarer eierene at de har tillatelse fra MT.

Men igjen - jeg vil tro noen har det morsomt på andres bekostning.

Skrevet

Haha, genious!

Gjest Uanonymbruker
Skrevet
her er bildet med de små hvite fluffhundene.
  • Liker 2
Skrevet

her er bildet med de små hvite fluffhundene.

Genialt, hvordan fant du det? :D

"Annonsen er avvist" står det på Finn.no ser jeg. Er vel mange som har tipset dem da tenker jeg. Det holder jo å se gjennom bildene for å konkludere med at den er juks og fanteri om ikke annet.

Rimelig feilslått også, for jeg må si at den heftige "sosialiseringen" der ville ikke jeg utsatt valpen min for. Jeg har faktisk sett en oppdretter på Oslo S for ikke lenge siden, som tydeligvis hadde med seg kullet sitt ut på livet. Tipper de var rundt 7-8 uker. Mora var dritstressa og valpene helt fra seg av angst. De hang etter halsbåndene og ble dratt rundt, mens mor lusket med halen mellom beina og så ut som hun holdt på å drite seg ut. En hver idiot så jo at det var galskap det de drev med, bare ikke den ambisiøse oppdrettern sjøl.

• Liker 2
Skrevet

Nei, ville heller ikke utsatt valpen for denne sosialiseringen. Har selv nylig fått valp og oppdretteren har vært flinke til å ta dem med rundt på bilturer og besøkt folk og hun har hatt besøk av andre, men i små doser. Likevel har jeg en valp som er veldig trygg og tillitsfull på de fleste mennesker. Ser ikke noen grunn til at man skal ta dem med inn på Oslo city. Hva skal en valp gjøre inne på et kjøpesenter? Det MÅ bare være tull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...