Gå til innhold

irritert piercing i navlen.. Hjelp..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok piercing i navlen for ca et halvt år siden. Jeg sliter litt nå med at det kommer puss ut av det stadig vekk..

Er det noen gode råd der ute som jeg bør følge for å bli kvitt dette?

Det skal sies at jeg har vært nøye med å rense osv.. også etter at jeg egentlig skulle slutte pga at det var mer puss der.. Er også nøye med å spyle navlen for såperester når jeg er ferdig i dusjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du irriterer piercingen ved at du fortsatt renser den.

Hvis du feks har slått til den i søvne kan den begynne å væske litt, samme skjer med ørepiercinger noen ganger om du får en smell eller ligger litt rart på dem en natt.

Hvis piercingen væsker mye eller det kommer sånn gulhvit gugge ut, kan du smøre på litt bacimycin et par dager for å stoppe infeksjonen inni hullet.

Men la den være i fred mest mulig og ikke bytt smykke for ofte(hvis du har gjort det).

Skrevet

Jeg tror du irriterer piercingen ved at du fortsatt renser den.

Hvis du feks har slått til den i søvne kan den begynne å væske litt, samme skjer med ørepiercinger noen ganger om du får en smell eller ligger litt rart på dem en natt.

Hvis piercingen væsker mye eller det kommer sånn gulhvit gugge ut, kan du smøre på litt bacimycin et par dager for å stoppe infeksjonen inni hullet.

Men la den være i fred mest mulig og ikke bytt smykke for ofte(hvis du har gjort det).

Ikke byttet smykke mer enn en gang for en stund siden, men måtte fort bytte tilbake pga det begynte å klø.. noe jeg ikke helt skjønner siden jeg kjøpte den der jeg tok piercingen. Men uansett da, så har jeg i den piercingen som er best i følge han som tok piercingen på meg.

Kanskje jeg skal slutte å rense da? Jeg har ikke for vane å rense hver dag, men sånn innimellom når det er guffe der..

Skrevet

Det er unødvendig å rense piercinger etter den første måneden, egentlig. Renser du mye eller hver dag etter det, kan det faktisk være med på å bremse grotiden.

Det holder lenge å vaske og skylle den ordentlig når du dusjer, og ser du guffe på den, bruker du bacimycin et par dager for å få det bort.

Kjøper du den minste tuben bacimycin, er det enklere å treffe piercingsmykket.

Har du banana barbell, klemmer du bolten ned slik at stangen kommer ut fra hullet og kliner på litt bacimycin på stangen. Trekk bolten opp igjen og dytt litt opp og ned.

Har du ring, vrir du bare ringen helt rundt, kliner på bacimycin og vrir ringen rundt gjennom hullet et par ganger.

Skrevet

Det er unødvendig å rense piercinger etter den første måneden, egentlig. Renser du mye eller hver dag etter det, kan det faktisk være med på å bremse grotiden.

Det holder lenge å vaske og skylle den ordentlig når du dusjer, og ser du guffe på den, bruker du bacimycin et par dager for å få det bort.

Kjøper du den minste tuben bacimycin, er det enklere å treffe piercingsmykket.

Har du banana barbell, klemmer du bolten ned slik at stangen kommer ut fra hullet og kliner på litt bacimycin på stangen. Trekk bolten opp igjen og dytt litt opp og ned.

Har du ring, vrir du bare ringen helt rundt, kliner på bacimycin og vrir ringen rundt gjennom hullet et par ganger.

Da skal jeg kjøpe meg bacimycin i morra, så får vi se hvordan det går da :)

Takk for tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...