Gå til innhold

miraaa`s vei til en slankere hverdag!


Miraaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei cool_water! Hyggelig med nytt besøk!

Er i litt dårlig humør, føler meg oppblåst og vekta viste 600 gr mer:/ Min teori er at de skyldes eggløsning (bruker ikke prevensjon akkurat disse 3 mnd) og jeg er veldig oppblåst. Da jeg veide meg for 2 dager siden viste vekta 700 gr mindre:S er litt forvirret jeg nå. Men jeg veier meg kun på mandager så da får jeg vente til neste mandag, har på følelsen av at jeg kommer til å se stor fremgang da siden det ikke slo ut noe nå? Æææ, frustrerende, jeg som har vært så flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver fra mobil så siste innlegg ble litt rotete, mennjeg må slutte å veie meg så ofte! Blir jo så stressa av det! Også er det enda mer skjerpings på treningen! Her skal det trenes godt!

Har god samvittighet, for jeg syns jeg har vært flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei! Kjekt å følge med andre som har bestemt seg for å ta opp kampen mot kiloene. Skal selv ta meg sammen nå etter en sløv vår og sommer.

Tror ikke du trenger å være så bekymra for at vekta ikke går nedover ennå, er jo en lang prosess dette, ting vil gå opp og ned, men det er helheten som teller. Kan jo være greit å plotte vekta mot uke/dato, kan jo være motivasjon å se grafen gå nedover (noe jeg regner med du vil se ganske så snart).

Og uansett: trening er positivt og gjør godt for kroppen uansett hvor mye man veier, mange helsegevinster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sier hei! Kjekt å følge med andre som har bestemt seg for å ta opp kampen mot kiloene. Skal selv ta meg sammen nå etter en sløv vår og sommer.

Tror ikke du trenger å være så bekymra for at vekta ikke går nedover ennå, er jo en lang prosess dette, ting vil gå opp og ned, men det er helheten som teller. Kan jo være greit å plotte vekta mot uke/dato, kan jo være motivasjon å se grafen gå nedover (noe jeg regner med du vil se ganske så snart).

Og uansett: trening er positivt og gjør godt for kroppen uansett hvor mye man veier, mange helsegevinster!

Absolutt, det er jeg enig i! Når begynner du da? Vi kan jo motivere hverandre! :skravle:

Jeg er så stolt over meg selv, var hos svigers idag, og svigermor lager syyyykt god mat men holdt meg unna alt! Spiste kun linsesuppe og det var litt! :cool:

Imorgen er det jobb, trening, så kino, så jeg møter enda en utfordring, skal holde meg unna godsaker gjennom filmen! Håper bare filmen ikke begynner så altfor tidlig så jeg kan få trent ordentlig!

Denne gangen er jeg virkelig motivert, dette skal jeg klare!

Det bli endringer på treningsplanen i hvertfall, skal ta 30ds imorgen og trene på senteret på onsdag og torsdag.

ja ja, god kveld folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god motivasjon = se på gamle slanke bilder (3 år gamle) :overrasket:

Det både deprimerer meg OG motiverer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god motivasjon = se på gamle slanke bilder (3 år gamle) :overrasket:

Det både deprimerer meg OG motiverer meg.

Er enig der, har selv funnet frem et bilde fra midt i studietiden. Var slank og godt trent, men ikke klar over det selv da... Og så begynte kiloene å komme sakte, men sikkert, merket det jo nesten ikke.

Ellers slår jeg gjerne følge, har et mål om 20 kg i første omgang, får ta de i 5 og 5 bolker. Har hatt det i tankene lenge, men oppstart var nå i helga. Har ikke tenkt så mye mat ennå, bare prøvd å begrense meg, men har gått en times tur evt trent hver dag.

Og igår fikk jeg mannen til å ta bilder av meg, på med svarte ettersittende klær og knips knips. Ikke et pent syn, men håper det blir gøy å sammeligne fremtidig bilder med dette for å se fremgang. Målet nå er å ta bilde for hver "5 kilo" som er tatt av og se om jeg ser at det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Er enig der, har selv funnet frem et bilde fra midt i studietiden. Var slank og godt trent, men ikke klar over det selv da... Og så begynte kiloene å komme sakte, men sikkert, merket det jo nesten ikke.

Kjenner til denne! Var i ok form uten å vite det, fordi jeg gikk på treningssenteret tre-fire ganger i uka for moro skyld - det var så gøy å danse aerobic og det var så gøy med spinning at jeg gjorde det for moro skyld. Var slank og fin uten å egentlig føle meg så slank, det var alltid noe å klage over, andre var slankere, hoftene mine var runde og bena vare for lange eller hva enn... så begynte kiloene å snike seg på, bare litt og litt, så kom en skade med påfølgende utredning, venteliste på sykehus osv...

Her sitter man tjue kilo tyngre og lurer på hvordan det kunne skje :sukk:

Så lurt å ta bilde! De bildene som ble tatt av meg på ferien har jeg slettet, det var for fælt å se på :sukk:

Flinke dere! Delmål er helt sikkert veldig lurt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skremmende hvr mye man faktisk forandrer seg. Jeg ser jo ut som et helt annet menneske og det er ikke lenge siden! Skjønner ikke hvordan det skjedde, sa alltid til meg selv at jeg skal gå ned i vekt, for jeg merket jo at jeg la på meg, men så gjorde jeg det aldri, bare spiste og spiste. Nå når jeg tenker meg tilbake kan jeg ikke forstå hvorfor jeg kunne være så slem mot meg selv å spise så mye.

Var ikke alltid sult som var grunnen til at jeg spiste. Hadde bare lyst. Rett og slett. Kunne spise en pose med potetgull etter et måltid, kun fordi jeg hadde lyst :balltre:

Men nå er det på tide å snu. Og vet dere hva? Røykfri siden igår morgen! Har ikke tatt en eneste røyk på 40 timer!! Snuser når jeg er på det verste røyksuget men liker ikke snus heller så det blir kun et hjelpemiddel. Håper jeg klarer både slankingen og røykslutt denne gangen i hvert fall. JEG SKAL! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Idag ble det spinning 1 time! Svetta som bare fy! og deilig var det!

også tok jeg styrke på mage lår. ER flink!

Skal begynne helt på nytt med 30 ds, har jo ikke fulgt det, og man blir jo ikke noe god på øvelsene når det går nesten 1 uke mellom hver gang. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det en 2 timers rask gå tur alene. Elsker de gåturene, spessielt med musikken i øra!

idag har jeg vært sinnsyk sulten, så jeg har spist en del. Mye sunt men altfor mye. Tror ikke det er noe kaloriunderskudd her nei. Men trener jo en del da, så det er kanskje derfor?

Det er mange som sier at man ikke merker noe forskjell på vekta før 3-4 uker etter slankestart. Er det riktig? jeg har jo ikke gått ned noe som helst. Merker at jeg er i bedre form og buksa går kanskje bitte litt lettere på men vekta viser jo ingenting. ææææ, frustrerende.

Imorgen blir det joggetur med min mor og mandag skal jeg prøve å begynne helt på nytt med shreden. Klarer liksom aldri å fullføre den :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Jeg sleit med de første kiloene da jeg begynte å trene i våres. Fikk tips om at man ubevisst kanskje spiser mer. Jeg får enormt med sult etter å ha trent, blir nesten ikke mett uansett hva jeg stapper i meg :forvirret: så det må jeg passe veldig på.

To timers tur er strålende! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med de første kiloene da jeg begynte å trene i våres. Fikk tips om at man ubevisst kanskje spiser mer. Jeg får enormt med sult etter å ha trent, blir nesten ikke mett uansett hva jeg stapper i meg :forvirret: så det må jeg passe veldig på.

To timers tur er strålende! :duskedame:

Vet du hva? Det tror jeg at er helt riktig. Klarer meg helt fint på dagen men fy, som jeg spiser på kveldene etter trening. Får jo skikkelig sult kick. Må passe på der ja. det går mange knekkebrød, for å si det sånn :sjenert: Skjerping! :opplyser:

Ble en god tur i skogen idag. Gikk en lang tur på søndag også men kostholdet går ikke så bra. Jeg spiser gode ting, altså mye sunt, bortsett fra søndag, men spiser altfor mye.

Neste mål:

Passe mer på hva jeg spiser. Kanskje jeg skal skrive ned hva jeg spiser her?

Frokost: 4 knekkebrød med snøfrisk og agurk skiver på

Mellom: Et eple

Lunsj: kokte nudler

Middag: 2 toast med gulost og middels grov brød

Mellom: nokas måltidserstatter shake

Kveld: Dobbel 0% yoghurt med 1 ss cottage cheese

Ser greit ut, sant? bortsett fra halvgrovt brød til toasten.

Er nudler veldig usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snart er det 1 times spinning time! Skal bli god og svett. Skal på besøk til svigers etter treningen og der er det lasagne som er på menyen, med salat. Klarer jeg og holde meg unna tro? :forvirra:

Får prøve, i verste fall så må det bli mye salat og et lite stykke med lasagne. Skal ta nokas måltidserstatter shake rett etter trening, den metter veldig så er jeg kanskje ikke kjempe sulten til lasagnen serveres. Skriver senere om hvordan det gikk, haha. Gleder meg til å svette!

Spist hittil idag:

Frokost: 2 knekkebrød m/kyllingpostei

Lunsj: 2 knekkebrød m/snøfrisk og 2 m/gulost og mager kyllingpålegg

Mellom: Nokas måltidserstatter (shake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 2 skiver med lasagne:(

Med masse salat da. æsj, føler meg nesten litt dårlig nå.

Sykkel økta var deilig! Svetta som aldri før. ja ja........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flink du er til å trene! Det å gå lange turer er helt herlig happy.png

:goodbye:Hei

Ja treningen går faktisk ganske greit men kostholdet........ Jeg går ikke ned i vekt :overrasket:

Men jeg har massevis av energi, så trening skal det fortsettes med uansett hva. Også må jeg nok gjøre noen forandringer på kostholdet, noe er jo feil!

Akkurat nå ligger jeg på sofaen, krympet inn i dyna og hoster og nyser. Har blitt forskjølet! Skulle i en spinnings time idag og, men må nok hvile å bli frisk. Igår følte jeg forskjølelsen litt men brydde meg ikke, hadde jeg blitt hjemme så hadde jeg kanskje sluppet å bli dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Danes

Frokost: 4 knekkebrød med snøfrisk og agurk skiver på

Mellom: Et eple

Lunsj: kokte nudler

Middag: 2 toast med gulost og middels grov brød

Mellom: nokas måltidserstatter shake

Kveld: Dobbel 0% yoghurt med 1 ss cottage cheese

Hei! Du, jeg skal ikke påberope meg kunnskap jeg ikke har eller leke besserwisser her, men jeg tror jeg vet hva PT'en min hadde tipset meg om hvis jeg hadde denne menyen - håper det er greit om jeg kommenterer?

Nudler er ganske usunt har jeg hørt.

Det avhenger av hvilke nudler du spiser og hvor mye, og om du har noe til - hvis du spiser f.eks. glassnudler med masse grønt og med magert kjøtt for eksempel så er det klart det ikke er kjempe-usunt. Men nudler generelt har veldig mange kalorier i forhold til næring - det inneholder knapt næring i det hele tatt. Mr. Lee-nudler, for eksempel, er det rene søppel, fikk jeg beskjed om, inneholder bare salt og dritt og null næring, og veldig kaloririkt. Kanskje havregryn med bær eller noe annet hadde vært et lunsjalternativ?

Og så tror jeg noe mer grønt ville vært lurt :) både som fyllstoff og smak/variasjon, til middagen og frokosten. Om du hadde spist to knekkebrød og heller en frukt, for eksempel, og et glass melk, til frokosten. Og en salat ved siden av middagen? For fiber og vitaminer og sånne kjedelige ting man må huske på :ler:

Jeg kjøpte et beger med blåbær som jeg har hatt på kontorpulten, det var genialt... satt og småspiste det en dag jeg var så veldig fysen. Fikk liksom mettet behovet for å putte noe i munnen HELE TIDEN (som jeg av og til blir overmannet av!) samtidig som jeg fikk i meg masse sunne saker. Det og cherrytomater eller sukkererter har jeg alltid stående på pulten, det hjelper meg i tillegg med å kutte ut cappuccino og alt annet som er sånne kalorier man ikke merker at man får i seg. I hvert ikke jeg - flink til å lure meg selv :sjarmor::sjenert:

Ha en fin helg!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 4 knekkebrød med snøfrisk og agurk skiver på

Mellom: Et eple

Lunsj: kokte nudler

Middag: 2 toast med gulost og middels grov brød

Mellom: nokas måltidserstatter shake

Kveld: Dobbel 0% yoghurt med 1 ss cottage cheese

Hei! Du, jeg skal ikke påberope meg kunnskap jeg ikke har eller leke besserwisser her, men jeg tror jeg vet hva PT'en min hadde tipset meg om hvis jeg hadde denne menyen - håper det er greit om jeg kommenterer?

Nudler er ganske usunt har jeg hørt.

Det avhenger av hvilke nudler du spiser og hvor mye, og om du har noe til - hvis du spiser f.eks. glassnudler med masse grønt og med magert kjøtt for eksempel så er det klart det ikke er kjempe-usunt. Men nudler generelt har veldig mange kalorier i forhold til næring - det inneholder knapt næring i det hele tatt. Mr. Lee-nudler, for eksempel, er det rene søppel, fikk jeg beskjed om, inneholder bare salt og dritt og null næring, og veldig kaloririkt. Kanskje havregryn med bær eller noe annet hadde vært et lunsjalternativ?

Og så tror jeg noe mer grønt ville vært lurt :) både som fyllstoff og smak/variasjon, til middagen og frokosten. Om du hadde spist to knekkebrød og heller en frukt, for eksempel, og et glass melk, til frokosten. Og en salat ved siden av middagen? For fiber og vitaminer og sånne kjedelige ting man må huske på :ler:

Jeg kjøpte et beger med blåbær som jeg har hatt på kontorpulten, det var genialt... satt og småspiste det en dag jeg var så veldig fysen. Fikk liksom mettet behovet for å putte noe i munnen HELE TIDEN (som jeg av og til blir overmannet av!) samtidig som jeg fikk i meg masse sunne saker. Det og cherrytomater eller sukkererter har jeg alltid stående på pulten, det hjelper meg i tillegg med å kutte ut cappuccino og alt annet som er sånne kalorier man ikke merker at man får i seg. I hvert ikke jeg - flink til å lure meg selv :sjarmor::sjenert:

Ha en fin helg!

:vinke:

Takk:)

Ja noe gjør jeg galt så må nok sette meg mer inn i det med kosthold.

i 2 dager nå har jeg halsbetennelse :tristbla: Og som trøst har jeg spist og spist og spist!

Vil ikke veie meg på mandag, skal begynne for fullt igjen imorgen, i og med at jeg er frisk nå, og kostholdet skal skjerpes og det skal trenes! uff, så vanskelig det er :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...