AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #21 Skrevet 29. juli 2012 Jeg er en alenemor som jobber fulltid, datteren min skal begynne på skolen og jeg skal studere utenom jobb. I tillegg blir det fritidsaktiviteter etter skolen på henne og trening 5-6 dager i uken på meg. Det er selvfølgelig travelt å jobbe fulltid når en har barn, og hadde jeg hatt muligheten til det så hadde jeg nok valgt å jobbe litt redusert for å få enda mer tid med henne. Men jeg vil si at det er hva man gjør utav den tiden man er sammen som teller. Jeg vet vertfall at jeg setter så utrolig pris på tiden vi har. Jeg synes også at det er viktig å ha en jobb en trives i og at barnet trives i barnehagen/på skolen Nå skal det sies at vi begge er veldig rastløse av oss og vi liker å ha det litt travelt i hverdagen. Husarbeidet blir tatt på kvelden etter at hun har lagt seg, eller så tar vi det som en aktivitet sammen. Jøss. Jeg kjenner jeg blir svett bare av tanken! Jeg gruer meg litt til å ut i jobb igjen med et barn. Og jeg har vanlig jobb, ingen studier ved siden av og har mann Jeg håper på å kunne ta mesteparten av husarbeidet før barnet legger seg, fordi jeg trenger å ha tid på kvelden uten mye gjøremål. Jeg jobber kun 50% grunnet sykdom, å er sjeleglad for at vi slipper mye av det hverdagsstresset som mange har hver eneste dag. Husarbeid gjør vi som før (rydder etter oss med en gang, og mannen støvsuger nesten hver dag. Varslingen tar vaskedamen seg av). Nå ble jeg syk etter at vi fikk barn, men vi hadde avtalt jeg jeg skulle jobbe redusert, og at vi skulle spare opp tilsvarende det jeg tapte i privat pensjonsfond, slik at jeg ikke skulle tape på det økonomisk. Er dette man kan kalle hell i uhell? Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee
Gjest Magdalene Skrevet 29. juli 2012 #22 Skrevet 29. juli 2012 Er dette man kan kalle hell i uhell? Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee Ja utenforstående kan kanskje kalle det det. Selv hadde jeg heller ønsket meg en frisk kropp, uten begrensninger.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #23 Skrevet 29. juli 2012 Ja utenforstående kan kanskje kalle det det. Selv hadde jeg heller ønsket meg en frisk kropp, uten begrensninger. Forstår det. Skulle bare være litt morsom, men var kanskje litt flåsete. Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee
Gjest Magdalene Skrevet 29. juli 2012 #24 Skrevet 29. juli 2012 Forstår det. Skulle bare være litt morsom, men var kanskje litt flåsete. Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee Forstår det Er bare litt hårsår når det kommer til det. Har fått så mange kommentarer på at jeg er så heldig som bare jobber 50%. Folk skulle bare vist hvor mye jeg heller vil fungere 100%.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #25 Skrevet 29. juli 2012 Hun du svare her her ikke ts. Ta en titt på koden så ser du det!! Du er så ufysen i måten du svarer på, hvorfor må du det? Jeg er TS og jeg er ikke ute etter å finne ut om det er stønader jeg kan få. Jeg er ute etter erfaringer rundt dette. Jeg har fått mange gode svar, men du har bare spydd ut eder og galle uten å svare meg. Dette er ingen diskusjon om utdanning, men om redusert arbeid vs fulltidsarbeid med små barn. Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee Nei vet du hva, jeg gidder da ikke å sitte å titte på alle kodene. Har annet å gjøre. Anonym poster: 22f143f861c0bb998384bb8d7a67a88e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #26 Skrevet 30. juli 2012 Nei vet du hva, jeg gidder da ikke å sitte å titte på alle kodene. Har annet å gjøre. Anonym poster: 22f143f861c0bb998384bb8d7a67a88e Jeg ser heller ikke på alle koder. Men det er en ide å se etter hva koden til TS er slik at du slipper å tro du svarer TS, mens det er en annen anonymbruker du "snakker" med. Og du har fortsatt ingen fornuftig svar å tilby i denne tråden. Men du har vel så mye annet å gjøre Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #27 Skrevet 30. juli 2012 Jeg ser heller ikke på alle koder. Men det er en ide å se etter hva koden til TS er slik at du slipper å tro du svarer TS, mens det er en annen anonymbruker du "snakker" med. Og du har fortsatt ingen fornuftig svar å tilby i denne tråden. Men du har vel så mye annet å gjøre Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee Det var vel ikke så mye fornuftig som kom fra deg heller. Å din form for humor får du ta der det passer seg. Tenker på ditt svar til Magdalena. Anonym poster: 22f143f861c0bb998384bb8d7a67a88e
Gjest rabrabara Skrevet 30. juli 2012 #28 Skrevet 30. juli 2012 Jeg har tre barn og full jobb. Mamma hadde tre barn og full jobb. De fleste av mine venner med barn jobber fulltid. Med litt fleksibilitet, firing på krav på enkelte områder og mulighet til hjelp går det helt fint!
Sophie-Ann Skrevet 30. juli 2012 #29 Skrevet 30. juli 2012 Jeg er alene med to barn og jobber full tid. Vasking av hus tar vaskedamen seg av, jeg prioriterer den lille tiden jeg har med jentene mine til dem. Det går så fint så, bare man ikke er så opptatt av at alle skal være så forbanna prikfritt hele tiden
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2012 #30 Skrevet 30. juli 2012 Dere har altså ingen interesse for å ta grep å sørge for å bli bedre rustet økonomisk. Hvis dere absolutt vil, så vil dere klare det på en eller annen måte. Om så ved hjelp av Nav, men det vil være i en periode. Sånn som du forklarer det så vil dere alltid slite økonomisk med de jobbene dere nå har. Det hjelper ikke å gå rundt å være misunnelig på de som har det bedre når dere ikke selv tar tak på deres situasjon. Hvis du nå har dårlig samvittighet for at dere er lite sammen med barnet (mange som er like lite med barna sine), så bare vent til barnet blir større å krever litt mer økonomisk, som sykkel, ski, aktiviteter/ foreninger, mob.tlf, pc, klær osv. Når dere må si til barnet at det ikke kan være med på så mye som vennene for at dere ikke gadd å ta tak i livene deres. Uforutsette utgifter som briller og tannregulering kan komme, å barnet skal kanskje konfirmeres? Vet det er langt fram i tid, men de dagene kommer også, så det er like greit å forberede seg. Å for guds skyld, få ikke flere barn før dere har tatt ansvar og gjør dere rustet til å forsørge dere selv. Anonym poster: 22f143f861c0bb998384bb8d7a67a88e I alle land og alle samfunn vil en andel av befolkningen være i lavtlønnsyrker. Mener du at mennesker som jobber i lavtlønnsyrker ikke bør få barn? Så lenge barn får dekket sine basale behov, er det ikke viktigere med foreldre som gir kjærlighet, omsorg og trygghet enn nye slalomstøvler?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #31 Skrevet 30. juli 2012 Det var vel ikke så mye fornuftig som kom fra deg heller. Å din form for humor får du ta der det passer seg. Tenker på ditt svar til Magdalena. Anonym poster: 22f143f861c0bb998384bb8d7a67a88e Ikke så mye fornuftig fra meg? Jeg startet jo hele tråden. Jeg har jo spurt om erfaringer rundt det å jobbe fullt og ha barn. Jeg har takket for svarene og ser at det veldig forskjellig hva folk takler og føler er ok. Jeg vet ikke selv enda hva jeg skal gjøre, må se litt hvordan det går. Og angående svaret til Magdalena, den beklaget jeg. Men jeg mener likevel man må kunne ha galgenhumor. rabrabara: Jeg firer mer enn gjerne på kravene, men har desverre liten mulighet for hjelp.. Sophie-Ann: hva med annet forefallende husarbeid? Som klesvask og sånn. Gjør du dette i den tiden barna er våkne eller etter leggetiden deres? Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2012 #32 Skrevet 30. juli 2012 Hvordan er det å jobbe fullt når man har barn? Jeg er klar over at dette er veldig individuelt, men lurer veldig på dette selv. Økonomisk bør jeg arbeide fullt. Med tanken på barnet mitt burde jeg jobbet 80 prosent. Føler du at du mister veldig mye tid med barnet når du arbeider fullt? Og hvordan går det med husarbeidet? Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee Må man så må man. Hadde aldri noe valg. Gikk veldig fint da ungene var små, for da la de seg veldig tidlig. Jeg var ung,og hadde kapasitet. Skal sies at permisjonstiden var på 6 mnd. Ikke bhgplass, så det ble dagmamma. Beg i 50 prosent, da jeg hadde 45 min reisevei. Det var ikke lønnsomt, så da var det å gå til 100 prosent og finne en jobb nærmere hjemmet. Etterhvert fikk ejg bhgplass. En må legge seg til gode rutiner. Aldri hatt så god orden i hjemmet som den gangen. En periode på 1 år var jeg hjemme. Ikke hadde jeg godt av det, og ungene var alene, da andre unger var borte. Anonym poster: ffc629b1e560911ecee97e86392515a4
Sophie-Ann Skrevet 30. juli 2012 #33 Skrevet 30. juli 2012 Ikke så mye fornuftig fra meg? Jeg startet jo hele tråden. Jeg har jo spurt om erfaringer rundt det å jobbe fullt og ha barn. Jeg har takket for svarene og ser at det veldig forskjellig hva folk takler og føler er ok. Jeg vet ikke selv enda hva jeg skal gjøre, må se litt hvordan det går. Og angående svaret til Magdalena, den beklaget jeg. Men jeg mener likevel man må kunne ha galgenhumor. rabrabara: Jeg firer mer enn gjerne på kravene, men har desverre liten mulighet for hjelp.. Sophie-Ann: hva med annet forefallende husarbeid? Som klesvask og sånn. Gjør du dette i den tiden barna er våkne eller etter leggetiden deres? Anonym poster: 767ad62d9c9ee6a4ef0f48a4a45900ee Jeg setter på en maskin med klær om dagen, rydder osv både før og etter at barna er lagt. De hjelper meg begge to
Kalas Skrevet 30. juli 2012 #34 Skrevet 30. juli 2012 Jeg jobber fulltid, har ett barn på tre og mann. Synes overhodet ikke det er vanskelig, selv om jeg har en jobb med mye ansvar og til tider noe overtid. Jeg jobber endel hjemme om kveldene for å få en mindre stressende hverdag (og for å få tid til å trene om morgenen). Husarbeid gjør vi litt nå og da - både når barnet er våkent og ikke. Hun hjelper til bl.a med klesvask og litt rydding, i hvert fall hvis jeg gjør det til en lek. Jeg har ikke så høye krav til et rent hjem, her er det mange lodotter, men mye leking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå