Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Jeg er chipsoman... kan spise 500-600 gr chips i uka. Klarer fint å spise en 250 gr på en gang (og også de nye 300 gr, men da blir jeg kvalm). Hvis det ikke hadde vært for at dette ikke er sunt hadde jeg gladelig spist chips hver dag. Blir ikke lei, og er avhengig. Kan klare meg 4-5 dager uten, men det krever beherskelse! Er forøvrig ekstremt sunn, og har vært det hele livet (tilnærmet vegatarianer, nesten null mettet fett, nesten bare basis råvarer og ikke blanda produkter, praktisk talt ingen e-stoffer, veldig lite mat med sprøytemidler, minimalt med hvitt sukker/søtningsstoff, ikke tobakk, alkohol, te eller brus). Så det blir litt sånn at denne chipsgreia er min eneste "utskeielse" og at jeg da tenker at det ikke er sååå farlig. Men ønsker å holde forbruket under 300 gr/uke. Hva med dere? Hvor mye godteri spiser dere per uke? Hvor gæli synes dere det er å spise så mye chips som meg?
Gjest NozMonster Skrevet 28. juli 2012 #2 Skrevet 28. juli 2012 i underkant av 100 gram chips daglig? hmm.. sikkert ikke så farlig i en periode, men jeg tror ikke du bør ta sikte på å holde på sånn over lang tid.... siden du har såpass sunt og fettfritt kosthold ellers- det er ikke det at det er for fettfritt da? jeg bare mener at om jeg mangler noen stoffer i kroppen, la oss si B12, så får jeg skikkelig sug på makrell i tomat. Det kan virke som jeg aldri får nok av det! Men når jeg har fått nok B12 i lagrene i kroppen, så slutter også suget etter akkuratt makrell i tomat. Jeg har også merket suget etter leverpostei gjentatte ganger og like etterpå fått påvist fra legen at jeg mangler en hel masse jern... Du skal ikke prøve å legge til mer fett i kosten din da, og se om det hjelper? Fett er så absolutt nødvendig det også! 1
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2012 #3 Skrevet 28. juli 2012 For lite fett er et godt forslag. Man bør vel spise rundt 30% av kaloriinntaket fra fett?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå