Gå til innhold

Tog inn til london ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har landet på Gatwick flyplass i London ? Må man ta toget inn til byen, eller går det undergrund der?

Anonym poster: 4944a2a19bfcae328ddc3a25e2eef35c

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet (endret)

nei, det går ikke undergrunn der. men du MÅ selvsagt ikke ta tog, du står jo fritt til å velge om du vil ta taxi liksom... det er forøvrig grunnen til at jeg alltid velger sas når jeg skal til london. De få kronene jeg evt sparer med å reise med norwegian til gatwick (hvis jeg sparer noe i det heletatt) tar jeg fort igjen med tanke på prisene tube vs tog inn til london og tilbake igjen.

Endret av Solsmil
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler Gatwick Express, veldig bra og effektivt. Det går også vanlige rutetog der, de har jeg ikke testet, men det skal være mer trangt om plassen og ta noe mer tid.

Anonym poster: b2acb3ca5610f473e27333c47acb8803

Skrevet

vanlig tog går bra og er billigere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar! :)

Er førstegangsreisende, og ikke så flink i dette. Har prøvd å finne ut priser på togene derfra, men uten hell. Noen som vil gi link?

Anonym poster: 4944a2a19bfcae328ddc3a25e2eef35c

Gjest "gjest"
Skrevet

Du bruker vår venn google: London + railway + station.

Skrevet

Du kan også ta buss. Her er prisene på Gatwick Express.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Du kan ta Southern Railway inn til Victoria Station. Mye billigere enn ekspressen, og tar bare noen minutter lenger tid.

Når du tar toget inn, så gjelder også billettene på t-banen den dagen. Det gjelder alle selskap (bare sånn til ekstra info)

Skrevet

Anbefaler Gatwick Express, veldig bra og effektivt. Det går også vanlige rutetog der, de har jeg ikke testet, men det skal være mer trangt om plassen og ta noe mer tid.

Anonym poster: b2acb3ca5610f473e27333c47acb8803

Har tatt lokalen flere ganger til og fra Gatwick, helt kurant plass. Og ikke så mye lenger tid. Forøvrig spørs litt hvilket du tar.

Skrevet (endret)

Du kan ta Southern Railway inn til Victoria Station. Mye billigere enn ekspressen, og tar bare noen minutter lenger tid.

Når du tar toget inn, så gjelder også billettene på t-banen den dagen. Det gjelder alle selskap (bare sånn til ekstra info)

Har tatt lokalen flere ganger til og fra Gatwick, helt kurant plass. Og ikke så mye lenger tid. Forøvrig spørs litt hvilket du tar.

Helt enig, jeg har aldri opplevd noe plassproblem på rutetoget (Southern), og den tidsforskjellen jeg ofte hører nevnt er på maks 5 minutter.

Om du velger å reise med rutetog vil jeg anbefale å forhåndsbestille billetter på nett; om du er ute i god tid er det som regel veldig mye rimeligere.

Se her for litt mer info. :)

Endret av Nilma
Skrevet

Om du skal reise med Gatwick Express (flytog) lønner det seg ofte å bestille på nett på forhånd, kan fort spare rundt 25% på billetten. Du får et referansenummer som du taster inn på billettautomaten (står ved billettluka til toget om jeg husker rett, de er lette å finne) og så kommer billetten ut. Tur/retur er naturlig nok også mye billigere enn to enkeltreiser, om du skal tilbake til Gatwick :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...