Gå til innhold

Får man gratis p piller?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dumt spørsmål, men kan man ta ut p piller på alle slags apotek? og hvor lenge er apoteker åpent idag (på en lørdag)

Jeg har alltid hentet ppiller på samme apotek..

Og må man være 16 for å få gratis p piller? jeg har lest mange steder man må være 16 år og 1 måned gammel.. Jeg er 16nå men ikke 16+1måned enda.

Håper dere svarer fort, og ja jeg liker å være forberedt, synes det er litt flaut å hente p piller.

Anonym poster: 1d236753756408552ea037d2e1938b2a

Videoannonse
Annonse
Gjest "gjest"
Skrevet

Flaut å hente p-piller?

Altså, apoteket gir ut p-piller til hele byen og tenker ikke på deg og det at du trenger dem overhodet. Og hvis det her er så flaut, så bør du tenke over om du er klar for å ha deg kuk overhodet, for det her er barnslig.

• Liker 2
Gjest Pheel
Skrevet

Nei, du får det ikke gratis. er vel en ordning på at du kan dra til helsestasjonen for ungdom og der få gratis p-piller som ung, men ikke på apoteket.

Er forskjellige åpningstider på apotek, så søk via google på akkurat ditt apotek og sted, så finner du åpningstidene. Alle apotek kan man hente ut p-piller, ja, men du må ha respept på pillene fra legen din.

Skrevet

Man får gratis p piller til en viss sum. Koster pille pakka 100 kroner får du den gratis, koster den 250 betaler du 150 selv. Du må være mellom 16 og 20 år tror jeg det var. Tror de fleste apoteker stenker rundt 4 i gå gater i byen, men på kjøpe sentre har dem sikkert oppe til 7 8 tiden. Og ikke minst du må ha resept.

Skrevet

Du får resepten på helsestasjon for ungdom Evt. lege, og p-pillene hentes på apotek. De har ett lite utvalg av p-piller som koster under 100 kroner, og dersom noen av de passer for deg så får du de gratis. Må du bruke noen som er dyrere må du selv betale det over 100 kr. Men du kan ikke gå på apoteket uten å ha vært å fått resept på konsultasjon hos lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...