AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #1 Skrevet 28. juli 2012 Jeg har vært mye plaget med spotting de siste årene, men jeg har aldri dratt til lege og sjekket det eller noe slikt. Nå har jeg lest litt om det og funnet ut at det kan være symptom på for lite progesteron. Men den eneste informasjonen jeg finner er stort sett rettet mot de som prøver å bli gravide. Jeg har ikke noen intensjoner om å bli gravid i nærmeste fremtid siden jeg er singel, men er dette noe jeg burde prøve å finne ut av uansett? Har det noen negative konsekvenser utover dette med spontanabort? Kan jeg bli steril hvis jeg ikke sjekker om det er for lite progesteron som er problemet? Anonym poster: 544f093e7ca1f72b4983227975bd165a
Exoriri Skrevet 1. august 2012 #2 Skrevet 1. august 2012 Først og fremst du MÅ IKKE sette diagnoser ved å lese på nett. Det kan bli hundre årsaker til å spotte. Lav pg gjør deg ikke steril, men ved graviditet det kan bli årsak til spontanabort.
Athene Skrevet 1. august 2012 #3 Skrevet 1. august 2012 Enig med Exoriri. Ikke selvdiagnostiser ut i fra hva du leser på nett, spotting er normalt og trenger ikke skyldes noe. Men et vanlig tegn på progesteronsvikt i lutealfasen er spotting i dagesvis før mens. Spotting ellers i syklusen betyr ingenting. Og spotting før mens behøver ikke å bety problemer med fruktbarheten i det hele tatt. Det er ingen grunn til å finne ut av dette ennå, med mindre du har andre hormon-/syklusplager. Uansett hva slags hormonavvik man har kan det ikke føre til sterilitet. Progesteronsvikt kan imidlertid føre til at lutealfasen blir for kort, slik at egget ikke fester seg. Og spontanabort da progesteronproduksjonen ikke er god nok i de første kritiske dagene/ukene.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2012 #4 Skrevet 4. august 2012 Spotting ? Aldri hørt ordet før. Hva er det ? Anonym poster: 7fe5ebf3cafee564228494571a3e46de
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå