Gå til innhold

Hvor er ditt drømmeparadis?

Fremhevede innlegg

Gjest henrix
Skrevet

`Jeg og ei veninne skal ta en verden-rundt reise om 3 år og har begynt å planlegge nå. Vi har lyst til å reise for det meste utenom europa, siden vi begge er ganske kjent her.

Elsker å planlegge, har tenkt til å lese om forskjellige steder for å få inspirasjon. Har du noen steder du kan anbefale? Små landsbyer, storbyer.. Kan godt være i Europa også, vi har tenkt til å tilbringe litt tid her også.

Hadde vært supert med litt lesestoff :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der, men Mauritzius virker så utrolig vakkert!

Skrevet

Fillipinene bør dere få med! Cebu området er flott...Bantayan, Malapascua, Bihol:)

Skrevet

Bohol skulle det være;) ikke Bihol. Anda på Bohol var flott...

AnonymBruker
Skrevet

Bohol skulle det være;) ikke Bihol. Anda på Bohol var flott...

Jeg er glad i ender, så dit skal jeg jammen dra. :fnise:

Anonym poster: 3b0106fa05cc4a9e8269a5f2f0ac71c8

Skrevet

Mexico ved playa del carmen området.

Skrevet

Jan Jan Burey/Georgetown og Pirang i Gambia er skjulte små perler hvor jeg likte meg godt.. Og hvis du først er i landet må du ikke glemme å besøke James Island.

Vet ikke om du kanskje så for deg strandparadis.. i så fall har jeg bommet på oppgaven;)

Gjest henrix
Skrevet

Jan Jan Burey/Georgetown og Pirang i Gambia er skjulte små perler hvor jeg likte meg godt.. Og hvis du først er i landet må du ikke glemme å besøke James Island.

Vet ikke om du kanskje så for deg strandparadis.. i så fall har jeg bommet på oppgaven;)

Kikka litt på bilder, det så veldig koselig ut! Skal ikke se bortifra at jeg havner i Gambia en tur :) Strandparadis blir man lei av etter en stund tror jeg ;)

Skrevet

Kikka litt på bilder, det så veldig koselig ut! Skal ikke se bortifra at jeg havner i Gambia en tur :) Strandparadis blir man lei av etter en stund tror jeg ;)

Det spørs om de bildene du finner er så representative, men koselig er det, ja.

I Janjanbureh kom vi inn om kvelden og måtte over i båt i bekmørket for å komme til "byen", bodde på noe som het Lamin Lodge der. Idyllisk ved elven, du kan se flodhester i området og fascinerende med den britiske påvirkningen fra kolonitiden i form av overgrodde murruiner.

Hvis du kommer til Pirang må du be noen ta deg med til "bomullstreet", majestetetisk stort tre hvor du kan gå inn i røttene - dekker hele bakken i området med bomull - magisk!

Nå drømmer jeg meg bort..

jada, det finnes jo strand i Gambia, men greit med litt avveksling. Om du satser på round-the-world-ticket med Star Alliance skal du fint kunne pakke inn Banjul med Brussels Airlines uten at det skal påvirke prisen..

Skrevet

Har ikke vært der selv, men Thailand. Reiser dit i desember :) Skal da også krysse grensen til Kambodsja, mest sannsynlig iallfall. Der skal vi se Angkor- dalen, blant annet. I Thailand blir det nok mye øyhopping, strandliv, palmesus, god mat og bare kos.

Ellers har jeg alltid drømt om biltur i USA, fra San Diego i sør til Seattle i nord, høres kjempekult ut!

• Liker 1
Skrevet

Malacca i Malaysia er fint, tropisk og fine arkitekturiske etterlevninger fra både den Nederlandske og Britiske kolonitiden, de eldste 500 år gamle. Ikke så stor by, så enkelt å ha med å gjøre. Gode restauranter og en laid back atmosfære. Lett å komme til fra Singapore eller Kuala Lumpur.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Fiji!

Ellers så ville jeg definitivt reist til kina og japan. Besøkt de største byene der. Virker så magisk med kulturen og byenes struktur.

Skrevet

Om jeg skulle dratt på en slik tur ville jeg reist til:

- Australia

-Fiji

- Cook Islands

- India

- Sør-Amerika (Amazonas, Peru med Machu Picchu, Mexico)

- USA, både vestkysten og New York

- Afrika (safari, hvilket land kommer an på når på året dere reiser)

- Jordan

Ville kanskje avsluttet med en liten interrail mellom storbyer i Europa. Kanskje begynt i Roma, så til den franske rivieraen, Paris, Amsterdam og København

• Liker 1
Skrevet

Sør-Afrika, safari og Cape Town

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...