Gå til innhold

Er denne kroppen liksom stygg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det flott at hun er fornøyd med seg selv, men det ER bekymringsfullt når så unge jenter allerede er såpass overvektige og det blir sett på som normalt.

Anonym poster: 3e9ca3da356b435f84bc0487a7f34eb7

Enig med deg.

Anonym poster: df2635521bf5d304716497b06941ad3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Folk kommer i alle størrelser og former.

Folk kommer ikke i alle størrelser og former, de spiser seg slik.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er veldig fin, og det er flott at hun er fornøyd med kroppen sin. Det har hun god grunn til, og jeg vil tro at mange vil synes hun har fin kropp som går inn og ut på de rette stedene.

Personlig synes jeg ikke kroppen hennes var særlig tiltrekkende, og jeg hadde nok hatt komplekser om jeg hadde hatt en slik kropp (Ja, jeg har komplekser for min egen kropp som sikkert har omtrent samme BMI). Men dette er rett og slett en smakssak.

Anonym poster: efa2106f6612866d8416db930e4038f4

Skrevet

I

Ikke?

baby-huge_3821.jpg

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Troll. Det finnes faktisk ulike kroppstyper i verden, og slik kommer det alltid til å være. Heldigvis.

Skrevet

I

Ikke?

baby-huge_3821.jpg

Er teorien din at lubne nyfødte blir feite som voksne? Den må du nok jobbe litt mer med for å overbevise folk om. Feite folk (som hun tråden handler om) er slik fordi de får i seg mer enn de klarer å forbrenne, ikke fordi de var store babyer. Det er faktisk ikke mer komplisert enn det i nesten alle tilfeller.

• Liker 1
Skrevet

At store babyer har større sjanse for å bli store som voksne er allerede avklart.

Her var dog poenget påstanden om at folk ikke kommer i ulike størrelser. Noe de gjør.

• Liker 3
Skrevet

Troll. Det finnes faktisk ulike kroppstyper i verden, og slik kommer det alltid til å være. Heldigvis.

Det har du helt rett i;

-Ektomorfen som kjennetegnes for sine ofte smale skuldre, slanke kropp, og som har vanskelig for å legge på seg muskelmasse, og som ofte har høy forbrenning.

-Endomorfen som ofte kjennetegnes med typisk pæreform med store hofter,rund fysikk, men med lett for å bygge muskler og vanskelig for vektnedgang.

-Mesomorfen som kjennestegnes med en ofte muskuløs kropp som har lett for å bygge muskler. Brede skuldre, markert ansiktsform og atletisk.

Felles for de nevnte kroppstypene, er at man ved hjelp av tilpasset kosthold og mosjon, kan forme kroppen. Det er ikke dermed sagt, at om man faller under kategorien endomorf, så er man dømt til å være overvektig fordi kroppstypen lett legger på seg. Ei heller er det fastbestemt at en ektomorf med sin slanke kropp, ikke kan bygge muskler eller blir overvektig.

Og til dere som skylder på "tung" beinbygning. Dette er en myte. Beinbygningen din har ingenting å gjøre med at du er overvektig, eller legger raskt på deg.

Skrevet

Her var dog poenget påstanden om at folk ikke kommer i ulike størrelser. Noe de gjør.

Jeg foreslår at du lærer deg hva kontekst er. Setninger står ikke alene, de er del av en større sammenheng. Konteksten her var følgende:

"Både kroppen og ansiktet er nydelig. Hadde ikke hatt noe imot å ha en slik kropp selv. Og jeg må bare le av alle de som maser om at hun er farlig overvektig. Skaff dere et liv! Folk kommer i alle størrelser og former. Ingen syke skjønnhets-/helseidealer i verden kommer til å forandre på det."

Det er altså ikke snakk om hvorvidt folk er høye, lave, bredskuldrede, har brede hofter, slanke hofter, timeglassform eller ikke. Slikt er man født med.

• Liker 1
Skrevet

Og følger du litt med, kjære John, så vil du også se at man blir født med genetiske anlegg for overvekt. Mye man blir født med, mye man formes med i barndommen. Overvekt er skadelig om det er overvekt i stor grad. Det er ingen uenige om, verken her eller andre steder. Dette er ingen overvektsdebatt. Dette er simpelthen et forsøk på å få idioter til å forstå at ingen trenger DERES negative meninger om ANDRES kropper. Om de er tynn, tykk, høy, lav, rødhåret, fregnete, halt, skakk, opp ned eller hva faen. Liker folk seg selv så har de ALL rett til det uten å bli trakket på.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette er ingen overvektsdebatt.

Har du sett hvilken tråd du er i? Den handler om en overvektig jente som ikke vil gjøre noe med det, delvis er i fornektelse og vil at det skal aksepteres som helt greit. Å sammenligne det med vanlige folk som har et mindre ideelt utseende eller andre ting som man faktisk ikke kan gjøre noe med er en fornærmelse. Det er noe tull at feite skal hylles og forsvares på denne måten mens stygge må lide i stilhet. Denne jenta har jo faktisk vært heldig med utseendet og ser ikke ut til å ha noen skavanker. Hun er bare feit.

Endret av JohnS
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt skremmende hvis en sånn kropp ses på som veldig overvektig og ufint. Syns hun hadde fin kropp og det er jo ingen løse valker eller noe!

Anonym poster: 1e173e0d0d845bc2f551142b937d6404

Er det ikke løse valker der? Dessuten spiller det vel ingen rolle om den er fin eller ikke. Skal vi begynne å hylle overvektige damer nå fordi de eventuelt har finere kropper enn tynne, men sunne jenter? Mange her syns det er skremmende nemlig. At helseplager og usunnheter blir hyllet og normalisert.

Anonym poster: 0bc27d4581ecb50fcc75d1c6fc64336c

Gjest Vampen
Skrevet

Er det ikke løse valker der? Dessuten spiller det vel ingen rolle om den er fin eller ikke. Skal vi begynne å hylle overvektige damer nå fordi de eventuelt har finere kropper enn tynne, men sunne jenter? Mange her syns det er skremmende nemlig. At helseplager og usunnheter blir hyllet og normalisert.

Hvorfor skal vi hylle eller dømme andres kropper i det hele tatt?

• Liker 2
Skrevet

Har du sett hvilken tråd du er i? Den handler om en overvektig jente som ikke vil gjøre noe med det, delvis er i fornektelse og vil at det skal aksepteres som helt greit. Å sammenligne det med vanlige folk som har et mindre ideelt utseende eller andre ting som man faktisk ikke kan gjøre noe med er en fornærmelse. Det er noe tull at feite skal hylles og forsvares på denne måten mens stygge må lide i stilhet. Denne jenta har jo faktisk vært heldig med utseendet og ser ikke ut til å ha noen skavanker. Hun er bare feit.

Den handler om en jente, som har like mye rett som ALLE andre, til å ikke disses for å ha det bra med seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overvektig, ja, stygg, nei. Kvifor er det negativt at jenta er fornøgd med seg sjølv, sjølv om ho har nokre kilo for mykje? Nydeleg ansikt hadde ho og.

Overvektig, ja, stygg, nei. Kvifor er det negativt at jenta er fornøgd med seg sjølv, sjølv om ho har nokre kilo for mykje? Nydeleg ansikt hadde ho og.

Er det værre og et større problem for deg at noen er stygge kontra overvektige? Å være stygg dreper enn ikke skjønner du. Det er jo Du som fokuserer på utseende her, men likevel syns du det er roblematisk at andre holder utseende mot henne? Er det som er feil med hele denne generasjonen. Ingen er opptatt av helse, alle skal bare ta seg bra ut, g da utvikler vi også drittkulturer der overvekt også liksom er så bra.

Skrevet

Den handler om en jente, som har like mye rett som ALLE andre, til å ikke disses for å ha det bra med seg selv.

Hun skal ikke hylles noe mer enn en ruset heroinmisbruker. De storkoser seg også. Denne tråden handler om denne trenden med å akseptere det å være feit som helt greit. Det er vel så mange ikke-feite som ikke har det bra i samfunnet vårt.

Skrevet

Er det værre og et større problem for deg at noen er stygge kontra overvektige? Å være stygg dreper enn ikke skjønner du. Det er jo Du som fokuserer på utseende her, men likevel syns du det er roblematisk at andre holder utseende mot henne? Er det som er feil med hele denne generasjonen. Ingen er opptatt av helse, alle skal bare ta seg bra ut, g da utvikler vi også drittkulturer der overvekt også liksom er så bra.

Eg berre skreiv at ho ikkje var stygg, fordi EG ikkje synest at ho var stygg. EG synest at ho var overvektig, men ikkje stygg. Det er det EG meiner, og det er svaret på det TS spurte om.

Skrevet

Og jeg må bare le av alle de som maser om at hun er farlig overvektig. Skaff dere et liv! Folk kommer i alle størrelser og former. Ingen syke skjønnhets-/helseidealer i verden kommer til å forandre på det.

For overvekt er ikke et sykt skjønnhetsideal? Nå er det jeg som ler av deg.

AnonymBruker
Skrevet

Synes hun ser utent ut og overvektig. Kjempe flott at hun er fornøyd med seg selv og har en slik god selvfølelse/selvtillitt, men i det lange løp burde hun gjøre noe med vekten.

Anonym poster: 95b184b73f4073fc347cc75110198a1b

Gjest Gjest
Skrevet

For overvekt er ikke et sykt skjønnhetsideal? Nå er det jeg som ler av deg.

Folk har ulike ideal. Ikke alle ser opp til halvanorektiske jenter smed sixpack, uansett hvor trente og "sunne" de ser ut. Personlig synes jeg det blir for hardt, stygt og maskulint. Denne jenta har en kvinnelig og formfull kropp som JEG beundrer. Hvorfor er det et problem? Hvorfor er det så provoserende? Hvorfor er det OK å idealisere syke ortoreksiofre, mens man er redd og "bekymret" for en vanlig kvinnekropp? Det er skammelig. Tynn er ikke det samme som sunn. Det finnes ikke noe mer patetisk enn kroppsfascisme.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...