Gå til innhold

hyklersk når abortforkjempere fordømmer breivik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes vi bør gå fra det nasjonalsosialistiske menneskesynet der enkelte mennesker, i ulike livsfaser, utviklingstrinn og tilstander ikke blir ansett som mennesker selv om foreldrene bør ha anledning til å ta abort (for begge kjønn) i enkelte tilfeller.

Jeg mener abortforkjempete ikke kan kategorisk fordmømme massemordere da de selv faktisk kjemper for retten til å få utført systematiserte massedrap på menneske de anser som mindreverdige eller ikke-mennesker.

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere begge støtter drap.

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

Det er helt greit om du synes abort er like fælt som å drepe allerede fødte mennesker, men du kan umulig ha hatt engang exphil ved et universitet. Det er mange måter retninger innen etikk kan støtte abort, og det er mange måter å vurdere verdien av et liv/"liv". For eksempel i form av å se på hva slags ønske en organisme har for å leve, eller hva som gagner flest.

Poenget mitt her er at mennesker som har valgt å sette barn til verden, sett dem vokse opp og deretter mister dem på en så grusom måte som Breivik sørget for, i utgangspunktet har hatt et helt annet forhold til sine barn enn en fortvilet alenemor på 36 som allerede ikke får endene til å møtes, eller en barneløs 28-åring som har vært uheldig og aldri har ønsket barn (og ikke ville blitt en god mor).

Virker som du mangler perspektiv på ting. Er ikke med det sagt at jeg personlig synes abort er riktig, det er heller en siste desperat løsning på et stort, uønsket problem.

Helt greit om du er imot abort, men etikk er en privatsak. Om du ikke deler dette synet med flesteparten av befolkningen, er det helt greit. Men nå har du altså en forklaring. Kanskje du synes at det å klappe til en mygg er drap, også? Eller at å forsøke å ta knekken på hodelus er det? Det er og blir et definisjonsspørsmål, og grensene er flytende, som du kanskje skjønner?

Er du sikker på at du vet når du har bursdag? For hvis du ser abort som drap, er vel fødselsagen din ca. 9 måneder tidligere enn hva som står i fødselsattesten din?

Anonym poster: ce7ba9120b9c20bca2cae7ce07143085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit om du synes abort er like fælt som å drepe allerede fødte mennesker, men du kan umulig ha hatt engang exphil ved et universitet.

Og det trenger jeg heller ikke å ha, spesiellt ikke i etiske spørsmål. De på universitetet studerer oss andre sine meninger uansett.

Virker som du mangler perspektiv på ting.

Nok diskusjon av meg synes jeg.

Helt greit om du er imot abort, men etikk er en privatsak.

Jeg har aldri ytret at jeg et mot abort. Kutt ut. Etikk er også i stor grad et offentlig anliggende og noe som man ofte deler med offentligheten.

Om du ikke deler dette synet med flesteparten av befolkningen, er det helt greit.

Så nå snakker du på vegne av resten av befolkningen? :smilorange:

Kanskje du synes at det å klappe til en mygg er drap, også? Eller at å forsøke å ta knekken på hodelus er det? Det er og blir et definisjonsspørsmål, og grensene er flytende, som du kanskje skjønner?

Nei, når man dreper mygg så dreper man mygg. Det samme med hodelus.

Er du sikker på at du vet når du har bursdag? For hvis du ser abort som drap, er vel fødselsagen din ca. 9 måneder tidligere enn hva som står i fødselsattesten din?

Nei, fordi at når man feirer bursdag så feirer man at man ble født, ikke unnfanget.

Synes du det er hyklersk når abortforkjempere fordømmer breivik?

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Unnskyld meg, men jeg kan ikke en gang tro at noen i det hele tatt mener dette.

Når man utfører en abort er det en klump med celler som fjernes eller et embryo som det også kalles. Ergo, ikke en gang et foster og dermed heller ikke et menneske. Når skal folk skjønne det?

Det at TS sammenligner dette med Utøyamassakeren er så dumt at jeg ikke en gang gidder å kommentere det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man utfører en abort er det en klump med celler som fjernes eller et embryo som det også kalles. Ergo, ikke en gang et foster og dermed heller ikke et menneske. Når skal folk skjønne det

Det er et menneske. Fødte mennesker er også bare en ansamling av celler.

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

Det er et menneske. Fødte mennesker er også bare en ansamling av celler.

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

Nei, det er ikke blitt et menneske enda da.

Men slike diskusjoner som dette er dødfødte; du mener ditt og kommer ikke til å endre mening, og det samme hos meg. Så slik er det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

De med stor familie og ungdom er mer verdt enn andre?

Abort er drap.

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

Hele det norske lovverket er uenig med deg. Eller mener du hele den norske stat støtter breivik fordi selvbestemt abort er tillatt?

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vet når du har bursdag? For hvis du ser abort som drap, er vel fødselsagen din ca. 9 måneder tidligere enn hva som står i fødselsattesten din?

Anonym poster: ce7ba9120b9c20bca2cae7ce07143085

I thailand teller man hvor gammel man er fra når man ble unnfanget. En som er tjue år i norge er altså tjueen i thailand.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke blitt et menneske enda da.

Men slike diskusjoner som dette er dødfødte; du mener ditt og kommer ikke til å endre mening, og det samme hos meg. Så slik er det!

Jeg er for abort, men jeg er også enig i at levende mennesker som deg og meg også bare er en celleklump og det er ikke noe forskjell fra ett foster og levende menneske da fosteret er MENNESKET!

Barnet i magen har eget dna, egen blodløpsystem og en egen "unikhet" og egen personlighet.

Hvorfor er det så viktig for mennesker og mene at fostere ikke er mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dreamdrops

Jeg er for abort, men jeg er også enig i at levende mennesker som deg og meg også bare er en celleklump og det er ikke noe forskjell fra ett foster og levende menneske da fosteret er MENNESKET!

Barnet i magen har eget dna, egen blodløpsystem og en egen "unikhet" og egen personlighet.

Hvorfor er det så viktig for mennesker og mene at fostere ikke er mennesker?

Fordi mellom 3. Og 8. Uke er det ikke et foster, men et embryo!

Og ja, vi mennesker er også forsåvidt en celleklump, men den såkalte celleklumpen jeg er, er et ferdig utviklet menneske, mens et embryo.. Ja, det er et embryo, og har innen forutsetninger når det kommer til å tenke, å føle; være et menneske. Så ja, det er en forskjell :)

Endret av Dreamdrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er vegetarianer da. Dyr er et mer levende, tenkende vesen enn et noe ukers gammelt foster. Nei vi som spiser kjøtt er også tilhengere av breivik gitt.

Har det aldri falt deg inn at personer kan mene forskjellige ting om to saker? Man er ikke hyklers av den grunn. Det blir som å si at hallo, du MÅ jo like Justin Bieber siden du liker å høre på metal. Musikk er musikk!

Det er også det samme som å si at den gamle dama der som går med pels selv har vært med å drept dyr. Hva vet andre om det?

Det er som å si at er du norsk, så støtter du breivik. Er nok mange dumme mennesker der ute som tror det. Men det er vel helt greit for deg at mennesker går rundt og tror sånne ting, for du er jo like dum selv.

Tenk litt over ting, ikke vær så enspora. Folk KAN faktisk være imot breivik og for abort. Om du ikke forstår det så er du nå desverre litt treig i nøtta. Ingenting å gjøre med det, det er helt normalt. Du kommer ingen vei med påstandene dine. La det være...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

I thailand teller man hvor gammel man er fra når man ble unnfanget. En som er tjue år i norge er altså tjueen i thailand.

Who cares hva de gjør i thailand? Dette er ikke thailand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Jeg er for abort, men jeg er også enig i at levende mennesker som deg og meg også bare er en celleklump og det er ikke noe forskjell fra ett foster og levende menneske da fosteret er MENNESKET!

Barnet i magen har eget dna, egen blodløpsystem og en egen "unikhet" og egen personlighet.

Hvorfor er det så viktig for mennesker og mene at fostere ikke er mennesker?

Et embryo før 12 uke har ikke fått noe personlighet ennå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det trenger jeg heller ikke å ha, spesiellt ikke i etiske spørsmål. De på universitetet studerer oss andre sine meninger uansett.

Nok diskusjon av meg synes jeg.

Jeg har aldri ytret at jeg et mot abort. Kutt ut. Etikk er også i stor grad et offentlig anliggende og noe som man ofte deler med offentligheten.

Så nå snakker du på vegne av resten av befolkningen? :smilorange:

Nei, når man dreper mygg så dreper man mygg. Det samme med hodelus.

Nei, fordi at når man feirer bursdag så feirer man at man ble født, ikke unnfanget.

Synes du det er hyklersk når abortforkjempere fordømmer breivik?

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

Det hadde nok ikke skadet med litt input fra en utdanningsinstitusjon uansett, kanskje du hadde forstått at det er flere måter å se en sak på ;) Etikk er ikke KUN et offentlig spørsmål, men avhenger for eksempel av din egen intensjon med det du gjør. Aborter skyldes sjeldent psykose, en trang etter å drepe eller at man ønsker å fremme et politisk syn, og jeg ser derfor ingen link mellom abort og det Breivik har gjort.

Anonym poster: ce7ba9120b9c20bca2cae7ce07143085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er et menneske. Fødte mennesker er også bare en ansamling av celler.

Anonym poster: 69245978296001a18f71161aa9789f0f

Så et frø er ett ferdig vokst tre?

og ja signerer det AB over her sier. "Aborter skyldes sjeldent psykose, en trang etter å drepe eller at man ønsker å fremme et politisk syn, og jeg ser derfor ingen link mellom abort og det Breivik har gjort." Det finns gjerne 100 sider av samme sak. Men det forstår visst ikke TS. Du burde prøve å sette deg mer inn i tankene til andre folk.

Men du er nå like enspora som Breivik. (right back at you)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for abort, men jeg er også enig i at levende mennesker som deg og meg også bare er en celleklump og det er ikke noe forskjell fra ett foster og levende menneske da fosteret er MENNESKET!

Barnet i magen har eget dna, egen blodløpsystem og en egen "unikhet" og egen personlighet.

Hvorfor er det så viktig for mennesker og mene at fostere ikke er mennesker?

Hvorfor er du for abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du for abort?

Jeg har forakt for menneskerettigheter, så jeg innrømmer i det minste at det er statsfinansiert massedrap. Det er værre for disse kvinnene her som mener at abort ikke er og ta liv. (noe som er og kanskje misforstå alt her i verden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...