Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leser så mye forskjellig angående oppbevaring av åpnet rødvin og hva man skal gjøre, så tenkte å spørre her. Har akkurat begynt å like rødvin, så kan ikke så mye om vin enda:P

Jeg og min mann åpnet en flaske rødvin til middag i går. Det er fremdeles litt igjen, og jeg tenkte da å kose meg litt i kveld med et glass. Vi satte den bare på kjøkkenbenken fordi det mente min mann var best. Vinen har skrukork.

Vil restene i flaska være "trygge" å drikke i kveld, eller er den allerde blitt dårlig siden vi ikke satte den i kjøleskap?

Jeg er som sagt ingen vinkjenner, så om det bare er smaken det går utover (altså at vinen mister smakskvalitet), er nok ikke dette noe jeg kommer til å legge merke til... Vil bare forsikre meg om man ikke kan bli dårlig av å drikke den fordi vinen er blitt dårlig:P

Anonym poster: f66a5fac1083a98343c0ba1a3c1cff3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar vel et par dager før den får bismak. Den blir udrikkelig lenge før den blir til noe du kan bli syk av.

Åpnet vin bør settes i kjøleskapet og heller tempereres igjen før det skal drikkes mer av flaska.

Gjest gjest17
Skrevet

Du kan helt klart drikke den i dag, men neste gang setter du åpnet vin i kjøleskapet :-)

Skrevet

Og kork den igjen ASAP om du vet du ikke kommer til å drikke opp hele. Ikke at det er noe problem med skrukork da, men :)

Gjest gjest17
Skrevet

Det beste om dere kun har dere ett glass i ny og ne er å kjøpe dere en god vin på BiB, holder ukesvis i kjøleskapet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...