AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Jeg er sykmeldt på grunn av stress/utmattet. Nå har søsteren min invitert meg til å være på hytta deres sammen med dem i noen dager. Hun mener jeg har godt av å komme meg ut av huset og få slappet av et annet sted, sammen med flere. Må bare innrømme at det høres godt ut. Flere voksne til å ta seg av ungene slik at jeg ikke må være 100% mamma hele tiden. Bli passet litt på i stedet for å være den som hele tiden skal passe på. Jeg ble så glad at jeg begynte å gråte når hun spurte. Men, spørsmålet er: har jeg lov til dette når jeg er sykmeldt? Helt uaktuelt å holde en slik tur skjult for arbeidsgiver, og jeg er jo sykmeldt. Hytta er i Norge, så det er ikke snakk om utenlandsopphold. Men er det slik at man skal være hjemme i egen leilighet når man er sykmeldt? Noen som vet? Anonym poster: af0dc0837405ec9a16abecb23a1bd608
andy capp Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 Nei, det er ikke meningen du skal sitte inne i leiligheten hele tiden mens du er sykmeldt. Spesielt dersom det er stress, utbrent og lignende som ligger til grunn for sykmeldinge. Tvert i mot vil en slik tur i mange tilfeller være akkurat det du trenger for å faktisk slappe av, lade batteriene og komme raskere tilbake på jobb. Dra på hyttetur med verdens beste samvittighet 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Dra på hyttetur og kos deg! Min mor fikk lov til å dra til utlandet da hun var sykmeldt (turen var bestilt lenge før hun ble det). Tror hun nevnte noe om at de reglene ikke er så strenge lengre. Anonym poster: f8522c368b3558fce265cc4210a45ce9
Gjest Kristine Skrevet 27. juli 2012 #4 Skrevet 27. juli 2012 Reis på hyttetur! Som du sier så vil det avlaste deg, og gi deg tid til å slappe av. Jeg tror det er nettopp dette du trenger!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå