Ada123 Skrevet 27. juli 2012 #1 Skrevet 27. juli 2012 Hei! Er det noen her som har/har hatt telefonskrekk? Hvordan var det, hvordan ble du kvitt det osv..? Hvis jeg skal ringe til f.eks et bilverksted, til legen å bestille time osv, så blir jeg helt svett og jævlig å må av og til skrive opp ordrett det jeg skal skrive, for å ikke bli nervøs og glemme hva jeg skal si. Det er skikkelig irriterende. Så lenge jeg skriver opp, å er alene når jeg ringer, så går det bra. Det er forresten ikke noe problem å ringe til folk jeg kjenner, eller å ta telefonen når fremmede ringer.. er bare akkurat det der "oppstarten" på samtalen. Jeg skal begynne i ny jobb, i resepsjon! Så jeg kommer til å bruke telefonen en del, så tar gjerne imot tips fra folk som har "overvunnet" den idiotiske skrekken /Når jeg var mindre tvinga læreren meg til å ringe til alle firmaene i telefonkatalogen å spørre om de ville ha reklame i skoleavisa vår, foran hele klassen.. Jeg likte ikke å snakke foran alle i klassen, å etter det så hater jeg å snakke i telefonen også...
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #2 Skrevet 27. juli 2012 for en ond lærer du hadde!!! :fy: men ja jeg har telefonangst. men nå har jeg fått meg en jobb hvor jeg må svare og ringe i telefonen hundre ganger om dagen, kanskje flere. det har jeg ikke angst for selv om jeg var livredd før jeg begynte bare ved tanken på en sånn jobb. men disse telefonene har ingenting om meg å gjøre. og da er det kanskje mindre skummelt, når man skal snakke om andre i telefonen? jeg har ikke prøvd å ta noen personlige telefoner siden jeg startet i denne jobben, men jeg tror den angsten har blitt mindre ja... Anonym poster: 3ec1a7a01b098bf9e9096a9bdb837db7
Singha Skrevet 27. juli 2012 #3 Skrevet 27. juli 2012 Jeg hater å snakke i telefonen. Også med folk jeg kjenner. Jeg tar ikke telefonen om jeg ikke vet hvem som ringer og jeg møter heller opp personlig eller skriver en mail enn å ringe bedrifter o.l. Men når jeg er på jobb har jeg ikke det samme problemet. Jeg tror på en måte det er fordi jeg ikke er meg selv på jobb, jeg er liksom en representant for firmaet jeg jobber i. Tar på en maske og en uniform og så er det ikke noe problem. Skulle ønske jeg klarte det i andre deler av livet og 1
juliane Skrevet 28. juli 2012 #4 Skrevet 28. juli 2012 Jeg syns også det går greit på jobb, selv om jeg går inn på et møterom hvis jeg har muligheten. (Sitter i åpent landskap og er lite komfortabel med at kolleger skal høre på...) Det er av en eller annen grunn mye lettere å være "Juliane fra *firma*" enn bare Juliane. Må allikevel innrømme at jeg ALLTID sender mail hvis det ikke haster så mye at jeg er tvunget til å ringe... Men på privaten er jeg helt håpløs. Går bare til frisører som har nettbestilling av time, må få samboeren til å ringe for å bestille sushi, utsetter tannlegetime fordi jeg må ringe og bestille... Og som noen andre her oppe nevnte syns jeg det er ekkelt å ta telefonen når jeg ikke vet hvem som ringer. Tidligere tok eg den rett og slett ikke, nå "må" jeg siden jobben betaler mobilen min og det kan være jobbrelatert.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #5 Skrevet 28. juli 2012 Jeg snakker mye i telefon på jobb. Ikke noe problem å snakke med folk i jobbsammenheng. Derfor pleier jeg å ringe i arbeidstiden når jeg skal bestille legetime osv, for da er jeg jo på jobb og da er det ikke like farlig. Anonym poster: 21b7b22494c76771733b3734fcc4195b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2012 #6 Skrevet 28. juli 2012 Jeg måtte nylig ta en haug telefoner i forbindelse med et arveoppgjør, etter x antall ganger merket jeg at jeg ble mye flinkere. Også til å si fra når jeg fikk dårlig service. Første gang jeg satt i telefonkø i 20 minutter og bare fikk et tyggegummityggende sommervikarsvar om at de ikke hadde peiling, så ble jeg bare paff og sa neivel... Jeg ble flinkere til å stille krav etter hvert. Jeg skal likevel ikke påstå at trening funker for alle. Jeg har feks sterk angst for å tale i forsamlinger, og det blir bare verre jo mer jeg prøver. Selv om jeg vet enkelte har klokkertro på at det alltid er positivt å prøve. Men nå har jeg i det minste blitt bedre på telefonfronten, selv om jeg fortsatt ikke ville ha ringt slike telefoner mens andre hørte på. Jeg klarer ikke konsentrere meg eller høre hva som blir sagt i røret når folk skravler rundt meg. Anonym poster: 8616337eaa82e07ceb574d3c33d4b0a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå