Gå til innhold

Astma - tung pust

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har veldig tung pust, når jeg puster skikkelig godt inn , så piper det i brystet. Forferdelig ekkelt. Jeg har fått astma spray av legen for noen mnd siden bare for å prøve ( pga jeg fikk det alltid etter jeghadde trent) Men nå kommer det uten at jeg har trent.

Har tatt astmamedisinen men jeg har ikke blitt noe bedre. Er det normalt å ha tung pust og piping av astma?

Jeg har lest at det kan være blodpropp i lungene, så er redd for det og.

Og kan du dø av astma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I verste fall, ja. Men hvis astmamedisinen din ilke fungerer så må du gå til legen din.

Gjest Gjest
Skrevet

I verste fall, ja. Men hvis astmamedisinen din ilke fungerer så må du gå til legen din.

Men er piping og tung pust symptom på astma?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja :)

Okei, jeg får panikk med en gang jeg kjenner noe som er unormalt. har tatt astma medisin, og etter jeg tok den ble jeg nesten litt kvalm og tør i halsen. Og skjelver. Kan det være angst og?

Gjest Gjest
Skrevet

Okei, jeg får panikk med en gang jeg kjenner noe som er unormalt. har tatt astma medisin, og etter jeg tok den ble jeg nesten litt kvalm og tør i halsen. Og skjelver. Kan det være angst og?

..

Skrevet

Nei, det tror jeg er adrenalinet du får av sprayen. Hjelper å ta før trening, så du kan "brenne av" noe av det med trening. Høres ut som om du bør til en lungespesialist for utredning og veiledning. Min erfaring er at de er mye flinkere enn fastlegen. (og du må kanskje prøve ulike medisiner også. Jeg prøvde mange merker før jeg fant noe som passet meg).

Kjenner den vonde følelsen av å ikke få puste skikkelig, ikke forstå hvorfor, bli redd og gjøre alt verre. Men jeg tror du kan få god hjelp hos riktig lege. Jeg blir i alle fall ikke lengre redd når jeg blir tett fordi jeg vet hva jeg må gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...