Gjest _Lita_ Skrevet 27. juli 2012 #21 Skrevet 27. juli 2012 Betyr da ikke at den er falsk heller, kan godt være tyvegods. Men seriøst, hvis verken du eller folk med peiling som henger på veskeforum klarer å se at den eventuelt er falsk, hva er problemet? Problemer med hva da? Om den er fake eller ikke?
Gjest meh Skrevet 27. juli 2012 #22 Skrevet 27. juli 2012 Problemet er at vesken antagelig er fake, uavhengig om det er en god kopi eller ei. Selvfølgelig, men heller en god kopi for 1500 enn en ekte for 5000 + -
Gjest gjest17 Skrevet 27. juli 2012 #23 Skrevet 27. juli 2012 Betyr da ikke at den er falsk heller, kan godt være tyvegods. Men seriøst, hvis verken du eller folk med peiling som henger på veskeforum klarer å se at den eventuelt er falsk, hva er problemet? Problemet er jo at fake ikke er akseptabelt så klart.
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #24 Skrevet 27. juli 2012 Selvfølgelig, men heller en god kopi for 1500 enn en ekte for 5000 + - Virkelig? Du synes det er greit å støtte produksjonen av falske varer? Du vet at mye av dette produseres av barnearbeidere? Og at pengene går til våpen, opptrening av barnesoldater osv.? Har man ikke råd til ekte vare, så bør man la være å kjøpe - så enkelt er det. 9
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #25 Skrevet 27. juli 2012 Problemet er jo at fake ikke er akseptabelt så klart. Nei, problemet er at falske varer lages av mennesker som blir behandlet svært dårlig og ofte er barn, samt at pengene du betaler går til virksomheter de fleste aldri ville støttet ellers. 1
Gjest gjest17 Skrevet 27. juli 2012 #26 Skrevet 27. juli 2012 Ro deg ned et par hakk - jeg har over hode ikke skrevet en slibrig kommentar, jeg har kun sagt at hvem som helst kan se at sannsynligheten for at denne selgeren faktisk selger ekte LV er minimal. Har du forøvrig trykket deg inn på linken til TS og sett på selgerens profil? Jeg vet godt hva reseller dreier seg om, men når de verifiserer selgere som dette så er det faktisk lov å ta det med en (stor) klype salt. Blir du virkelig ikke en smule skeptisk når de godkjenner en slik selger? Til TS: jeg ville ikke tatt denne sjansen, det er svært lite sannsynlig at en selger i Japen (et av land i verden som masseproduserer fake desginer vesker i store kvanta) som har så mange LV vesker til så billig pris selger ekte vare. Mulig jeg misstolket den "direkte dum" kommentaren, beklager det. Men en liten ting til ettertanke, Japan har den største andelen i verden av kjøpere av luksusvesker, det sier seg selv at mengder ekte secondhand kommer der fra. Selvfølgelig må TS være på vakt, men synes det blir litt bastant, når en enkeltperson som tilsynelatende ikke kan fremvise noe grunnlag på vurderingen man har tatt, skal fortelle om den er ekte eller ikke. Men for all del, for alt jeg vet kan du jobbe på LV. Mener ikke noe personlig! Prøvde kun å henvise TS til en side som blir ansett som den beste ved verifisering av vesker.
Gjest gjest17 Skrevet 27. juli 2012 #27 Skrevet 27. juli 2012 Nei, problemet er at falske varer lages av mennesker som blir behandlet svært dårlig og ofte er barn, samt at pengene du betaler går til virksomheter de fleste aldri ville støttet ellers. Jeg har da aldri sagt noe annet? Jeg skriver jo det ikke er akseptabelt.
Gjest meh Skrevet 27. juli 2012 #28 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Virkelig? Du synes det er greit å støtte produksjonen av falske varer? Du vet at mye av dette produseres av barnearbeidere? Og at pengene går til våpen, opptrening av barnesoldater osv.? Har man ikke råd til ekte vare, så bør man la være å kjøpe - så enkelt er det. Ser egentlig ikke problemet med å støtte produksjonen av falske varer i og for seg selv, klarer ikke merket å beholde markedet ved å tilby tilstrekkelig kvalitet for en grei pris så får det så være. Flesteparten av de som produserer falske varer er helt vanlige folk som trenger pengene like mye som de som jobber for "ekte" bedrifter, samtidig så bruker da ofte store og etablerte bedrifter strengt tatt også barnearbeid. Skal du være garantert å unngå at pengene du bruker skal ende opp går til våpenindustrien, barnesoldater osv så må du unngå det meste av utgifter. Skattepengene dine går blant annet til å finansiere våpenproduksjon og eksport, kanskje på tide å flytte hvis du vil unngå slikt? Endret 27. juli 2012 av meh 1
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #29 Skrevet 27. juli 2012 Mulig jeg misstolket den "direkte dum" kommentaren, beklager det. Men en liten ting til ettertanke, Japan har den største andelen i verden av kjøpere av luksusvesker, det sier seg selv at mengder ekte secondhand kommer der fra. Selvfølgelig må TS være på vakt, men synes det blir litt bastant, når en enkeltperson som tilsynelatende ikke kan fremvise noe grunnlag på vurderingen man har tatt, skal fortelle om den er ekte eller ikke. Men for all del, for alt jeg vet kan du jobbe på LV. Mener ikke noe personlig! Prøvde kun å henvise TS til en side som blir ansett som den beste ved verifisering av vesker. Ja, det er helt sant at det er mye ekte i Japan, og at det er en mulighet for at de er ekte - men det er samtidig svært sjeldent at de selges i så store kvanta på Ebay. I tillegg vet vi ingenting om selgeren, det kan fint være en som utgir seg for å jobbe for en 2nd hand butikk, og bruker bilder av ekte vesker - men som sender falske kopier. Nettopp derfor mener jeg at det er viktig å vurdere hvor seriøs selgeren virker, og ikke la denne vurderingen tas kun på bakgrunn av hvordan vesken på bildet ser ut - for det er slettes ikke sikkert at det er den man får i posten.
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #30 Skrevet 27. juli 2012 Jeg har da aldri sagt noe annet? Jeg skriver jo det ikke er akseptabelt. Beklager, svarte litt kjapt der.
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #31 Skrevet 27. juli 2012 Ser egentlig ikke problemet med å støtte produksjonen av falske varer i og for seg selv, klarer ikke merket å beholde markedet ved å tilby tilstrekkelig kvalitet for en grei pris så får det så være. Flesteparten av de som produserer falske varer er helt vanlige folk som trenger pengene like mye som de som jobber for "ekte" bedrifter, samtidig så bruker da store og etablerte bedrifter strengt tatt også barnearbeid. Skal du være garantert å unngå at pengene du bruker skal ende opp går til våpenindustrien, barnesoldater osv så må du unngå det meste av utgifter. Skattepengene dine går blant annet til å finansiere våpenproduksjon og eksport, kanskje på tide å flytte hvis du vil unngå slikt? Så rart at de med peiling sier noe annet: http://today.msnbc.msn.com/id/28571321/ http://www.dinside.no/845179/ikke-kjop-falsk-design-i-ferien http://www.dinside.no/897377/advarer-mot-aa-kjope-falske-merkevarer Har aldri hevdet at jeg mener alt i Norge er greit, og for alt du vet så kan det godt være jeg ikke bor i Norge
Gjest gjest17 Skrevet 27. juli 2012 #32 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Flesteparten av de som produserer falske varer er helt vanlige folk som trenger pengene like mye som de som jobber for "ekte" bedrifter, samtidig så bruker da store og etablerte bedrifter strengt tatt også barnearbeid. Da får de finne noe eget å produsere da, at de trenger pengene lovliggjør ikke piratkopiering. Endret 27. juli 2012 av delirious 1
Gjest meh Skrevet 27. juli 2012 #33 Skrevet 27. juli 2012 Da får de finne noe eget å produsere da, at de trenger pengene lovliggjør ikke piratkopiering. Ulovlig er det, men i mine øyne så er ikke piratkopiering etisk galt, en som piratkopierer verken skader noen eller stjeler noe av materiell verdi.
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #34 Skrevet 27. juli 2012 Ulovlig er det, men i mine øyne så er ikke piratkopiering etisk galt, en som piratkopierer verken skader noen eller stjeler noe av materiell verdi. Hehe, hele poenget er jo nettopp at denne typen virksomhet skader de som er tvunget til å jobbe under disse forholdene, og at de stjeler materiell verdi i form av at de fratar de ekte produsentene inntekter ved å late som om de selger ekte vare. Så jo, det er etisk galt, og det er tyveri - og verst av alt er at man støtter opp om barnearbeid, mafiavirksomhet, barnesoldater osv. Og dette er informasjon som i 2012 er så velkjent at når man kjøper kopier, da vet godt hva slags mennesker man støtter. 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #35 Skrevet 27. juli 2012 Ulovlig er det, men i mine øyne så er ikke piratkopiering etisk galt, en som piratkopierer verken skader noen eller stjeler noe av materiell verdi. Har man ikke lært betydningen av ordet "etisk" når man er 15? Anonym poster: ed5c3e2c90d939daae6cfea3abee2938 2
Gjest gjest17 Skrevet 27. juli 2012 #36 Skrevet 27. juli 2012 Men tilbake til tema ett lite øyeblikk, stusset litt på at det ikke var "made in france" markering på denne speedyen, noe som ble bekreftet da jeg sjekket serienummeret, SD0959, SD står for USA. Noe som også står på taggen på siden av baggen om du kikker nøye på det ene bildet postet i auksjonen. Prisen på en Speedy 25 i USA i 2006 var rundt 600 usd, per dags dato ligger de på 1070 usd. Nesten en dobling på seks år. Denne er produsert i mai 1999, hvilket vil si nyprisen var en god del lavere en 600 usd, mest sannsynlig rundt 300-400 en plass. Tilstanden til denne baggen var satt til 6 av 10, så kan ikke akkurat si vinnerbudet på 270 usd var så veldig billig... 1
Gjest meh Skrevet 27. juli 2012 #37 Skrevet 27. juli 2012 (endret) Hehe, hele poenget er jo nettopp at denne typen virksomhet skader de som er tvunget til å jobbe under disse forholdene, og at de stjeler materiell verdi i form av at de fratar de ekte produsentene inntekter ved å late som om de selger ekte vare. Så jo, det er etisk galt, og det er tyveri - og verst av alt er at man støtter opp om barnearbeid, mafiavirksomhet, barnesoldater osv. Og dette er informasjon som i 2012 er så velkjent at når man kjøper kopier, da vet godt hva slags mennesker man støtter. Skulle gjerne ha sett noen statistikk på denne tvangen og ubtredelsen av barnearbeid som du snakker slik om, folk som bedriver piratkopiering bruker en satt mal og lager et eget produkt, evner ikke de som står bak originalen å produsere noe med høy nok kvalitet og til en pris markedet er villig til å betale kan de finne seg noe annet å ta seg til, istedet for å lene seg mot lovhjemmeler og kriminalisere folk for å lage egne, lignende produkter. Det er ingenting som stjeles verken under produksjon eller kjøp av piratkopierer, det kjøpes et egenprodusert produkt som foretrekkes på grunn av at en annen distributør ikke har et produkt folk er villige til å betale for, å kalle det tyveri er bare tull. Hvordan kan et menneske eie en idè? Nå sa da jeg også at jeg syntes piratkopiering i og for seg selv ikke er etisk galt, bevisst finansiering av mafia, terror osv er derimot etisk galt, langt i fra all profitt fra piratkopiering og kjøp av piratkopier ender opp hos kriminelle. Hovedargumentet ditt ser ut til å være at det finansierer kriminell virksomhet, men det legitimerer da ikke kollektiv avstraffelse, man tar da oppgjør med de enkeltpersonene som faktisk driver med terror, mafiavirksomhet osv. Har man ikke lært betydningen av ordet "etisk" når man er 15? Lyst å utdype? Endret 27. juli 2012 av meh
Gjest gjest17 Skrevet 27. juli 2012 #38 Skrevet 27. juli 2012 Skulle gjerne ha sett noen statistikk på denne tvangen og ubtredelsen av barnearbeid som du snakker slik om, folk som bedriver piratkopiering bruker en satt mal og lager et eget produkt, evner ikke de som står bak originalen å produsere noe med høy nok kvalitet og til en pris markedet er villig til å betale kan de finne seg noe annet å ta seg til, istedet for å lene seg mot lovhjemmeler og kriminalisere folk for å lage egne, lignende produkter. Det er ingenting som stjeles, det kjøpes et egenprodusert produkt som foretrekkes på grunn av at en annen distributør ikke har et produkt folk er villige til å betale for, å kalle det tyveri er bare tull. Hvordan kan et menneske eie en idè? Nå sa da jeg også at jeg syntes piratkopiering i og for seg selv ikke er etisk galt, bevisst finansiering av mafia, terror osv er derimot etisk galt, langt i fra all profitt fra piratkopiering og kjøp av piratkopier ender opp hos kriminelle. Hovedargumentet ditt ser ut til å være at det finansierer kriminell virksomhet, men det legitimerer da ikke kollektiv avstraffelse, man tar da oppgjør med de enkeltpersonene som faktisk driver med terror, mafiavirksomhet osv. Du forstår tydeligvis ikke de grunnleggende prinsippene bak ett registrert varemerke? 3
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #39 Skrevet 27. juli 2012 Skulle gjerne ha sett noen statistikk på denne tvangen og ubtredelsen av barnearbeid som du snakker slik om, folk som bedriver piratkopiering bruker en satt mal og lager et eget produkt, evner ikke de som står bak originalen å produsere noe med høy nok kvalitet og til en pris markedet er villig til å betale kan de finne seg noe annet å ta seg til, istedet for å lene seg mot lovhjemmeler og kriminalisere folk for å lage egne, lignende produkter. Det er ingenting som stjeles, det kjøpes et egenprodusert produkt som foretrekkes på grunn av at en annen distributør ikke har et produkt folk er villige til å betale for, å kalle det tyveri er bare tull. Hvordan kan et menneske eie en idè? Nå sa da jeg også at jeg syntes piratkopiering i og for seg selv ikke er etisk galt, bevisst finansiering av mafia, terror osv er derimot etisk galt, langt i fra all profitt fra piratkopiering og kjøp av piratkopier ender opp hos kriminelle. Hovedargumentet ditt ser ut til å være at det finansierer kriminell virksomhet, men det legitimerer da ikke kollektiv avstraffelse, man tar da oppgjør med de enkeltpersonene som faktisk driver med terror, mafiavirksomhet osv. Lyst å utdype? I post 31 så er det tre artikler som jeg ikke ser noen grunn til å se på som noe annet en svært troverdige. Jeg linket til disse nettopp for å understreke de argumentene jeg bruker. Og selvsagt er det tyveri når de lager bruker en logo det er tatt patent på. Du skjønner vel selv at hvis alle hadde sluttet å kjøpe falske LV vesker, så hadde og produseringen av dette sluttet - så det hjelper selvsagt hvis man lar være. Uansett, nå er det virkelig nok avsporing, er det noe mer du ikke skjønner så anbefaler jeg at du oppretter en egen tråd slik at denne tråden kan gå tilbake til det den faktisk handler om. 2
Paw Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #40 Skrevet 28. juli 2012 Jeg spurte selger om h*n hadde kvitteringen og rett ut om den var ekte. Fikk svar at "No i dont have any receipt, and of course its real" ...... Det står svaaakt på den lille lærlappen "Made in France" ser jeg men.. Så denne siden på #TIP6: http://reviews.ebay.com/10-Tips-to-Buying-Authentic-Louis-Vuitton-on-eBay?ugid=10000000001424190 "So if somebody tells you that the bag is brand new and the bag was made in France and the date code is SD0959, this bag is most likely a fake because the date code states that the bag was made in the United States (SD) in May (05) of 1999 (99). However, if a bag that was made in France in 1995 had its lining replaced in the United States in 2005, then the interior date code may read SD0075 but the exterior of the bag will still say Made in France, but if you see something like this chances are it is a fake instead of having the lining replaced." Jeg har avslått orderen og dropper kjøpet. Skraper heller sammen til en helt ny en.. Kopier er jo cheap og ulovlig uansett. Hva ligger prisen på en ny en speedy 25 til dags dato ?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå