Gå til innhold

Kun for kvinner!


Bergenspike

Hvor mange kvinner snuser?  

  1. 1. Hvor mange kvinner snuser?

    • Jeg er kvinne og jeg snuser!
      0
    • Jeg er kvinne og jeg røyker!
      20
    • Jeg er kvinne og jeg snuser og røyker!
      0
    • Jeg er kvinne og jeg snuser ikke og røyker ikke!
      68
    • Jeg er MANN og kan ikke lese!
      1


Anbefalte innlegg

Ja ÆSJ, jeg så det der. :kvalm:

Jeg snuser ikke, har aldri prøvd og skal aldri prøve det heller.

Jeg røyker ikke heller.

Snuser ikke' date=' røyker ikke. Har [u']aldri prøvd noen av delene og kommer aldri til å gjøre det heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Jeg trur jeg ganske sikkert kan love at jeg aldri kommer til å gjøre det.

Jeg er snart 25 år. Jeg er kommet fordi det stadiet der man begynner emd slike dumme uvaner fordi det er "kult". Jeg har tatt ett standpunkt i ung alder, og holdt det i den fasen av live der det var "vanskelig". Nå er jeg såpass voksen, og opplyst som jeg er så utsetter ejg meg ikek for slike giftstoffer.

Jeg sier ikke at jeg ALDRI komemr til å drikke, for det føler jeg meg ikke sikekr på (har ikke gjort det hittil, men vet ikke om fremtiden) men røyk og snus; nei det kommer jeg ikke til å prøve. Ikke frivillig i alle fall, men kan ikke garantere at ikke en snus-gangster kidnapper meg, doper meg og putter snus inni munnen min.... ehh... lite trolig det ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er ei bestemt kvinne som vet nøyaktig hva fremtiden kommer til å bringe, Fredagsbarn. Kan jeg be om friheten til å spørre deg om hva hemmeligheten din er?

( ... )

Uansett, poenget er, om ti år kan alle holdningene du har i dag være annerledes. Helt motsatt, faktisk. Og det er vel et tegn på voksenhet når man innser dette, wouldn't you agree?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg kan ikke GARANTERE for fremtiden, og det innrømmer jeg jo.

Men seriøst: Kan man ikke stole på at mennesker vet at de ikke har planer om å begynne å putte i seg giftige greier?

Det er ikke et så innmari klart tegn på "voksenhet" å hevde at man IKKe kan bestemme seg for noe slikt heller...

Svært få begynner å røyke etter at de har blitt voksen, det er da man begynnerå vurdere å slutte. Å begynne md dette, det er noe de flaste gjør når de er unge, fordi det er kult, spennende etc.

Men, nei, jeg sier at jeg ikke kan GARANTERE 100% for fremtiden, det kan ingen.

Men jeg kommer ikke til å begynne å røyke eller snuse (jeg er allergisk mot røyk, klapper høylytt for den nye røykeloven, og sykes snus lukter så kvalmende at jeg har flyttet meg på bussen pga det jeg. Dette har altså ikke bare med mine holdninger å gjøre, men når jeg altså er allergisk mot røyk, da har jeg ikke akkurat planer om å begynne...)

Men, whatever. La nå deg kose deg med å VITE at vikke kan vite noe om vårt liv.

Bryr ikke meg hva du mener om dette. så hvorfor bryr det deg at vi anser det som såpass overhengende lite sannsynlig at vi ikke har planer om å begynne med slike iditoske handliger, at vi sier at vi ikke kommer til å gjøre det?

Men for all del: om du tolket det som at jeg kan garantere (snakker for meg nå, ikke alle andre) at jeg aldri skal ta i en sigarett, sånn 100% sikkert, så formuelrte jeg meg vel litt feil. "Jeg kan ganske sikkert love", men jeg kan ikke GARANTERE. Men jeg føler meg ganske så sikker på dette. Kanskje fordi jeg vet en god del om meg som person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Så ikke det på tv selv om jeg så på idol... hmmm uansett hverken snuser eller røyker, jeg er derimot sjokoman :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsbarn

Jeg oppfattet bare den overhengende skråsikkerheten i denne tråden som et klart tegn på at folk flest ferdes i blinde uten den selvinnsikten som kreves for å innse at ting kan forandre seg.

De meningene, holdningene, følelsene og oppfattningene en har i dag (og kanskje har hatt hele livet) - kan i løpet av et ubestemt tidsrom snu seg 180 grader ved hjelp av innflytelsesrike og/eller betydningsfulle elementer/faktorer, og få hvem som helst til å gjøre ting en aldri trodde en selv ville gjøre.

Uten dette ville menneskets avansement igjennom livet opphørt. Children for life. Det å tro noe annet vil jeg påstå er naivt. Og jeg tror nok du er enig.

Det er ikke et så innmari klart tegn på "voksenhet" å hevde at man IKKe kan bestemme seg for noe slikt heller...

Jo da, hvis de utelukker det som heter å ombestemme seg så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Jeg skjønner liksom argumentet at man kan ombestemme seg når det gjelder "jeg skal aldri gifte meg", "jeg skal aldri ha barn", eller "jeg skal aldri flytte til Oslo", "jeg skal aldri ha et grønnt soverom" "jeg skal aldri bo en plass uten badekar".

Men jeg synes at ting som å begynne å røyke i voksen alder, det er nå noe det er langt midnre sjangs for å ombestemme seg for da....

Vi kan ikke GARANTERE at ikke livet snus på hodet og alt som virket logisk ikke er det lenger, at vi plutselig får lyst til å forgifte oss selv og de vi er glade i, men det er liksom ikke særlig sannsynlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne egentlig ikke brydd meg mindre om Anneli eller noen som helst andre snuser eller ei. Men de som snuser, kysser jeg ikke... så det er nok et stort tap for dem som velger snus foran meg...Utover det? Hvorfor skal jeg bry meg?

Selv snuste jeg litt på ungdomsskolen og gymnaset. Var kjempetøffeste jenta i klassen :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner liksom argumentet at man kan ombestemme seg når det gjelder "jeg skal aldri gifte meg", "jeg skal aldri ha barn", eller "jeg skal aldri flytte til Oslo", "jeg skal aldri ha et grønnt soverom" "jeg skal aldri bo en plass uten badekar".

Men jeg synes at ting som å begynne å røyke i voksen alder, det er nå noe det er langt midnre sjangs for å ombestemme seg for da....

Vi kan ikke GARANTERE at ikke livet snus på hodet og alt som virket logisk ikke er det lenger, at vi plutselig får lyst til å forgifte oss selv og de vi er glade i, men det er liksom ikke særlig sannsynlig...

Mener ikke at du ikke kan bestemme deg for å ikke begynne å røyke eller snuse, men samboeren min begynte plutselig en dag å røyke da han var 28... Hmmm, like etter at han traff meg - det kan jo hende det har noe med meg å gjøre...Iiiik :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min samboer SLUTTET å røyke (bare festrøyking han hadde drevet med da altså, og det visste jeg egentlig ikke, da vi ikke hadde festet sammen) da han traff meg.... fordi jeg ba ham om det. Jeg er glad i fyren, vil ikke han skal forgifte seg. Vil ikke han skal lukte så forferdlig heller. Jeg kysser ikke en røyker eller en snuser.

Jeg ba ham ikke gjøre det igjen. Så vidt jeg vet har han heller ikke gjort det.

Men seriøst: Det er da noe merkelig, og meget uvanlig at et menneke på 28 som aldri før har røyket, eller hatt veldig lyst, men ikke tut pga en eller annen skummel menneske i livet da... plutselig begynner å røyke. Alle vet jo at det er lite genialt.... Men, rarere ting har vel skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer SLUTTET å røyke (bare festrøyking han hadde drevet med da altså, og det visste jeg egentlig ikke, da vi ikke hadde festet sammen) da han traff meg.... fordi jeg ba ham om det. Jeg er glad i fyren, vil ikke han skal forgifte seg. Vil ikke han skal lukte så forferdlig heller. Jeg kysser ikke en røyker eller en snuser.

Jeg ba ham ikke gjøre det igjen. Så vidt jeg vet har han heller ikke gjort det.

Men seriøst: Det er da noe merkelig, og meget uvanlig at et menneke på 28 som aldri før har røyket, eller hatt veldig lyst, men ikke tut pga en eller annen skummel menneske i livet da... plutselig begynner å røyke. Alle vet jo at det er lite genialt.... Men, rarere ting har vel skjedd...

Ja, det er merkelig - og jeg ble ikke spesielt glad...Han hadde riktignok røyket innimellom på fester...Men, det var ikke ofte og ingenting i forhold til hver eneste dag. Ellers ville jeg aldri finne på å be han om å slutte, dette er noe han må finne ut på egen hånd. Så lenge han røyker ute så tolererer jeg det - men liker det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Jeg er kanskje litt streng jeg da, som sa "jeg er glad i deg, jeg bryr meg om deg, jeg vil ikke du skal forgifte deg selv på den måten, dessuten får jeg vondt i hodet og halsen av lukta".

Men.. for all del... la ham finne ut av det. Håper for deres del at han finner ut at det er lite tøft og veldig dumt, litt fort da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at jeg er enig med fredagsbarn her. Jeg er ihuga røyke motstander og en av de få tingene jeg er bestemt på at at jeg aldr kommer til å prøve er å røyke. Hvorfor i alle dager skal jeg gjøre det nå. Jeg er klar over at man aldri skal si aldri, men her er jeg bestemt. Prinsippfast der ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt streng jeg da, som sa "jeg er glad i deg, jeg bryr meg om deg, jeg vil ikke du skal forgifte deg selv på den måten, dessuten får jeg vondt i hodet og halsen av lukta".  

Men.. for all del... la ham finne ut av det. Håper for deres del at han finner ut at det er lite tøft og veldig dumt, litt fort da :)

Streng syns jeg ikke du er, jeg er bare ikke typen som sier sånt. Syns han er utrolig dum, men forteller ikke voksne mennesker hva de skal gjøre (han ville aldri ha sluttet om jeg ba han heller så da lar jeg heller være).

Håper også han finner utav det snart... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang til...Jeg tviler ikke på at dere kan bestemme dere for å ikke å røyke. Ville bare fortelle om min teite samboer :wink: Selv røyker jeg ikke, ikke snuser jeg og har aldri gjort noen av delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde vært artig og kommet tilbake om mange år og dratt opp denne tråden igjen, morsomt å sett hvor prinsippfaste vi er :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

La oss være flinke til å bruke Kg (og reklamene kanskje...) så holder sikkert Gry Kg her i maaange år, så kan vi stikke innom en gang i året i denne tråden, og se om vi er prinsippfaste enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg ikke snuser eller røyker heller. Jeg har ingen planer om å begynne med det i fremtiden heller...

Men jeg er litt overrasket at det er ingen (enda) som har stemt at de snuser. I en annen tråd her var det en som sa at det er veldig vanlig at kvinner snuser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss være flinke til å bruke Kg (og reklamene kanskje...) så holder sikkert Gry Kg her i maaange år' date=' så kan vi stikke innom en gang i året i denne tråden, og se om vi er prinsippfaste enda? :)[/quote']

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...