Gå til innhold

Min vei mot å bli mamma igjen


Marit

Anbefalte innlegg

Hei

Ja nå fikk jeg å laget meg en dagbok, her kommer den til å fylles etterhvert som dagene går.

1 januar var den offisielle dagen for at min lille familie skulle starte på veien mot å bli fire. Ikke ante jeg at veien da skulle starte så humpete.

Jeg fant raskt ut at noe var i veien, syklusenen mine var lange og ikke særlig stabile. Så jeg tok heldigvis en telefon til legen raskt! Han videresendte meg til spesialist fort! Da jeg kom dit var det en grei undersøkelse, innvendig Ultralyd ble foretatt og han fant ut at jeg ikke hadde Eggløsning. Ikke overhodet!! Tok blodprøver som viste seg å være fine heldigvis icon_smile.gif

Startet fra første stund med å tempe, det for å kartlegge litt mer av min syklus.

Fikk pergo av legen som skulle sparke i gang eggløsningene mine, men forgjeves det også! Fikk ikke Eggløsning av dem heller icon_frown.gif

Så nå sitter jeg her å venter på et brev som skal ramle i postkassa mi, et brev som skal avgjøre hva som skal skje framover om det å få et barn til.....

Leit at det skulle starte med så brask og bram! Men håper veien blir litt letter etterhvert.

Det eneste jeg nå kan gjøre er å vente, å vente, å vente......

Marit icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Marit! natur009.gif

Velkommen inn hit til oss andre dagbok-skrivere. Det er utrolig deilig å kunne skrive om alle mulige tanker og følelser man måtte ha. Er ikke alltid man har lyst å dele dem med sin livsledsager heller icon_wink.gif Håper du snart finner lykken, og får testet 2 blå igjen! Det fortjener du absolutt icon_biggrin.gif

Masse kos og klem fra

028.gif014.gif028.gif028.gif010.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Sessa den 2002-05-28 21:40 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp Marit!!!

Velkommen som dagbokskriver!!!

Syntes jeg kjente igjen presentasjonen din. Du har vel ikke vært mye på SG??

Koz fra Lille Håp, 5+6 og, 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde du kjenne igjen meg, hvis jeg sier at nicket mitt på SG var Loppa!

En stund siden sist, men jeg husker deg jeg. icon_smile.gif

Koselig at du har tatt turen hit da Marit.

Klems fra Lille Håp(6+1) og 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei :D

Ja nå er det en stund siden jeg har fått skrevet :wink:

Men det har ikke skjedd så fryktelig mye nytt siden sist! Jeg har i alle fall ikke klart å bli gravid! :cry:

Men håpet er fortsatt stort, og snart sitter det vel en liten spire i min mage også :wink:

Jeg har snakket med legen, og han vil ha meg på ny pergokur :P Noe jeg både vil og ikke vil!! For jeg blir så fryktelig dårlig av dem! Men hva er det nå man ikke gjør for disse små da :) Må man så må man, er det ikke det det heter!! Og vist det kan hjelpe oss på å gjøre denne lange vegen litt kortere, ja så er det vel all vært det ikke sant :-?

Ellers går allt sin trunte gang! Jeg har gått opp i lønning i måneden og det er jo vel og bra!

Nå har jeg et ønske om å få bygd om hagen min litt, få satt opp et kjempehøyt gjerde(to meter) Og få laga meg et damm annlegg med store fine karper!! Er i gang med en egen hjemmeside så den vil komme på nett den hagen min en dag den også! Og den skal bli vakker alltså :wink:

Lillegutt på tre har fått sykkel, og dere kan gjette dere en liten gutt som bare var megakry :D Så nå sykler han rundt hele dagen! Og det ordrett også rundt og rundt for han får bare lov å sykle i innkjørselen inntil vider, syns han må bli både litt større og litt flinkere før vi tar oss en tur ut i den store store verden! Selv om han syns det er fryktelig å ha en mamma som ikke vil la han sykle avgårde på egenhånd :P Så nå om dagen er jeg reine fangevokteren :roll:

Men snart snart lillegutt skal vi ut i verden å se den fra en sykkels verden! ( Tenk hvor stort det kommer til å bli :wink: )

Men nok snakk fra min side for denne gang :lol:

Klemmer fra Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm hvorfor kom ikke smila med tru?!? Trudde det bare var å klikke på de på sia jeg!! Ja ja!! Sånn er det å være fersk i gamet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Velkommen inn, Marit!

Håper du vil trives sammen med alle oss her, og at du snart kan avslutte jakten på de 2 blå!

Vi leser dagbøkene med liv og lyst, vi vettu... :D

** Nathalie ** - som håper på 2 blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :D

Eller hvorfor smiler jeg så stort, erjo faktisk ikke så fryktelig glad :( For jeg fikk nemlig tanta på besøk i helga!! Helt uventet, og det fordi det kun var åtte dager siden sist den stoppa opp :evil:

Så nå er jeg skikkelig lei! SÅ lei at jeg vil spy :tunge1:

Ringte legen og fikk beksjed om ny dobbel pergo kur neste gang tanta viste sin annmarsj! Men er dette mensen :roll: SKal jeg starte på pergo nå, eller skal jeg vente til jeg får friskere mens?!?!?!?

Lur som jeg er ringte jeg jo legen for å spørre!! Men gjett hva!! Jo han er ikke å få tak i mer i sommer han! Så dette må jeg vist finne ut av selv! :wink: Ikke greit alt detta styret!!

Uff dette ble bar et klageinnlegg dette, men det er jo sånn jeg har det så !!

Vi får ta det med godt mot, og bare fortsette å stå på||

Ha en :hoho: full sommer folks

Klemmer fra Marit :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEISANN MARIT!!!

Velkommen som dagbokskriver!!!

Synd du fikk den dumme tante grusom rød :(

Gleder meg til og følge deg jakten på de to blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Ja nå er det en stund siden jeg har fått skrevet :wink:

Men det har ikke skjedd så fryktelig mye nytt siden sist! Jeg har i alle fall ikke klart å bli gravid! :cry:

Men håpet er fortsatt stort, og snart sitter det vel en liten spire i min mage også :wink:

Jeg har snakket med legen, og han vil ha meg på ny pergokur :P Noe jeg både vil og ikke vil!! For jeg blir så fryktelig dårlig av dem! Men hva er det nå man ikke gjør for disse små da :) Må man så må man, er det ikke det det heter!! Og vist det kan hjelpe oss på å gjøre denne lange vegen litt kortere, ja så er det vel all vært det ikke sant :-?

Ellers går allt sin trunte gang! Jeg har gått opp i lønning i måneden og det er jo vel og bra!

Nå har jeg et ønske om å få bygd om hagen min litt, få satt opp et kjempehøyt gjerde(to meter) Og få laga meg et damm annlegg med store fine karper!! Er i gang med en egen hjemmeside så den vil komme på nett den hagen min en dag den også! Og den skal bli vakker alltså :wink:

Lillegutt på tre har fått sykkel, og dere kan gjette dere en liten gutt som bare var megakry :D Så nå sykler han rundt hele dagen! Og det ordrett også rundt og rundt for han får bare lov å sykle i innkjørselen inntil vider, syns han må bli både litt større og litt flinkere før vi tar oss en tur ut i den store store verden! Selv om han syns det er fryktelig å ha en mamma som ikke vil la han sykle avgårde på egenhånd :P Så nå om dagen er jeg reine fangevokteren :roll:

Men snart snart lillegutt skal vi ut i verden å se den fra en sykkels verden! ( Tenk hvor stort det kommer til å bli :wink: )

Men nok snakk fra min side for denne gang :lol:

Klemmer fra Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he litt rot i systemet mitt her ser jeg! Et innlegg som har kommet to ganger fordi jeg skulle endre det litt og få med smila, men pytt pytt.

Noe dataguru er jeg ikke :hoho: Men det går framover 8)

Her i gården er det fortsatt ubebebodd i magen min :cry: Men skal jo snart starte på dobbel pergo og da får jeg i alle fall eggløsning :D Og det hjelper jo bare det!!

Enste nye er at jeg klør meg enda hardere i hodet om dagen! For den liksom blødninga jeg hadde nå fra lørdag og til i går skjønte jeg ikke stort av :-? :o

Det var kun littepitt spotting, trengte knapt truseinlleg!! Men tempen er for lav til at jeg kan være gravid, og EL var det heller ikke!! (ikke rart det klør sånn i hodet :ler: )

Merkelig kroppen skal oppføre seg innimellom!

Sitter her og lurer på om det fins en seks måneders krise for oss jenter som prøver å bli gravide :-? Ser nemlig det er fler en meg som har tatt pause fra prøvinga (ikke det at det hjalp meg i alle fall) Ikke å bli gravid i alle fall, men slappa av litt fikk jeg jo :kul:

Har vært litt små deppa og slikt, men det går heldigvis over igjen! Nå sitter jeg her og ergrer meg for at jeg ikke har bil!! For jeg har lyst ut å shoppe litt blomster! Den blomster gurun jeg er! Handla litt i går! Men fant ikke alt jeg vill ha :kgblunk:

Men vet dere!! Jeg skal får meg bil!! :sjarmor: Snart ganske snart, skal få gamle bilen til mamma! De skal kjøpe seg en helt ny en nå de! Og da skal jeg tutte rundt i den lille rø!! Det skal bli deilig! Er litt lei av å alltid måtte busse rundt hvor en jeg skal! :P

Nå er det sommer, men det er ikke sol!! Hvor har det blitt av den?! Jeg vil ha SOL!! NÅ!! Basta he he!!

Klemmer fra Marit :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen inn i dagbøkenes verden Marit !!

Endelig noen som også må ha hjelp av Pergo som meg...ikke det at jeg unner min verste fiende å ha ustabile sykluser etc :evil: . Men har savnet noen å dele erfaringer med. Nå har ikke jeg så mye erfaring med Pergo enda da - bortsett fra at jeg sitter med en resept hjemme på en enkel kur.

Morsomt at du også er fra Vestfold da... :blunke:

Ønsker deg uansett lykke til med prøvingen og håper vi sitter der snart med resultatet av hver vår Pergo-kur :wink:

To blå til Marit

To blå til Marit

To blå til Marit

To blå til Marit...

hjalp det tro .... ??

God Sommer..... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for heia ropa @alfkrøll :D Ja håper vi sitter med to blå snart! At pergoen virker. Jeg starter på min tredje syklus med dobbel kur jeg nå :-?

Liker det ikke for jeg blir deprimert av dem :cry: Men hva gjør man ikke for de små :lol:

Hyggelig med svar på dagboka mi :)

Takk til alle :sjarmor:

er inne å leser litt i deres også, men er fortsatt rimelig fersk så jeg er ikke så kjapp enda til å finne dere fram :blunke:

Klemmer fra Marit :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Marit !!! :D

Nå skal jeg virkelig krysse fingrene for at denne pergokuren gjør susen for deg! Nå er det din tur til å få fyllt opp rugekassa di igjen! :blunke:

smileysex2.gif Dere får bare sørge for å gjøre jobben deres da!!! :sjarmor:

XXXXXXXXXXXXXX fingrene for deg. Og når skal du starte kuren egentlig?

Stor klem fra Lille Håp(9+3) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

En stund siden jeg sist fikk skrevet inn! Ja som dere sikkert skjønner sitter jeg og venter på at tanta skal dukke opp! Er på dag 30 og et eller annet! Skulle normalt hatt den på dag 30. Men men den er nok ikke så langt unna får man håpe :roll:

Så fort den viser sin annmarsj skal jeg starte på pergo :tunge1:

Noe jeg ikke liker, for jeg får absolutt alle bivirkningene, til og med de sjeldne :evil:

Men gleder meg til å komme i gang litt også da :wink:

Ellers sitter jeg med senebetenelse i høyre håndledd pga. Mye graving i jord og leire :veldigsur: Vi holder nemlig på med veranda bygging vi, og nå er vi heldigvis ferdig med graving og støyping! Dere skal se meg der jeg jogger oppe på to planker og skrur dette sammen som en gal :ler:

Men fint blir det, og jeg gleder meg til når den er ferdig og jeg kan sette meg i en god stol med en pils og endelig nyte sommeren! For det har nemlig værfolka lova oss nå! Tropesommer i hel Norge :sjokk: !!!!! Hvet ikke om jeg skal :hoho::sur:

Men håper jo sommern kommer snart da 8)

God sommer i alle fall alle sammen

Klemmer fra Marit 8) :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Marit vennen!

Nå venter jeg spent på oppdatering, følger med på charten din hver dag - kommer ikke den forbaska tanta snart da? :o

Det er jammen ikke vanlig å mase på tantebesøk :lol: , men nå syns jeg hun bør dukke opp!

Tror kanskje EL begynner å nærme seg her, fikk to like streker på Persona idag. :D Men teststreken pleier å være klart sterkest i et par dager før EL, så det er vel ennå litt tid til noe skjer. Får passe på å forføre sambo med jevne mellomrom fremover.. :blunke:

Husk det jeg sa om å besøke deg - tenk så moro det hadde vært med en tur ut sammen en kveld?!

Det må vi få til i løpet av sommeren!

I kveld frister det med en liten bytur - sambo er på utdrikningslag, vi skal i bryllup neste helg.

Så her sitter jeg og fyser på en utepils eller 5! :briller: Vel, vi får se...

Ha en flott helg Marit, vi snakkes nok snart! 8)

:D Klem & KoZ fra

verene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisann!!

Sitter her i dag med en negativ persona EL test, Endelig!! For jeg har nå i tre dager i forveien fått positivt! Så sannsynligvis var EL i natt! Og da passa vi i alle fall på å prøve godt :kgblunk: Ellers er det ikke mye stort nytt. Jo det at jeg har fått EL er jo egentlig en kjempestor nyhet!! Tenk andre EL på 7 sykluser! Ganske bra he!! Så da er det bare å vente, men endelig kan jeg å få vente litt på å teste! Håper inderlig jeg får gjort det! Har liksom ikke fått prøvd det skikkelig enda!

Og det hadde jo vært vannvittig bra om vi hadde klart det denne gangen! Har til og med regnet ut termin vist jeg skulle ha blitt gravid i natt :hoho: 20 april! Hadde vært no det :wink:

Ellers er ferien over for denne gangen, i alle fall for samboeren min! Så da sitter jeg og lillegutt igjen(uten bil :roll: ) Men det fins da buss vist vi ville finne på noe :wink: Han har en uke igjen av ferien før han skal i B.hagen igjen! Tenker han syns det kommer til å bli både deilig og litt skummelt på engang jeg!!

Jeg har hatt innmari EL smerter denne syklusen! Lørdagen som var på kvelden kunne jeg ikke gå oppreist engang! Men det er nok pergoen som gjør det :roll: Håper jeg ikke trenger bruke dem mer :kgblunk:

Klemmer fra Marit :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D

Ja da var EL overstått og jeg er på dag 4 etter EL 8) Så nå er det bare å finne fram tålmodighets kremen og sette seg ned og vente :wink:

Endelig skal jeg å få lov å oppleve å vente på å teste, for El hos meg har det ikke akkurat vært flust av :roll:

Ellers skjer det svært lite hos meg!

Skal kanskje starte å ta opp litt fag til høsten, tenkte jeg skulle starte med norsk :sjarmor:

Håper jeg alldrie noen sinne må oppleve å bruke pergo igjen :evil: HATER det HATER det!!! Jeg får alt av bivirkninger, til og med kramper!! Forferdelig er det! Også kjennes det ut som om tanta er i annmarsj hele tiden :evil: Og det kan hun jo bare prøve seg på!!

Marit 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...