Lura Lotta Skrevet 30. juli 2012 #61 Del Skrevet 30. juli 2012 Det har forekommet at jeg har åpnet syltetøyglass med hammer og spiker (slått hull i lokket, altså).... Beste metoden til å åpne syltetøyglass er å slå rundt på kanten av lokket før man åpner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 30. juli 2012 #62 Del Skrevet 30. juli 2012 Går det an å ikke like handy mennesker. Er det noen som liker hjelpeløse folk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 30. juli 2012 #63 Del Skrevet 30. juli 2012 Beste metoden til å åpne syltetøyglass er å slå rundt på kanten av lokket før man åpner det Hva er plutselig galt med å la det renne litt varmt vann over lokket, slik at det størknede sukkeret som limer det fast smelter, og lokket lar seg skru av lett og helt? Kan en av dere handy kvinner eller menn hjelpe meg å åpne lofilteret (tror jeg det er) på vaske,askinen? Er ikke sterk nok, og tror en spile har havnet der Er det type plastskrue med en opphøyning tvers over, til å få tak å skru med, litt som på en tradisjonell komfyrbryter? Ta og vid ut gapet på ei skiftenøkkel, eller bruk en stor fastnøkkel. Legg ei vaskeklut eller liknende i kjeften, slik at du ikke riper opp plasten. Hold kjeften over forhøyningen på skruen. Tre et skrujern gjennom hullet i skaftet på skiftenøkkelen, og vri mot klokken til den løsner. Skru resten for hånd. Skru den inn igjen for hånd, så blir den ikke så fast at du ikke får den løs igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 30. juli 2012 #64 Del Skrevet 30. juli 2012 Hva er plutselig galt med å la det renne litt varmt vann over lokket, slik at det størknede sukkeret som limer det fast smelter, og lokket lar seg skru av lett og helt? Er det type plastskrue med en opphøyning tvers over, til å få tak å skru med, litt som på en tradisjonell komfyrbryter? Ta og vid ut gapet på ei skiftenøkkel, eller bruk en stor fastnøkkel. Legg ei vaskeklut eller liknende i kjeften, slik at du ikke riper opp plasten. Hold kjeften over forhøyningen på skruen. Tre et skrujern gjennom hullet i skaftet på skiftenøkkelen, og vri mot klokken til den løsner. Skru resten for hånd. Skru den inn igjen for hånd, så blir den ikke så fast at du ikke får den løs igjen. Takk for tips kjære du men jeg fant en bedre løsning. Jeg inviterte pappa og han måtte ta fra hverandre hele vaskemaskinen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tarandus Skrevet 31. juli 2012 #65 Del Skrevet 31. juli 2012 Er man handy når man kan montere møbler fra IKEA? Fiffig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bud Skrevet 31. juli 2012 #66 Del Skrevet 31. juli 2012 Er man handy når man kan montere møbler fra IKEA? Fiffig. I så fall donerer jeg herved Handymanpotetgullbollen min til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 31. juli 2012 #67 Del Skrevet 31. juli 2012 Er helt håpløs på å sette sammen møbler, men jeg prøver så klart. Men jeg kan jo sånt som å male, spikre enkel spikring, skifte lyspære, skifte sikring o.l. Men sånn genrelt så kan jeg lite..Men så er jeg bare 21 da, så har god tid på meg til å lære.. Har ikke akkurat vokst opp i en heim hvor jeg ble inkludert i slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pip Skrevet 31. juli 2012 #68 Del Skrevet 31. juli 2012 Du må sikkert skru av vannslangen fra kranen, for å slippe til litt luft og slippe ut litt vann. Da kan det hende den løsner litt lettere tusen takk! dette har jeg og slitt med, noe som har resultert i at vannfilteret ikke har fått noen form for tilsyn på fire år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 31. juli 2012 #69 Del Skrevet 31. juli 2012 Er man handy når man kan montere møbler fra IKEA? Fiffig. Ifølge denne tråden er man handy om man klarer å skifte en lyspære, så egentlig burde vi få diplom alle sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. juli 2012 #70 Del Skrevet 31. juli 2012 Jeg har aldri tenkt over om jeg er handy, men venninner ringer ofte meg når ting skal fikses:) jeg har gjort mye rart alene, bl.a: Lagt varmekabler bygd skillevegg på badet i glassbyggerstein Bygd et kjellerrom om til to med lecastein og slammet etterpå Isolert rundt kjellervindu og festa listene Lagt gulvflis Festet gipsplater, sparklet og malt dem Skrudd møbler, bl.a kjøkken Bygd stasjonær pc (også i blinde) Lagt tapet og malt Polerer bilen med ei maskin ..... osv. Og jeg er en 22 år gammel økonom og en fashionista;p glad foreldrene mine hiver meg ut i slike ting. Har derimot aldri fått noe kompliment fra gutter fordi jeg er handy. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 31. juli 2012 #71 Del Skrevet 31. juli 2012 (endret) Jeg har aldri tenkt over om jeg er handy, men venninner ringer ofte meg når ting skal fikses:) jeg har gjort mye rart alene, bl.a: Lagt varmekabler bygd skillevegg på badet i glassbyggerstein Bygd et kjellerrom om til to med lecastein og slammet etterpå Isolert rundt kjellervindu og festa listene Lagt gulvflis Festet gipsplater, sparklet og malt dem Skrudd møbler, bl.a kjøkken Bygd stasjonær pc (også i blinde) Lagt tapet og malt Polerer bilen med ei maskin ..... osv. Og jeg er en 22 år gammel økonom og en fashionista;p glad foreldrene mine hiver meg ut i slike ting. Har derimot aldri fått noe kompliment fra gutter fordi jeg er handy. .. Så flink du er! Det er viktig å være handy, "selv om" man er jente. Man kan ikke belage seg på å ha en kjæreste eller en pappa som fikser alt. Selv syntes jeg at eg er så-som-så handy. Kanskje snittet over den jevne jenta, men etter å ha pusset opp et hus ser jeg hvor lite handy jeg faktisk er. Klarer for eksempel ikke sette opp ny vegg, men er god på å rive gamle vegger, papirtapet med sinnsykt knotete og detaljert mønster (min nemesis!) klarer jeg heller ikke sette opp. Skal derimot sette opp gjerde senere i dag, vi får se hvordan det går. Edit: Jeg kan også sette opp IKEAmøbler (trodde dette var noe de fleste kunne) og annet ræl. Endret 31. juli 2012 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catullus Skrevet 31. juli 2012 #72 Del Skrevet 31. juli 2012 Da mener jeg jenter som viser at de klarer å sette sammen en tvbenk, reol, kommode uten at mannen må løpe å hjelpe? Eller liker dere best å gjør det selv for dama? Jeg er ekstremt avhengig av andre, for å klare meg, altså da mener jeg, jeg må ha hjelp til sette sammen alt fra små ting til store ting, jeg er bare ikke praktisk anlagt i det hele tatt. Selv om jeg prøver så tar det altfor lang tid og jeg gir opp fordi jeg ikke klarer det... Så jeg spør, er det viktig at jenter er handy? Eller er det ok om man ikke er så praktisk anlagt? Anonym poster: a73d40e10f07675382cf15b3f012ba57 Mine interesser er primært av det intellektuelle slaget, og selv om jeg ikke har noen vansker med praktiske oppgaver, finner jeg stort sett alt manuelt arbeid ulidelig kjedelig og lite givende. Nå er jeg i den heldige posisjon at jeg kan kjøpe de gartner- og håndverkstjenester jeg trenger, men jeg setter likevel stor pris på at kjæresten min er en praktisk anlagt jente som koser seg med alt fra snekkerarbeid til husmaling og dekkskifte:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå