Gå til innhold

Ren skjær ondskap

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De som dumper dyr før ferien, eller behandler de dårlig på noen som helst måte er ONDE. Skulle tro djevelen selv hadde besatt dem.

Er så trist at det er så lite man kan gjøre...men blir jeg kjent med at noen jeg vet om har gjort noe som er i nærheten av stygt mot dyr så kan de glemme mitt bekjentskap.

Anonym poster: 98f94596594b771e8f425f5fc775cbbd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ok.

Anonym poster: 6a4a521d8d0271f3468147e9c447112c

Skrevet

Det er hjerteskjærende:(

Gjest Candy Pie
Skrevet

Det er sant. Det er så trist at det finnes sånne mennesker. Lurer på hvem de er, om det er en spesiell type, eller om "alle" er sånn?

Jeg har mange dyr her hjemme, og alle sammen har virkelig personlighet. Det har dyra som blir dumpet også, jeg vet at hundene mine ville blitt veldig, veldig lei seg. Tenk hvordan de stakkars dyrene føler seg :(

Jeg har så lyst til å ta vare på alle dyr. Om mulig, vil jeg en gang flytte litt ut på landet når jeg skal flytte for meg selv, da vil jeg ha en egen låve hvor jeg skal ta meg av katter som ikke har plass på reddyra osv.

Eller rett og slett sette opp en annonse i avisen om at de kan "dumpe" kattene hos meg om de absolutt ikke vil ha dem.

Katter er herlige skapninger og fortjener det beste. Men folk burde kastrere hankattene sine, så blir det kanskje færre katter som blir uønsket til om jeg kan si det sånn.

( jeg har sikkert et pr dusin skrivefeil nå, men jeg sitter ute med solbriller på, ser ikke så veldig mye)

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg Candy Pie, men synes alle katter burde bli kastrert(ikke bare hannkattene), slik at det bare foregikk alv på rasekatter(rasekatter koster penger og det er mye vanskeligere å kaste fra seg en katt til noen tusen enn å kaste fra seg en gratis katt).

AnonymBruker
Skrevet

Dyrekulturen er vel like destruktiv. Blant annet dere. Som driver å skal prakke på alt og alle dyr og dyrekjærlighet, slik at det er blitt helt hverdagslig for de som ikke egentlig er så glad i dyr absolutt også skal ha dem, fordi det er et "good guy" badge å ha dyr. Se på hvordan mange barnehager og barneskoler, barnebøker osv tar utgangspunkt i dyr og dyreomsorg osv. Det skal liksom være så menneskelig å ha noe med dyr å gjøre i dag. Så havner dyrene hos helt feil folk som egentilig ikke vet hva det handler om.

Jeg liker ikke dyr, derfor holder jeg meg unna dem også, men det er ikke godt nok for dere dyreleskere. Jeg er like ond fordi jeg ikke vil ha dyr som om jeg tok i mot dyr for å dupe det i veikanten senere...Dere er plagsomme.

AnonymBruker
Skrevet

Det er sant. Det er så trist at det finnes sånne mennesker. Lurer på hvem de er, om det er en spesiell type, eller om "alle" er sånn?

Jeg har mange dyr her hjemme, og alle sammen har virkelig personlighet. Det har dyra som blir dumpet også, jeg vet at hundene mine ville blitt veldig, veldig lei seg. Tenk hvordan de stakkars dyrene føler seg :(

Jeg har så lyst til å ta vare på alle dyr. Om mulig, vil jeg en gang flytte litt ut på landet når jeg skal flytte for meg selv, da vil jeg ha en egen låve hvor jeg skal ta meg av katter som ikke har plass på reddyra osv.

Eller rett og slett sette opp en annonse i avisen om at de kan "dumpe" kattene hos meg om de absolutt ikke vil ha dem.

Katter er herlige skapninger og fortjener det beste. Men folk burde kastrere hankattene sine, så blir det kanskje færre katter som blir uønsket til om jeg kan si det sånn.

( jeg har sikkert et pr dusin skrivefeil nå, men jeg sitter ute med solbriller på, ser ikke så veldig mye)

Det er vel ikke akkurat måten å gjøre det på, men tanken er god! Man må ta sånt ved rota! Irriterer meg selv over folk som skaffer seg valp, for så å kvitte dem med seg når den begynner å bli voksen, for så å skaffe seg ny valp etter de har vært på ferie.

Skulle vært pålagt å registere seg hver gang man overtar et dyr, slik at man har oversikt over hvilke kjæledyr man kjøper seg. Derifra kan selgere og oppdrettere reagere hvis kjøperen har kjøpt mange dyr i det siste! Også er det opp til et dyrepoliti og dobbeltskjekke hvis det er misstanke om noe ulovelig..

Anonym poster: d749795edd3c8011ee1a9ffadb65720e

Skrevet

Dyrekulturen er vel like destruktiv. Blant annet dere. Som driver å skal prakke på alt og alle dyr og dyrekjærlighet, slik at det er blitt helt hverdagslig for de som ikke egentlig er så glad i dyr absolutt også skal ha dem, fordi det er et "good guy" badge å ha dyr. Se på hvordan mange barnehager og barneskoler, barnebøker osv tar utgangspunkt i dyr og dyreomsorg osv. Det skal liksom være så menneskelig å ha noe med dyr å gjøre i dag. Så havner dyrene hos helt feil folk som egentilig ikke vet hva det handler om.

Jeg liker ikke dyr, derfor holder jeg meg unna dem også, men det er ikke godt nok for dere dyreleskere. Jeg er like ond fordi jeg ikke vil ha dyr som om jeg tok i mot dyr for å dupe det i veikanten senere...Dere er plagsomme.

Er det noen som presser deg til å skaffe deg dyr? I så tilfellet er det bare teit. Når det kommer til det med at barnehager ol har omsorg for dyr synes jeg er viktig, en skal være snille med dyr, det betyr ikke at alle må ha dyr, bare at en skal behandle dem bra. Og barnebøker tar utgangspunkt i dyr og dyreomsorg fordi ungene liker det, hadde de ikke likt det ville ikke bøkene solgt, og dermed ikke vært der.

Skrevet

Du er jo helt ute. Vi skal ikke ha noe med dyr å gjøre??? Vi bor på samme planet. Det er utrolig synd på deg som går glipp av gleden ved dyrekontakt. At du ikke liker dyr er greit nok, men du begrunner det ganske dårlig..

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som presser deg til å skaffe deg dyr? I så tilfellet er det bare teit. Når det kommer til det med at barnehager ol har omsorg for dyr synes jeg er viktig, en skal være snille med dyr, det betyr ikke at alle må ha dyr, bare at en skal behandle dem bra. Og barnebøker tar utgangspunkt i dyr og dyreomsorg fordi ungene liker det, hadde de ikke likt det ville ikke bøkene solgt, og dermed ikke vært der.

se på svaret til kattepus89 så skjønner du hva jeg snakker om. Jeg er vist pliktig til å begrunne bedre hvorfor jeg ikke vil ha dyr og ikke liker dem. For meg er dette med dyr noe man bli prakket på. Det finnes ingen naturlig ønske for meg om å skaffe meg dyr fordi jeg ikke har vokst opp blant dem. Jeg behandler dyrene med respekt i den form at jeg driter i dem når jeg ser dem, men det betyr ikke at jeg titter ulmsk på dem og glefser heller. Mine barn skal heller ikke ha noe med dyr å gjøre men jeg regner med de blir utrystet med såpass empati at de vet de ikke skal plage eller være ufin mot andre levende skapninger.

Ja, samfunnet presser på oss dyr. Alle skal vise fram de søte dyra sine og moralisere med alle som ikke vil ha dyr.

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo helt ute. Vi skal ikke ha noe med dyr å gjøre??? Vi bor på samme planet. Det er utrolig synd på deg som går glipp av gleden ved dyrekontakt. At du ikke liker dyr er greit nok, men du begrunner det ganske dårlig..

Det er utrolig synd på deg som går glipp av den friheten med å ikke ha dyr.

Skrevet

Saken er vel heller at vi "i dag" har fjernet oss veldig fra dyrene. I all tid har jo dyr og mennesker levd sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...