Gå til innhold

Tips mot prorriasis?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor dette passer inn så satte det her. Men jeg har prorriasis over hele kroppen(eller litt på bena, over hele armene, hele hodebunnen, pluss litt i ansiktet) og synes dette ser vanvittig ut på meg. Skjuler det for å si det på den måten og kan bli litt varmt i lengden, men har ikke selvtillitten på plass. Har brukt kortisonsalver, MASSE kremer og diverse og fått hjelp av hudleger, men neida.. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt dettan? Takk på forhånd.

Anonym poster: 521d791d7ef12229fca3806f3d426319

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at det heter psoriasis sant?

Min mor er mye plaget med psoriasis, det eneste som hjelper er et spesielt solarium som man kan få henvisning til. Slike solariumer har de på sykehus og en del hudlegekontor. Snakk med hudlegen om det.

Jeg har enn så lenge (bank i bordet) bare psoriasis i hodebunnen. Jeg holder det i sjakk ved å bruke Diprosalic liniment, ikke ha husdyr og sørge for å ofte tørke støv i leiligheten. Bruker spesialsjampo fra apotek. Har lest at mange synes det hjelper å farge håret.

Men snakk med legen din om sånn soling!

Anonym poster: efc1677b8fa72daaa5b10046bb62ac67

AnonymBruker
Skrevet

Og saltvann! Bad mye i sommer!

AnonymBruker
Skrevet

Og saltvann! Bad mye i sommer!

Og ta Omega3 hver dag.

Anonym poster: 140dcf48ab9dea7f2a2e9a67cca71c1c

Skrevet

Høyfjellsol!! Er en spesiell solarium, du står der bare i 3 min til å starte med. Du må til en hudlege eller sykehuset for å få dette, men det fungerer kjempe bra! Nå vet jeg ikke hvilken by du bor i, men de store byene i Norge har det iallefall.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at det heter psoriasis sant?

Min mor er mye plaget med psoriasis, det eneste som hjelper er et spesielt solarium som man kan få henvisning til. Slike solariumer har de på sykehus og en del hudlegekontor. Snakk med hudlegen om det.

Jeg har enn så lenge (bank i bordet) bare psoriasis i hodebunnen. Jeg holder det i sjakk ved å bruke Diprosalic liniment, ikke ha husdyr og sørge for å ofte tørke støv i leiligheten. Bruker spesialsjampo fra apotek. Har lest at mange synes det hjelper å farge håret.

Men snakk med legen din om sånn soling!

Har du link til at å tørke støv hjelper?

Husdyr? Er bra for disse pasientene,da det bedrer psyken.

Anonym poster: 238e8a1cb9191fe1f22047c090f4e00f

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvor dette passer inn så satte det her. Men jeg har prorriasis over hele kroppen(eller litt på bena, over hele armene, hele hodebunnen, pluss litt i ansiktet) og synes dette ser vanvittig ut på meg. Skjuler det for å si det på den måten og kan bli litt varmt i lengden, men har ikke selvtillitten på plass. Har brukt kortisonsalver, MASSE kremer og diverse og fått hjelp av hudleger, men neida.. Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt dettan? Takk på forhånd.

Anonym poster: 521d791d7ef12229fca3806f3d426319

her har vi både Psoriasis vulagris og pustuløs.

Å få beh. i hudavd kan være veldig bra i alvorlige tilfeller. Det er stress med å drive på hjemme selv, renne på poliklinikk osv. I sykehus får du intensiv beh, og du får en " friperiode" etter noen uker der.

Ta deg en sydentur på vinteren,våren. reis med den tanken at du skal behandle deg. Det vil bety mange timer i sol og bad hver dag

Kortisonsalver gjør huden tynn etterhvert, ikke bra.

Om du stadig går til legen med dette, så be om innleggelse.

Leger er generelt dårlig til å infrmere om at det finnes biologisk medisin. Snakk med hudlegen din om det. Kansje er du kvalifisert for den type beh.

Unngå svinekjøtt, sukker, alkohol. Det er noe som forverrer tilstanden din.

Unngå stress, stress forverrer tilstanden din.

Anonym poster: 238e8a1cb9191fe1f22047c090f4e00f

Gjest juvelia
Skrevet

Ta tran eller annen omega 3,drikk vann,ungå sukker,sov mye å lev sunt. Sol og saltvann er veldig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...