Gå til innhold

ja jeg er en jævla pakkis!!!!!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

må få ut tankene mine... synes det er så grusomt å lese og høre og bli slengt kommentarer etter at nå må jeg virkelig få det ut. en ting er å snakke med vennene mine om dette, men nå må alle dere andre få vite litt åssen det er..

jeg er en 18 år gammel pakistansk jente født i pakistan, kom til norge da jeg var 2 år. her i norge har jeg mange venner, av flere folkeslag. går på en skole med mange folkeslag og trives med det. har flere venner her en jeg ville hatt i pakistan. ellers trives jeg med familien og lever mitt fulle liv slik som jeg ønsker og vet er moralsk.

men problemet er, hvorenn jeg snur meg går eller leser så er det noe negativt å lese om "oss" ja, " " fordi vi er jo så annerledes enn dere, hevder dere. vi raner dere slår truer er frekke tvangsgifter lukter vondt og eier ingen moral! på tven blir det alltid satt frem en sketsj eller to om oss, det skal jo være morsomt, og ja det er det kanskje for dere! men ikke for oss, hvertfall ikke meg! så går jeg på gaten, og jeg kanhøre de norske ungdommene snakke stygt om meg, snu seg etter meg og glane, som om jeg er et underlig vesen! på tbanen blir jeg ofte sittende alene, om det kommer eldre damer inn, står de heller enn å sette seg ved siden av meg, som om jeg smitter dem med en alvorlig dødsjukdom!!!! sitter det en venninegjeng av eldre damer hviser de og tisker om meg og mitt utseende og "stakkars jenta" som sitter der!

jeg er så lei av det. jeg er ikke stakkars og jeg er som alle dere andre. dere ser ned på oss og det er vondt, jeg har aldri gjort dere noe, og ja det finnes dårlige mennesker i alle folkeslag.ekke bare vi som har gjenger, også dere nordmenn! synes vi fortjener som alle andre å få littt respekt og bli stilt på lik linje som alle andre! det er så trist.... har store problemer med å gå offentlig, da alle ser på meg og sikkert tenker sitt......

beklager for at jeg er til!! det er tanken noen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følte jeg måtte svare på denne......

Men hva skal jeg skrive?

Jeg kjenner (heldigvis) meg ikke igjen i det du skriver.

For meg er mennesket det viktige, ikke hudfargen eller nasjonaliteten.

Tanken slo meg, om den delen av oss som er hvite har bosatt oss i et land med mørkhudete innbyggere, ville vi da blitt behandlet på samme måten?

Er det frykten for det som er litt ukjent (som da går begge veier!) eller ligger det noe annet bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, ja slik er dessverre noen.. :oops: :riste:

Slik skal det selvfølgelig ikke være, men jeg synes kanskje du svartmaler ting litt... :klø:

Godt mulig at du har det slik, men alle pakistanere eller andre folkeslag er heller ikke som nordmenn ofte beskriver dem.

Vi må slutte å dra alle under en og samme kam...

Diskrimineringen går begge veier.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste:

Trist at du (og flere) har det slik...

Men vit at ikke alle er sånn som du beskriver her.

At noen behandler deg slik sier mer om dem enn om deg...

Å dømme noen utfra hudfarge/utseende er .... :sinnatagg:

Hev deg over dem så godt du klarer! Vær stolt av den du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Det er trist å lese det du skriver, og jeg beklager for det du har måttet oppleve. Men må si meg enig med Thomasine her, for diskriminringen går begge veier.

Du snakker om at vi sier så og gjør så, men er ikke det også diskriminering da? Jeg har aldri i livet behandlet noen mennesker med så lite respekt som du beskriver, og det kunne aldri falle meg inn heller.

Jeg har stor respekt for alle folkeslag, men må si at jeg reagerer på at du drar alle over en kam. Du gjør jo egentlig det samme som du mener vi gjør. Vi bør først og fremst begynne med oss selv om vi vil at noe skal forandre seg.

Jeg vet at mye av det du skriver er virkeligheten for deg og mange andre, og det burde ikke være slik. En del mennesker er redd for det ukjente. Samtidig vil jeg si at media har en stor del av skylden på dette området, for når fikk vi egentlig høre om folk fra andre land som gjør noe brà? Beklageligvis er det noen få mennesker som tror på alt de leser, og tror dermed at "alle" er slik.

Jeg tror vi må gå inn i oss selv og tenke på hvordan vi selv er mot andre mennesker før vi kan begynne med andre. Det er som de sier vi kan bare forandre oss selv, for alle andre må VILLE forandre seg, for å gjøre det.

Håper noe av det du skrev bare var i frustrasjon, og at du ikke føler at alle nordmenn er som drittsekkene. For jeg er ikke sånn, og kunne aldri falt meg inn å se ned på noen på grunn av hudfargen.

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg........ :-(

Dessverre er det vel også slik at du IKKE er alene om disse tankene, følelsene, og jeg kan bare beklage på vegne av mitt folkeslag :evil: .

Selv mener jeg det er feil å dømme/se ned på folk som ser anneredes ut på de ene eller andre måten, for inni er vi jo alle like......

Lykke til videre i livet, prøv å heve deg over det som ikke er deg verdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter
men problemet er, hvorenn jeg snur meg går eller leser så er det noe negativt å lese om "oss" ja, " " fordi vi er jo så annerledes enn dere, hevder dere. vi raner dere slår truer er frekke tvangsgifter lukter vondt og eier ingen moral! på tven blir det alltid satt frem en sketsj eller to om oss, det skal jo være morsomt, og ja det er det kanskje for dere! men ikke for oss, hvertfall ikke meg!

Media fremstiller desverre ofte innvandrere som noen kriminelle gærninger.

så går jeg på gaten, og jeg kanhøre de norske ungdommene snakke stygt om meg, snu seg etter meg og glane, som om jeg er et underlig vesen! på tbanen blir jeg ofte sittende alene, om det kommer eldre damer inn, står de heller enn å sette seg ved siden av meg, som om jeg smitter dem med en alvorlig dødsjukdom!!!!

Som de andre har svart; ikke alle oppfører seg som om mørk hud er en alvorlig sykdom.

sitter det en venninegjeng av eldre damer hviser de og tisker om meg og mitt utseende og "stakkars jenta" som sitter der!

Det kan godft hende mange eldre visker på den måten, men det gjør de av uvitenhet. Da de vokste opp var det særdeles få innvandrere i Norge. Eldre er også den gruppen som benytter seg mest av media og sikkert også de som tror alt er som det blir fremstilt i media.

jeg er så lei av det. jeg er ikke stakkars og jeg er som alle dere andre. dere ser ned på oss og det er vondt, jeg har aldri gjort dere noe, og ja det finnes dårlige mennesker i alle folkeslag.ekke bare vi som har gjenger, også dere nordmenn! synes vi fortjener som alle andre å få littt respekt og bli stilt på lik linje som alle andre! det er så trist.... har store problemer med å gå offentlig, da alle ser på meg og sikkert tenker sitt......

beklager for at jeg er til!! det er tanken noen ganger!

Jeg skjønner at du er frustrert, men som flere har påpekt er ikke alle som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

på ingen måte å dra alle over en kam her heller. men i et lite frustrasjonsøyeblikk bare raste alt ut av meg.... jammen meg rart at jeg kan oppleve så mange blikk på gaten i løpet av en time, men her inne er alle så årleite,... det er ihvertfall et lite håp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Tror kanskje du har møtt på en del drittsekker på din vei. Tror også en del tenker at de viser hensyn, men bare må se en gang til.

Kan jo hende du er søt å se på også da, og derfor snur folk seg etter deg. :kul: Jeg vet ikke hva det er, for jeg har ikke vært i din situasjon. Det beste jeg tror du kan gjøre med det er å heve deg over slike drittsekker. For de vet ikke hva de egentlig holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

så ei pakistans jente på mc-donald på furuseth her forleden , hu var så utrolig søt , hu var helt utrolig egentlig,men det har vel ikke så mye med denne saken og gjøre...

alle pakistanere slår damene sinne , de går på sosialen og smugler narko ,, gifter bort døttrene med brødre og lukter vitløk!!de er et utrolig folkeslag altså....nå tar jeg og dømmer alle utifra noen få.......

så når du sier at alle vi bleikingene er slik så gjør du det samme faktisk.

jeg har kjent mange pakistanere , har hvert i hjemmet til flere pakistanere enn deg antaglivis (pga tidligere jobb),jeg har arbeida sammen med pakistanere , vietnamesere , negere , cubanere ja kort sakt jeg har arbeidet med mye rart i mit liv før jeg begynte i det yrke jeg har nå,,,og de er ikke anderledes en vi vite , noen er flinkre og noen er late , noen stinker løk og noen vite stinker svette..

jeg har ikke noe i mot vanlige utlenninger...

de jeg har i mot er de som smuggler narko , enten de er svarte , brune eller vite..

de som mishandler barn , kvinner eller andre levende vesner ,,,samme om de som gjør det er bleike eller brune...

og jeg er en snitt normann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner denne jenta litt jeg. Vi har alle en tendens til å skjære alle over en kam enkelte ganger.

Som denne jenta er også jeg innvandrer i Norge. Men jeg har aldri blitt stirret på eller blitt hvisket om slik som denne jenta tydligvis har.

Hvorfor skal det være slik forskjell på oss invandrere. Noen har det vondt, mens andre har det helt forjævlig.

Har det noe med oss invandrere å gjøre, har det noe med nordmenn å gjøre eller har det noe med begge deler å gjøre??

Hva slags tanker gjør dere dere om dette?

Jeg tror den største forskjellen til på meg og hovedinnlegger er at hun kommer fra Pakistan, mens jeg kommer fra Canada.

Alle kan se at hun er innvandrer ( selv om hun kanskje kunne vært fjerde generasjon som var født og oppvokst i Norge ) pga av hudfargen, mens jeg som er hvit ja jeg blir stemplet som norsk ( selv hevder jeg ganske hardnakket at jeg er canadisk )

Skjønn det den som vil for jeg har gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frekt å stirre - vitner om mangel på oppdragelse, i likhet med å peke på folk. Dersom eldre stirrer, kan det være de er på god vei inn i barndommen igjen, og har glemt vanlig høflighet fordi de er senile eller presenile. De tror også på ALT de leser i avisa, og mange av dem tør nesten ikke gå ut. Så på mange måter er det medias feil.

Husk at det er en del dumhet ute og går i samfunnet (i alle samfunn). Noen er rett og slett dumme og skadefro - og stirrer på folk i rullestol, et par som kysser, om du har hull i buksa, om du er punker (men da tør de vel kanskje ikke) - osv. (De peker ikke - det går liksom en grense der, og tror at ingen legger merke til dem...)

Og det kan jo være du er veldig pen - da får du også en del oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Jeg kan inrømme jeg har fordommer til mørkhudede mennesker, men dette gjelder KUN den mannlige delen. Folk sier "ikke alle er slik" men 100% av disse mennesker har enten klådd, laget runketegn midt på gata til meg, kalt meg hore fordi jeg har type og ikke vil ligge med dem o.l.

Kvinnfolk er annerledes, de har faktisk litt vett oppi hodet. Gikk i parallellklasse med ei pakistansk jente, og hun hadde innrettet seg etter norske regler, uten å måtte "slutte å være den hun var" slik ikke dette guttepakket kan gjøre. Så jeg hade heller tenkt "for en forbanna pakkis" så jeg en gutt fra ditt land enn om jeg så deg, da hadde jeg reagert helt nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du som startet innlegget reagerer, men kan ikke mye av dette være noe du tror? Som sagt over kan det være at folk ser på deg og hvisker fordi du er pen og man er sjalu, det trenger ikke ha noe med hudfargen din å gjøre.

Og dette går begge veier. Jeg er drittlei av å bli kalt rasist bare fordi jeg sier i fra til f.eks en pakistaner som sniker i køen, eller fordi jeg reagerer negativt på tilnærmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

vet ikke jeg, kanskje det er jeg som ser litt negativt på det, er redd for det hele.... men ser jo også at det er veldig så delte meninger. man blir jo like lei seg når man leser at en har mye imot en gutt, det vil si at en tenker slike tanker som jeg nevnte innledningsvis om min far. store bror lille bror onkel osv.... og det er jo det samme. så klart disse også strever med det slik som meg... men bare fordi de er gutter og de er mer utadvendte enn oss jenter så trenger det vel ikke nødvendigvis være likhet mellom dem og bgjengen! synes det er for ille. klart mange av guttene av pakistansk opprinnelse som jeg kjenner er kanskje mer på den slemme siden enn snille om dere skjønner, men heller et flertall av dem er snille og godhjertet og ville aldri gjort en flue fortred! kjenner også mange norske gutter som absolutt har sine svin på skogen.... jeg skulle så gjerne ha ønsket å satt en stopper for det hele.....

jeg vil ha bort all frykten, kvalmen og rasismen fra alle sider!!!!! skulle gjort alt i min makt for å klare det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opp med hodet, jente!

Du vet selv hva du er verdt.

Det er du selv som bestemmer dine normer,

og du selv som vet om du fyller dine egne krav.

At andre ikke vet det, er noe skitt, men skitt au!

Snu ting litt på hodet:

Er det andre enn deg selv som skal få lov til å bestemme over deg og det du bryr deg om og regner for viktig?

NOPE! sier jeg.

Du vet hva du kan.

La meg få se deg og hva du kan.

På bussen, på posten, på butikken, på skolen, på jobben: Vi sees! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner så godt hva du mener, hadde meg ei kule her på KG for en stund siden selv, om at jeg var så innmari lei av hetsinga. Mannen min er amerikaner som bor i Norge, og selv om han ikke føler at oppslag i media om kriminelle utlendinger har noe som helst med han å gjøre, så får han merke pes han også. En gang var det en jente på 7-11 som skulle til å gni pølsa si i ansiktet på ham for noe GWBush hadde funnet på i det siste. På lørdag var det en somalier som angrep ham verbalt helt uprovosert pga. nasjonaliteten hans på herretoalettet, og sa at han burde/skulle drepe ham. Det er slitsomt og jeg er virkelig virkelig lei. Bare for å si at det ikke bare er pakistanere som får gjennomgå. Kanskje trøst i felles skjebne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...