Gå til innhold

Backpacking- din favorittgjenstand?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal snart ut på en reise til Asia og Australia. Jeg lurer på hva du hadde med deg på din tur, hva var det beste, og hva savnet du?

Videoannonse
Annonse
Gjest Badabing
Skrevet

Lakenpose! Et must.

Ellers er det kjekt med universalpropp og en liten flaske med flytende vaskemiddel. Bra myggmiddel.

Eneste jeg savnet, var solkrem. Nesten all solkrem i Asia inneholdt blekemiddel for huden. Hadde også planer om å kjøpe gode sandaler i Asia, men det va vanskelig å finne noe som ikke var fake. Fint tøy er ingen vits i å ta med. Klærne smuldrer jo nesten opp, og det var grålig og hullete da jeg kom hjem..

Skrevet

Er vel ikke egentlig en gjenstand, men pakkeposer! Pakk alle hverdagsklær i en pose, alt undertøy i en pose, alt av tøy man ikke bruker daglig i en pose (ulltøy, pentøy, hva som helst som du ikke bruker ofte), skittentøy i en pose og alt av stæsj i en pose (alt fra mobillader til vaskemiddel). Sparer deg for enormt mye tid siden du slipper å rote gjennom hele sekken hver gang du skal finne noe spesielt. :)

Jeg sydde mine egne poser av gamle putevar, men finnes også ferdige poser å få kjøpt.

• Liker 1
Skrevet

Vannkoker:) kjekk liten reisevannkoker, bare varmeelementet m håndtak..putter det rett i en kopp/ eller avkuttet vannflaske m vann og vips så koker det....

• 10 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Signerer pakkeposer i tynt stoff til klær og plastikk til andre ting, gode sandaler og et par lette, 'hele' sko, samt lakenpose (Turistforeningens i silke), vil legge til sveitsisk lommekniv og sarong - brukes som skjerf, sjal, duk, liggeunderlag i park eller lignende.

Anonymous poster hash: d48cc...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og iPod og/eller ørepropper så klart

Anonymous poster hash: d48cc...624

• Liker 1
Skrevet

Har aldri vert på backpacking, men aldri en reise uten skikkelig fotoapparat! Altså, noe litt bedre enn kamera på telefonen.

God tur :jepp:

Skrevet

Mp3-spiller med lydbok sparte meg for mye irritasjon da jeg bodde på flermannsrom på hostell. En bok hele turen, kunne den utenatt, men gud så godt det var å ikke irritere seg over de andre :laugh:

Lakenpose har andre nevt, i tillegg synes jeg mikrofiberhåndkler er et must. jeg hadde med et stort og et lite. De tørker kjapt, og blir ikke tunge som andre håndkler.

Skrevet

- Fotoapparat og/eller videoapparat. Gjerne et speilrefleks og et som kan brukes i vann om du er glad i å dykke og snorkle.

- Sekken min var ganske uvurderlig, fantastisk god sekk fra Osprey.

- Jeg er megakresen i klesveien, så jeg angret på at jeg ikke hadde med meg mer klær, og mer klær som var nøytrale og kunne passet til "alt". Jeg synes mye av det som var i Thailand og Kambodsja var av dårlig kvalitet, også var det mye av det samme.

- En eller to gode bikinier, skal du til varmere strøk er det greit å ha en du er fornøyd med :)

- Gode sko!

- Og pakkeposer er virkelig genialt, en til f.eks ledninger, skittentøy, sko, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...