monjanse Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Hvor mange alkoholprosent er det i tequila? Hva er det godt å blande med?
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Det er vel rundt 40% tenker jeg. Tequila er ikke ment for å blandes sånn egentlig, men jeg kan se for meg at du måtte brukt sitronbrus og mye lime kanskje. Tequila er altfor sterkt å drikke på, du blir pluteslig kjempefull, og det smaker helt jævlig, finn deg noe annet å drikke Anonym poster: b26ace876ec75b4358f3d275da1d2470
Brunhilde Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Hvor mange alkoholprosent er det i tequila? Hva er det godt å blande med? Alkoholprosenten er jeg ikke sikker på, mellom ca 40 vil jeg tro. Jeg liker Tequila Sunrise, men tror det må være 10-15 år siden sist jeg drakk det.
Gjest Raindrops Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Tequila er altfor sterkt å drikke på, du blir pluteslig kjempefull, og det smaker helt jævlig, finn deg noe annet å drikke Anonym poster: b26ace876ec75b4358f3d275da1d2470 Smak og behag, jeg elsker Tequila. Men det er sikkert en dårlig idé å sette seg ned å shotte om man ikke er vant til å drikke det.
Gjest Kim Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Tequila holder 40% alkohol og er en utmerket sprit til cocktails, da det har en distinkt karakter som passer sammen med mange forskjellige smaker. Det viktigste er å styre unna de grusomme typene som er standard på polet slik som: sierra, jose cuervo og sauza. dette er laveste kvalitet og det er dette skvipet som har gitt Tequila et darlig rykte. prøv gran centenario eller ah toro. husk at det finnes tre typer tequila. silver også kalt blanco, reposado som er lagret inntil 8 måneder på fat og anjo som har ca. 18 månder på fat. jeg foretrekker som oftest en god reposado til mine cocktails. er du ute å reiser, prøv å plukke med deg en flaske eller to med kvalitets Tequila, jeg kan garantere at du blir positivt overrasket. det er selvfølgelig en myte at du blir mer drita av tequila enn annen sprit, det er bare det at Tequila som oftest shottes, noe som selvfølgelig gjør at du får i deg potensielt mye alkohol på kort tid.
Smaalenningen Skrevet 26. juli 2012 #7 Skrevet 26. juli 2012 Margaritas Nydelig drink... lages slik: 3 cl tequila 1 cl triple sec eller cointreau 4 cl limesaft (pressede lime) Litt sukker (1 ts eller noe) + Salt Bland alle ingrediensene unntatt salt. Saltet er bare til pynt. Ha gjerne i litt knust is for å avkjøle drinken. Saltet skal sitte fast på kanten av glasset. Bruk en lime og gni rundt kanten og dypp glasset i salt før du fyller det med Margarita'en. Ellers er det en enkel og grei drink å blande tequila med Rose's Lime og ha i litt isbiter. 2
SusanneGullet Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Nydelig drink... lages slik: 3 cl tequila 1 cl triple sec eller cointreau 4 cl limesaft (pressede lime) Litt sukker (1 ts eller noe) + Salt Bland alle ingrediensene unntatt salt. Saltet er bare til pynt. Ha gjerne i litt knust is for å avkjøle drinken. Saltet skal sitte fast på kanten av glasset. Bruk en lime og gni rundt kanten og dypp glasset i salt før du fyller det med Margarita'en. Ellers er det en enkel og grei drink å blande tequila med Rose's Lime og ha i litt isbiter. God den ja 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå