Gå til innhold

Skjønner ikke helt Harry Potter :) SPOILER!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig sett alle Harry Potter filmene, men sliter litt med å skjønne alt.

Jeg trodde humlesnurr sa at Harry Potter måtte dø?

Og så måtte alle holcroxene ødelegges før voldemort kunne drepes. Men de manglet vel 1? Diademet og slangen var tredje og nest sist?

<br /><br /> Anonym poster: 17aed25752d806b6b677f347586aa359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Harry Potter døde da Voldemort sa "Avada Kedavra", men fordi moren hans døde for å beskytte ham så etterlot hun så kraftig gammel magi at han kunne velge å komme tilbake. Harry var den siste horcruxen og sluttet å være det etter at han hadde dødd. Voldemort visste ikke at han hadde gjort Harry til horcrux da han drepte moren hans, men det er forklaringen på at Voldemort og Harry hadde så mange likhetstrekk og hadde tilgang til hverandres sinn.

les bøkene. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bøkene, eller se filmen(e) en gang til :) Er mye info på slutten der, og ikke helt lett å få med seg alt.

Edit: Kom ikke Harry tilbake fordi han hadde de vises stein?

Endret av Scaramouche-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

Les bøkene, eller se filmen(e) en gang til :) Er mye info på slutten der, og ikke helt lett å få med seg alt.

Edit: Kom ikke Harry tilbake fordi han hadde de vises stein?

Du tenker på Resurrection Stone? En av de 3 deathly hallows.

Jeg tror rett og slett han bare overlevde fordi den delen av han som var horcrux ble tillintetgjort og det førte til at Voldemort døde.

Endret av Sakone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Quake

Nå har jeg endelig sett alle Harry Potter filmene, men sliter litt med å skjønne alt.

Jeg trodde humlesnurr sa at Harry Potter måtte dø?

Og så måtte alle holcroxene ødelegges før voldemort kunne drepes. Men de manglet vel 1? Diademet og slangen var tredje og nest sist?

<br /><br /> Anonym poster: 17aed25752d806b6b677f347586aa359

Harry potter var den siste horcrux'en, voldemort drepe harry potter, men harry potter hadde "the resurrection stone".

Så Harry Potter døde og med han ødela de den siste horcruxen og Voldemort var nå mulig å ta livet av, så da gjorde de det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest foremma

Harry potter var den siste horcrux'en, voldemort drepe harry potter, men harry potter hadde "the resurrection stone".

the resurrection stone hadde ikke noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry potter var den siste horcrux'en, voldemort drepe harry potter, men harry potter hadde "the resurrection stone".

Så Harry Potter døde og med han ødela de den siste horcruxen og Voldemort var nå mulig å ta livet av, så da gjorde de det.

Steinen er grunnen til at Harry ser foreldra sine, Sirius og Remus igjen, men ikkje grunnen til at han kunne komme tilbake :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...