allover Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Vi er en familie med fire barn, (7-13 år) som skal to uker til Thailand til vinteren. Spm: er det praktisk mulig å reise med buss/bil+båt.. fra Bangkok til Koh Samui og Koh Pan Nang? -jeg vet det ER mulig, men med tanke på at vi reiser med barn.. og vi vil jo komme frem "fortest mulig" - lar det seg greit gjøre? Hvor lang tid tar det? Forslag til buss selskap / Fergeselskap? Er det noen som har reist med barn/tenåringer, som har forslag til hvor man kan bo, på Koh Samui, Koh Tao og Koh Pan Nang? Vi kan ta fly - så klart. Men det koster opp i mot ti tusen for alle seks.. Ti tusen vi kunne tenke oss å bruke på mat og shopping istedet Erfaringer og tips - tusen takk
Anneline80 Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Anbefaler i hvert fall en tur til Nang Yuan, en øy rett utenfor Koh Tao. Nydelig øy, fint å bade. Finnes ett overnattingssted der også. Koster 100 bath å komme inn på øya, men verdt pengene. Går taxibåter fra blant annet Sairee Beach.
The Kitten Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Jeg og venninnene mine bodde på Chawng garden beach resort på koh samui. Vi hadde ikke med barn selv, men det var mange barnefamiler der.
Azila Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Det raskeste er å ta fly fra Bangkok til Koh Samui, men dersom du vil ta buss (+ evt båt), så kan du gjøre det her. Fly tar litt over en time. Buss tar ca 11 timer. :-)
reiselyst72 Skrevet 25. juli 2012 #5 Skrevet 25. juli 2012 Du kan jo eventuelt ta fly ene veien (ned til Koh Samui) og ferge / buss den andre veien (hjem fra Koh Phangan). Hvis du skal fly med Bangkok Airways så pass på å booke med propellfly og ikke jetfly. Tar 10 minutter lenger men er mye mere sjarmerende å lande på Samui med det:-)
allover Skrevet 26. juli 2012 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2012 Ja, flyplassen på Samui er jo laget av bast Man kommer til Paradiset. Takk, for tips.. Jeg har vært både på Koh Samui, Koh Pan Nang og Koh Tao med barn tidligere.. Tatt tog fra Bangkok, og fly.. Men når noen her nå sier det tar 11 timer med buss er saken klar. Fly Smilets land.. here we come..
The Kitten Skrevet 26. juli 2012 #8 Skrevet 26. juli 2012 Jeg tror det kan være lurt å ta fly ja. Vi tok nattbuss fra Vientienne i Laos til Bangkok. Det var slitsomt, for vi måtte bytte buss to ganger. I tillegg til å dra gjennom passkontrollen. Sistnevnte ville jo dere sluppet, men uansett. I tillegg var vi på verdens mest uoversiktlige busstasjon. Heldigvis hadde vi med oss en fra Thailand, som fant frem for oss. Skjønt av og til var hun litt korttenkt. Jeg skulle ta ut penger, og da kom det en fyr og stilte seg rett ved siden av minibanken. Jeg ba henne spørre hvorfor han måtte stå der. De utvekslet noen fraser på thai, og så sier hun til meg. "Han vil bare hjelpe deg. Han skal vise deg hvordan den virker." GOD TUR!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå