Gå til innhold

Prøvedrømming


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fra spøk til alvor så er jeg utrolig spent på hvor lang tid dette prlveprosjektet vil ta.

Forrige gang ble jeg jo gravid med en gang, men kroppen og syklusen oppfører seg jo helt annerledes nå sammenlignet med sist.

Skulle bare vært å plugge USB-en i stompen for å få full elektronisk tilstandsrapport, det hadde vært noe!

 

 

Hahaha ha USB i rumpa!!! :fnise: Den var god :)

Han skjønner det vel når dere setter igang ;)

 

 

Tempen trenger ikke oppføre seg annerledes når du er gravid forresten ;) Jeg gleder med til fredag ;):danse:

 

------

 

Vel, da var det game over for denne syklusen også. Blod på papiret i går, knappe 8 dpo. Det er ikke festeblødning for det samme skjedde jo første syklusen vi prøvde og da kom tr til sin forventet tid, fem dager senere.

 

Det jeg bekymrer meg over er om progesteronproduksjonen min er dårlig, for dette er typisk et tegn på nettopp dette. Men, det rimer jo ikke med at jeg har så fin og høy temperatur? Samt all stikningen? Det er jo begge tegn på at ting fungerer som det skal, så hvorfor får jeg da en blødning midt i lutealfasen?

 

Bra jeg skal til gynekologen om en ukes tid, da får jeg nok noen svar, samt at jeg skal be om progesteron på resept. Gidder ikke prøve jallaurter, her skal jeg ha ekte saker :lur:

 

Frøken Vims: Jeg håper du er mer heldig enn hva min defekte kropp er. Her fungerer visst ingenting som det skal, rimelig håpløst og frustrerende. Selv om jeg sikkert blir dødsmisunnelig om du klarer det på første forsøk :grine:  Er ikke et bedre menneske enn som så :ler:

 

Lillemy1989: Blir nok ingen testing slik ting ligger an nå dessverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn hadde jeg det også i går. Litt blod på papiret, dag 26 av syklusen. Kanskje vi har fått synkronisere sykluser? Man kan jo det om man er mye sammen visstnok, kanskje det funker gjennom kg ogaå? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det også i går. Litt blod på papiret, dag 26 av syklusen. Kanskje vi har fått synkronisere sykluser? Man kan jo det om man er mye sammen visstnok, kanskje det funker gjennom kg ogaå? :fnise:

 

Liten trøst at jeg ikke er alene med dette, er CD 27 i dag og litt mer på papiret ved dobesøk. Har menskramper innimellom, har du?

 

Har du opplevd det før? Dette er min andre syklus på tre måneder det skjer. Jeg har lest det kan skyldes endometrise (cyster/knuter), men det rimer ikke med den gynekologiske undersøkelsen jeg hadde i april. Da spurte jeg faktisk spesifikt om cyster da jeg hadde det da jeg ble gravid med K, men hun så ingenting. Sa alt så helt perfekt ut. Så da har jeg fått det i løpet av mai-juli eventuelt. Om det ikke da er lav progesteron, men jeg tror jo ikke det heller da jeg har fin, og høy, temperatur.

 

Altså, jeg blir helt gal av å lure på hva det er og googling gjør meg i grunnen bare mer bekymret. Godt jeg trolig finner svaret om en ukes tid :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå har jeg begynt å spotte så det var vel et slags varsel om at nå er mensen på vei. Har kjent litt murring de siste dagene, men synes jo jeg hadde el-slim frem til for en uke siden så jeg skjønner nada. Heldigvis gidder jeg ikke google heller, bare regner med at alt er i orden. Men vurderer å kjøpe el-tester nå for å være sikker på at jeg ha el

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten trøst at jeg ikke er alene med dette, er CD 27 i dag og litt mer på papiret ved dobesøk. Har menskramper innimellom, har du?

Har du opplevd det før? Dette er min andre syklus på tre måneder det skjer. Jeg har lest det kan skyldes endometrise (cyster/knuter), men det rimer ikke med den gynekologiske undersøkelsen jeg hadde i april. Da spurte jeg faktisk spesifikt om cyster da jeg hadde det da jeg ble gravid med K, men hun så ingenting. Sa alt så helt perfekt ut. Så da har jeg fått det i løpet av mai-juli eventuelt. Om det ikke da er lav progesteron, men jeg tror jo ikke det heller da jeg har fin, og høy, temperatur.

Altså, jeg blir helt gal av å lure på hva det er og googling gjør meg i grunnen bare mer bekymret. Godt jeg trolig finner svaret om en ukes tid :bond:

Sikker på at du ikke hadde el litt tidligere enn antatt?

Prøv å ikke tenke katastrofetanker, og Google er definitivt ikke alltid din venn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men nå har jeg begynt å spotte så det var vel et slags varsel om at nå er mensen på vei. Har kjent litt murring de siste dagene, men synes jo jeg hadde el-slim frem til for en uke siden så jeg skjønner nada. Heldigvis gidder jeg ikke google heller, bare regner med at alt er i orden. Men vurderer å kjøpe el-tester nå for å være sikker på at jeg ha el

 

Aha, det var leit, men da kommer det et nytt forsøk om noen uker. Du har vel nettopp fått tilbake mensen også, om jeg ikke husker feil?

 

El-tester er veldig greit da jeg har lite tegn på el. El-slim kan jeg ha opptil 7 dager nemlig.

 

Sikker på at du ikke hadde el litt tidligere enn antatt?

Prøv å ikke tenke katastrofetanker, og Google er definitivt ikke alltid din venn :klem:

 

Jepp, jeg brukte el-tester, samt tempet. Temperaturen var veldig lav før el og oppe i 37 etter el så har to parameter å forholde meg til. Er maks 10 dpo, men tror jeg er 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, det var leit, men da kommer det et nytt forsøk om noen uker. Du har vel nettopp fått tilbake mensen også, om jeg ikke husker feil?

El-tester er veldig greit da jeg har lite tegn på el. El-slim kan jeg ha opptil 7 dager nemlig.

Ja, dette er bare tredje syklusen etter amme- og prevensjonsslutt. Tror jeg også hadde el-slim i rundt en uke, var i to omganger også faktisk. Da vi prøvde på jr hadde jeg ømme brystvorter etter el så da visste jeg hvertfall at jeg hadde det, nå er det ingen ting. Kan ikke kroppen virke likt hele tiden, det hadde vært så mye enklere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er bare tredje syklusen etter amme- og prevensjonsslutt. Tror jeg også hadde el-slim i rundt en uke, var i to omganger også faktisk. Da vi prøvde på jr hadde jeg ømme brystvorter etter el så da visste jeg hvertfall at jeg hadde det, nå er det ingen ting. Kan ikke kroppen virke likt hele tiden, det hadde vært så mye enklere...

 

Hadde også ømme brystvorter første gang jeg prøvde, men det forsvant helt etter fødsel. Har vært på kobberspiral og hatt vanlig syklus, men ikke opplevd det siden så her er mine hovedsymptomer gravidhodepine og jojo-humør :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde noe nytt - kjente på livmortappen og blir ikke klokere. Altså, det var jo en grop der som jeg kunne nesten få fingeren inn i. Er den da åpen? :vetikke:

 

Turte ikke kjenne så lenge og gidder nok ikke gjøre igjen, men om den kan tolkes som åpen så forklarer det spotting. Får nevne det for gynekologen når jeg er der. Skal for øvrig ta blodprøve i morgen og sjekke progesteron. Håper nivået er innenfor ok. Også en grei opplysning å ta med videre til gynekolog tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde noe nytt - kjente på livmortappen og blir ikke klokere. Altså, det var jo en grop der som jeg kunne nesten få fingeren inn i. Er den da åpen? :vetikke:

Turte ikke kjenne så lenge og gidder nok ikke gjøre igjen, men om den kan tolkes som åpen så forklarer det spotting. Får nevne det for gynekologen når jeg er der. Skal for øvrig ta blodprøve i morgen og sjekke progesteron. Håper nivået er innenfor ok. Også en grei opplysning å ta med videre til gynekolog tenkte jeg.

Livmortapp må man kjenne på over tid om det skal gi noe fornuftig info.

Når man har fått barn vil man også alltid ha litt åpning.

Hvis det er noen "trøst" så blir jeg ikke klok på syklusen min jeg heller, for i går kveld og dag tidlig ble el-testene svake igjen. Har jeg hatt el da, eller er el forsinket? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmortapp må man kjenne på over tid om det skal gi noe fornuftig info.

Når man har fått barn vil man også alltid ha litt åpning.

Hvis det er noen "trøst" så blir jeg ikke klok på syklusen min jeg heller, for i går kveld og dag tidlig ble el-testene svake igjen. Har jeg hatt el da, eller er el forsinket? :klo:

 

Ikke mer tappetafsing på meg, for jeg misforstod den jo totalt :ler:

 

Du fikk aldri en helt positiv test og du har testet både morgen og kveld rundt antall el? Da tipper jeg den er forsinket, noe som var best i forhold til akjseinnleggelse? :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vært litt frem og tilbake på om jeg skulle avsløre dette, men det er jo min dagbok på godt og vondt, så jeg velger å gjøre det:

 

241woww.jpg

 

Tatt i går etter jobb, 9 dpo. Tok en litt senere på kvelden etter å ha holdt meg litt lengre og den var litt sterkere. Ny test er planlagt i morgen for å sammenligne en eventuell hcg-økning.

 

Tør ikke juble helt enda, men ble fullstendig tatt på senga. Ikke forventet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh hallo!:) her er det jo positiv test jo. Har vært så spent på dine vegner! Jippi og gratulerer! :) denne ganga går det bra!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh hallo! :) her er det jo positiv test jo. Har vært så spent på dine vegner! Jippi og gratulerer! :) denne ganga går det bra!! :)

 

Har flere symptomer denne gangen enn forrige måned da jeg mistet, men føler meg likevel ikke overbevist. Får se om testene blir sterkere eller ei. Har mål progesteron hos lege og hvis spiren skulle glippe (bank i bordet) så kan det være jeg har lave verdier og da kan jeg få medisin for dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk Pyntestøv, den er jo definitivt positiv :strix: Så utrolig gøy! Krysser fingrene for at det går bra denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fantastisk Pyntestøv, den er jo definitivt positiv :strix: Så utrolig gøy! Krysser fingrene for at det går bra denne gangen :)

 

Tusen takk:)

 

Jeg håper det. Er gjennomsyret skeptisk etter forrige måneds nedtur, men jeg tillater meg å håpe så fort testene blir sterke (bank i bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...