Pyntestøv Skrevet 22. juli 2015 Forfatter #541 Del Skrevet 22. juli 2015 Nei, det blir nok ikke start før neste syklus. Jeg veksler mellom å synes mannen er en @%}|# dust og å synes det er greit. Mannens argument er at noen uker fra eller til ikke gjør noe, og da slipper stress med at jeg kanskje er dårlig midt i flyttingen. Og det høres jo fornuftig ut det hadde det ikke vært for at jeg vil starte NÅ!!! Men, altså. Kan jo godt være det tar lang tid å bli gravid denne gangen og dermed lurt å starte tidlig, ikke sant? Dessuten er det ikke sikkert du blir så dårlig i starten? Jeg var helt fin, bare trøtt og slapp. Du kastet kanskje opp du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 22. juli 2015 #542 Del Skrevet 22. juli 2015 Men, altså. Kan jo godt være det tar lang tid å bli gravid denne gangen og dermed lurt å starte tidlig, ikke sant? Dessuten er det ikke sikkert du blir så dårlig i starten? Jeg var helt fin, bare trøtt og slapp. Du kastet kanskje opp du? Det er det jeg sier også!!! Var ikke dårlig forrige gang, bare trøtt og slapp jeg også. Det blir spennende å se hvordan det blir å være gravidtrøtt med en 2-åring på slep. Jeg synes nemlig det kan være ganske krevende selv når formen er tipp topp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DMS Skrevet 22. juli 2015 #543 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) [quote name="Frøken Vims" post="16762148" Det blir spennende å se hvordan det blir å være gravidtrøtt med en 2-åring på slep. Jeg synes nemlig det kan være ganske krevende selv når formen er tipp topp Endret 22. juli 2015 av DMS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #544 Del Skrevet 23. juli 2015 Det er det jeg sier også!!! Var ikke dårlig forrige gang, bare trøtt og slapp jeg også. Det blir spennende å se hvordan det blir å være gravidtrøtt med en 2-åring på slep. Jeg synes nemlig det kan være ganske krevende selv når formen er tipp topp Det her lure eg også på korleis det vil verte! Men det er no mindre bæring enn for berre nokre mnd sia. Slik sett trur eg det er ein passe aldersavstand mellom barna. Framleis ganske nær i alder og samtidig mindre belastning på mor sin kropp. Vinn vinn, vonar eg... så då er det berre å sette igang produksjonen igjen:D kjapp kjapp (sant kropp?) Ja, jeg hører mine venner sier at et barn er som en og to barn er som ti. Plutselig har man aldri fri, man har alltid ett barn å ta seg av (så hvordan blir det om man får tre da?). Alle mine venninner har blitt sykemeldt i svangerskap nummer to på ett tidspunkt. Det blir nok mye tøffere når man ikke har sjansen til å hente seg inn på kveldene etter jobb og i helgene slik man kunne i første svangerskap. Forresten, Vims - hvordan er språket på din nå om dagen? Syns våres er så "treig" (vet det er individuell, og motorisk er han jo veldig tidlig ute), men nå setter han sammen små, enkle setninger (rekorden er: "Den er borte, finne den"). Har ei venninne hvis datter på samme alder snakker i lange, kompliserte setninger, og det er helt sykt at det kan være så stor forskjell på disse to-åringene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. juli 2015 #545 Del Skrevet 23. juli 2015 Toåringen min har tre, kanskje fire ord av gangen som oftest. Men hun løper, hopper og klatrer, så jeg er ikke veldig bekymret (selv om helvetessøster var sååå bekymret over at hun ikke hadde ord for kopp og tallerken på toårskontrollen, at hun derimot pekte på koppen og sa "juice, vann, melk?" var jo ikke bra nok ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 23. juli 2015 #546 Del Skrevet 23. juli 2015 Det er helt fascinerende hvordan språkutvikling er så forskjellig fra barn til barn. Noen sier knapt et ord før de plutselig begynner å snakke som store barn, som om de har gått og lært seg det inne i hodet sitt før de ville teste det på verden. Og andre snakker masse, kjempetidlig. Det er rart hvor individuelt det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 23. juli 2015 #547 Del Skrevet 23. juli 2015 Det skjer ofte et stort sprang i språkutviklingen når de er litt over 2 år, derfor har de som regel 2-årskontrollen på helsestasjonen et par måneder over fylte 2 år. Det er veldig individuelt når dette skjer. Min jente prater som en foss og gjerne i lange setninger om hva hun har gjort i barnehagen. Det skjedde egentlig veldig fort når hun først hadde startet med å sette sammen ord. Min søster pratet lite før hun var nærmere 3 år, men til gjengjeld pratet hun helt rent når hun først pratet Hun er litt perfeksjonist skjønner du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #548 Del Skrevet 23. juli 2015 Toåringen min har tre, kanskje fire ord av gangen som oftest. Men hun løper, hopper og klatrer, så jeg er ikke veldig bekymret (selv om helvetessøster var sååå bekymret over at hun ikke hadde ord for kopp og tallerken på toårskontrollen, at hun derimot pekte på koppen og sa "juice, vann, melk?" var jo ikke bra nok ) Ja, men da høres hun ut som min. Her er det 2-4 år som settes sammen. Han sier mye og snakker masse, men er ikke alltid like tydelig (så innimellom forstår jeg ikke et kvekk ((hehe Lille_frosk)) ). Han sier f.eks mek i stedet for melk, besse (bestefaren kalles besten) og lignende. Favorittsetningen nå om dagen er: Mamma kjøre bil? Han elsker å kjøre bil Ellers helt bajas, løper, klatrer og herjer. Lite redd og slår daglig. Mye skrubbsår og blåmerker for å si det mildt. Det er helt fascinerende hvordan språkutvikling er så forskjellig fra barn til barn. Noen sier knapt et ord før de plutselig begynner å snakke som store barn, som om de har gått og lært seg det inne i hodet sitt før de ville teste det på verden. Og andre snakker masse, kjempetidlig. Det er rart hvor individuelt det er. Kunsinen min var sånn. De trodde noe var alvorlig galt, helt til det plutselig strømmet ut helt perfekt. Da var hun over tre år mener jeg. Var ingenting galt med henne, hun var bare perfeksjonist (det er hun enda) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #549 Del Skrevet 23. juli 2015 Det skjer ofte et stort sprang i språkutviklingen når de er litt over 2 år, derfor har de som regel 2-årskontrollen på helsestasjonen et par måneder over fylte 2 år. Det er veldig individuelt når dette skjer. Min jente prater som en foss og gjerne i lange setninger om hva hun har gjort i barnehagen. Det skjedde egentlig veldig fort når hun først hadde startet med å sette sammen ord. Min søster pratet lite før hun var nærmere 3 år, men til gjengjeld pratet hun helt rent når hun først pratet Hun er litt perfeksjonist skjønner du Akkurat som kusina mi jeg skrev om over. Syns det er så gøy med språk. Er ikke direkte bekymret, men mer utålmodig. Ønsker så gjerne å forstå når han lirker av seg lange tirader hvor jeg virkelig ikke har sjans til å forstå. Like fullt så kommer det nye ord daglig og han overrasker meg stadig med ting han kan si. Ber jeg han gjenta et ord så gjør han det, så vi trener mye om dagen med språk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. juli 2015 #550 Del Skrevet 23. juli 2015 Da har vi det helt likt! Det er mye egne varianter av ord (motta - smokk, mek - melk, ekk - egg, eggo - yoghurt og så videre), og hun er ganske flink til å herme når jeg sier et ord (prøver å legge av meg de stygge... ). Hun har vært pjusk en periode, og da har vi vært litt slappe med å ta fra henne smokken, og jeg lurer litt på om ikke det kan ha noe innvirkning. Må prøve å stramme inn smokkebruken igjen. Hun blir bare så innmari sinna! Det tok ikke lang tid før barnehagen sluttet å si noe om skrubbsår og slikt. Vi får fortsatt beskjed om hun har slått seg veldig, men jeg merker at de har skjønt at hun er av typen "viltre katter, revet skinn" Men det skal bli gøy når hun kan fortelle og uttrykke seg mer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. juli 2015 Forfatter #551 Del Skrevet 23. juli 2015 Da har vi det helt likt! Det er mye egne varianter av ord (motta - smokk, mek - melk, ekk - egg, eggo - yoghurt og så videre), og hun er ganske flink til å herme når jeg sier et ord (prøver å legge av meg de stygge... ). Hun har vært pjusk en periode, og da har vi vært litt slappe med å ta fra henne smokken, og jeg lurer litt på om ikke det kan ha noe innvirkning. Må prøve å stramme inn smokkebruken igjen. Hun blir bare så innmari sinna! Det tok ikke lang tid før barnehagen sluttet å si noe om skrubbsår og slikt. Vi får fortsatt beskjed om hun har slått seg veldig, men jeg merker at de har skjønt at hun er av typen "viltre katter, revet skinn" Men det skal bli gøy når hun kan fortelle og uttrykke seg mer! Husker Kasper kom i barnehage med en diger blåveis og de lurte på hva som hadde skjedd (han hadde bare som vanlig vært helt bajas). Noen uker senere hentet jeg han med en ny blåveis, denne gangen produsert i barnehagen. Fikk aldri noen flere spørsmål etter det Kasper sier joogutt. Første gang han sa det trodde jeg han snakket om at han var gutt og hadde en lang samtale om at ja, du er gutt, mamma er jente til Kasper ble helt blå av frustrasjon. Først DA forstod jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #552 Del Skrevet 24. juli 2015 Da har jeg begynt å EL-teste. Sikkert litt tidlig, men just in case EL av en eller annen grunn skulle finne på å banke på døra tidligere enn forventet. Jeg forventer nemlig ikke EL før fredag neste uke, så snart. Snaaart kan jeg "kose" meg med symptomjakt og generell prøvepsykose i to uker. Det var så koselig sist atte Nå er det også ferie en uke til, og selvsagt er været helt på blåbærtur. Ærlig talt! Det er tett før jeg vurderer en runde eller to i solarium, for dette er jo håpløst! I det minste blir det en hel uke med vin på kveldene og gode samtaler med mannen min. Ofte når jeg leser i diverse tråder her så innser jeg hvor fantastisk han er. Han er slik en dedikert far som alltid stiller opp for sønnen sin. Han hjelper til hjemme og vi deler på alt av husarbeid. Så fort det kommer til klassiske "manneting" så gjør han det uten å mukke, i tillegg til å være varm, snill og generelt et godt menneske. Jeg er så glad for at jeg giftet meg med han altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 24. juli 2015 #553 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg gleder meg til å følge deg gjennom symptomjakt og prøvepsykose fremover! Det kan jo ikke annet enn å klaffe, sånn som stemningen er i disse bøkene for tiden? Det er jo strødd med positive tester i alle kriker og kroker! Sånn som du tenker om mannen din tenker jeg også om min innimellom (ok, ganske ofte). Det er så fint å kunne tenke sånn! Jeg er så glad jeg slipper å kjenne på følelsen at jeg har valgt feil, og den påfølgende panikken. Selv om jeg selvfølgelig ganske ofte har lyst til å stikke en gaffel i øyet hans da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #554 Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg gleder meg til å følge deg gjennom symptomjakt og prøvepsykose fremover! Det kan jo ikke annet enn å klaffe, sånn som stemningen er i disse bøkene for tiden? Det er jo strødd med positive tester i alle kriker og kroker! Sånn som du tenker om mannen din tenker jeg også om min innimellom (ok, ganske ofte). Det er så fint å kunne tenke sånn! Jeg er så glad jeg slipper å kjenne på følelsen at jeg har valgt feil, og den påfølgende panikken. Selv om jeg selvfølgelig ganske ofte har lyst til å stikke en gaffel i øyet hans da. Det at det er positive tester over alt stresser meg. Hva om det heller ikke klaffer på neste runde? Da går jeg nok litt ned i kjelleren gitt. Vet du, den gaffelen har jeg selv vurdert er par ganger. Min mann er 6 år eldre enn meg og av og til føler jeg han skal øse av sin livsvisdom over meg når jeg aller minst trenger det. Og slik en ukuelig optimist a gitt. News flash: alt går ikke bra!!! Noen ganger går det skikkelig dritt og jeg liker å være forberedt på det Og sist, men ikke minst, alle påstander er en potensiell diskusjon. For han er diskusjoner er utømmelig kilde til underholdning. For meg er diskusjoner blodig alvor og jeg SKAL ha rett... haha. Til troS dor dette har vi et bunnsolid forhold. Heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 24. juli 2015 Forfatter #555 Del Skrevet 24. juli 2015 Til tross* Sitter på bussen og skriver som en blind alkoholiker med abstinens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 24. juli 2015 #556 Del Skrevet 24. juli 2015 Hahaha dere altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 24. juli 2015 #557 Del Skrevet 24. juli 2015 Det er så masse babystøv på KG nå, så det klaffer i denne PPen for deg Det har jeg trua på! Jeg aner ikke hvordan jeg får sendt Pm med mobil, men skal prøve å huske å sende deg Pm med instanavn når jeg kommer hjem - ev kan du sende meg ditt så legger jeg deg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_frosk Skrevet 26. juli 2015 #558 Del Skrevet 26. juli 2015 Det at det er positive tester over alt stresser meg. Hva om det heller ikke klaffer på neste runde? Da går jeg nok litt ned i kjelleren gitt. Vet du, den gaffelen har jeg selv vurdert er par ganger. Min mann er 6 år eldre enn meg og av og til føler jeg han skal øse av sin livsvisdom over meg når jeg aller minst trenger det. Og slik en ukuelig optimist a gitt. News flash: alt går ikke bra!!! Noen ganger går det skikkelig dritt og jeg liker å være forberedt på det Og sist, men ikke minst, alle påstander er en potensiell diskusjon. For han er diskusjoner er utømmelig kilde til underholdning. For meg er diskusjoner blodig alvor og jeg SKAL ha rett... haha. Til troS dor dette har vi et bunnsolid forhold. Heldigvis Skjønner at du også blir stresset av positive tester over alt. Her var vi tre/fire som jeg visste begynte med prøving omtrent samtidig som oss, og jeg så for meg at det ville bli skikkelig tøft hvis det drøyde lenge ... Jeg er også en som liker å være forberedt på at det verste kan skje stort sett alltid. Jeg er en ekte krisemaksimerer, som alltid ser for meg (og engster meg for) det verste. Og hvis jeg står i et problem av noe slag er alltid samboer der med "gode" råd; bare slutt jobben da! Bare slutt å vær sammen med den vennen da! Osv ... Og da blir jeg like sur hver gang, for jeg vil jo ikke ha en løsning på problemet, bare litt omsorg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. juli 2015 Forfatter #559 Del Skrevet 27. juli 2015 Skjønner at du også blir stresset av positive tester over alt. Her var vi tre/fire som jeg visste begynte med prøving omtrent samtidig som oss, og jeg så for meg at det ville bli skikkelig tøft hvis det drøyde lenge ... Jeg er også en som liker å være forberedt på at det verste kan skje stort sett alltid. Jeg er en ekte krisemaksimerer, som alltid ser for meg (og engster meg for) det verste. Og hvis jeg står i et problem av noe slag er alltid samboer der med "gode" råd; bare slutt jobben da! Bare slutt å vær sammen med den vennen da! Osv ... Og da blir jeg like sur hver gang, for jeg vil jo ikke ha en løsning på problemet, bare litt omsorg! Haha, kjenner igjen de velmente rådene som bare kan ta seg en bolle gitt Nå jobber vi i hvert fall hardt for at denne prøveperioden is tha shit. Nå vet jo flere at vi prøver nå å skaffe K en søsken da jeg ikke er den beste til å holde på hemmeligheter, så kroppen bør gjøre sin jobb litt brennkvikt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 31. juli 2015 Forfatter #560 Del Skrevet 31. juli 2015 Litt stille fra meg da det er lite som skjer om dagen. Hatt ferie denne uka og i skrivende stund på vei til Vestfold for et bryllup i helga. Det passet i grunnen veldig dårlig. Nesten positiv test i dag, trolig blir den positiv i løpet av kvelden. Siden jeg drar alene til bryllupet så håper jeg aksjer i går og i dag er tilstrekkelig. Er jo alt fra 12-36 timer før det slippes når testen blir positiv. Vanligvis har jeg positive tester i opptil 36 timer, så rekker nok en runde på søndag. Det ideelle hadde altså vært å lagt aksjer i morgen, men får håpe dagens runde var tilstrekkelig og at de overlever noen dager, klar til rotteracet. Er gruelig kvalm i dag, kan det ha noe med el å gjøre mon tro? Aldri opplevd før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå