Frøken Vims Skrevet 21. februar 2015 #301 Del Skrevet 21. februar 2015 Jeg fikk også lyst på tights med push-up-effekt. Kjøpte meg faktisk singlet med lett holdineffekt i dag, så der er vi på samme bølgelengde Jeg rakk ikke legge inn musikken (gjør det nå). Kom hjem fra tannlegen (null hull, wuhuu) og måtte løpe rett ned på treningsrommet. Hadde bare 30 minutter disponibelt, så da kjørte jeg intervaller på denne måten: 45 sekunder løping, 15 sekunder hvile (står på sidene av tredemølla). Det gjorde jeg 20 ganger. Startet rolig på 12, innså at det var litt for lav fart og økte opp til 13. Endte på slutten på 13.5 og da kjente jeg det godt de siste dragene. Deretter senket jeg farten ned til 9.5 for å koseløpe, men det føltes som jeg gikk så da økte jeg til 11 og løp de siste km på det . Veldig fornøyd med økta. Hvordan ble din løpeøkt? Og falt noe av musikken i smak? Det hørtes ut som en bra økt! Det ble ikke noe løping på meg i går, men jeg kom meg ut i dag :-) Det ble 5,5 km ute, med jevn stigning store deler av turen. Kjente godt på bena at jeg ikke har løpt ute på en stund, og kjente restene av forkjølelsen og bihulebrtennelsen jeg har hatt siste uken godt, og ikke minst at formen er ganske dårlig. Utover det var det en bra løpetur Jeg løper med en gammel iPhone jeg ikke har sim-kort til, og så glemte jeg å synke spillelistene på Spotify før jeg gikk, så det ble ikke noe ny musikk i dag. Skulle ønske ammetåka gikk over snart 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 21. februar 2015 Forfatter #302 Del Skrevet 21. februar 2015 Fine tightser! Den derre hold in-tightsen var ganske interessant Kul musikk dere hører på! Har enda ikke rota meg til å lage noen liste, har bare brukt wimp sine treningslister. Her er et par favs: Prodigy, Røyksopp (&Robyn, Sundfør), Gorillaz, Raise hell-Brandi Carlile Høres ut som ei strålende økt, Pyntestøv! Flink Tuuuusen takk for tips. Har Røyksopp på min liste også, men helt glemt av Gorillaz. Skal sjekke ut det siste, hørtes interessant ut. Takk Tung, men bra økt. Anbefales. Neste gang tar jeg 30 drag Det hørtes ut som en bra økt! Det ble ikke noe løping på meg i går, men jeg kom meg ut i dag :-) Det ble 5,5 km ute, med jevn stigning store deler av turen. Kjente godt på bena at jeg ikke har løpt ute på en stund, og kjente restene av forkjølelsen og bihulebrtennelsen jeg har hatt siste uken godt, og ikke minst at formen er ganske dårlig. Utover det var det en bra løpetur Jeg løper med en gammel iPhone jeg ikke har sim-kort til, og så glemte jeg å synke spillelistene på Spotify før jeg gikk, så det ble ikke noe ny musikk i dag. Skulle ønske ammetåka gikk over snart Høres ut som en finfin joggetur og bra start på helga. Viktig å lytte til kroppen, spesielt hvis man enda er i fasen med å komme seg til hektene etter sykdom. ------------------ I dag gikk jeg på vekta og den viste..... *trommevirvel* .... 58.8 kilo! Det har jeg ikke veid på, tja, fire år? Brystene mine er offisielt forsvunnet nå og det er såpass lite futt i dem at det er tydelig at de må fikses på om jeg skal holde vekta under 60 kilo. Det får vi ta etter barn nummer to i så fall. Målet er 57 kilo i første omgang. Jeg tror det holder i massevis til bryllupet. Jeg ser meg selv i speilet nå og er egentlig fornøyd,men så vil jeg jo veldig gjerne se ekstra bra ut til bryllupsdagen, forfengelig som jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 21. februar 2015 #303 Del Skrevet 21. februar 2015 ææ jeg glemte å se over EL og Gravi testene !! Jeg må minnes på sånt ! Skal sjekke etterpå, når jeg bare klarer og komme meg opp av sofaen uten hjelp så sikkert i morgen tidlig da haha ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 23. februar 2015 Forfatter #304 Del Skrevet 23. februar 2015 ææ jeg glemte å se over EL og Gravi testene !! Jeg må minnes på sånt ! Skal sjekke etterpå, når jeg bare klarer og komme meg opp av sofaen uten hjelp så sikkert i morgen tidlig da haha ! Det går bra Fionel. Endte med å bestille en haug fra ebay, så du kan donere bort til noen som trenger de mer enn meg. Uansett veldig hyggelig tanke av deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. februar 2015 #305 Del Skrevet 25. februar 2015 I dag gikk jeg på vekta og den viste..... *trommevirvel* .... 58.8 kilo! Det har jeg ikke veid på, tja, fire år? Brystene mine er offisielt forsvunnet nå og det er såpass lite futt i dem at det er tydelig at de må fikses på om jeg skal holde vekta under 60 kilo. Det får vi ta etter barn nummer to i så fall. Målet er 57 kilo i første omgang. Jeg tror det holder i massevis til bryllupet. Jeg ser meg selv i speilet nå og er egentlig fornøyd,men så vil jeg jo veldig gjerne se ekstra bra ut til bryllupsdagen, forfengelig som jeg er. Grattis med 58,8 kg! Snart i mål! Kan jeg spørre hvor høy du er? Og hva du gjør utover trening for å gå ned i vekt? Har hatt et lite slankeprosjekt siden nyttår selv. Det bar visst nemlig frukter å kose seg mer eller mindre kontinuerlig mellom sommerferien og jul Så fra nyttår har jeg spist 1370 kcal per dag, og gått ned fra 64,2 til 60,7. Målet er 60 kg, så jeg er ikke så langt unna mål. Det er bare det at det er så vanskelig å finne motivasjon til de siste par hundre grammene, når man egentlig er fornøyd, og den siste innsatsen ikke kommer til å gi noen store utslag på resultatet uansett. Men jeg SKAL i mål, så nå er det full skjerpings etter et par uker med slurv i matveien. Pupper ja.. Mine er også blitt ganske bedrøvlige, selv om det kunne vært mye verre. Leste forøvrig at det er har kommet en ny metode for brystforstørring nå, hvor man bruker eget fett som flyttes til puppene. Jeg synes det høres mye tryggere ut enn silikon, og så slår man jo to fluer i en smekk ved å flytte uønsket fett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #306 Del Skrevet 25. februar 2015 Grattis med 58,8 kg! Snart i mål! Kan jeg spørre hvor høy du er? Og hva du gjør utover trening for å gå ned i vekt? Har hatt et lite slankeprosjekt siden nyttår selv. Det bar visst nemlig frukter å kose seg mer eller mindre kontinuerlig mellom sommerferien og jul Så fra nyttår har jeg spist 1370 kcal per dag, og gått ned fra 64,2 til 60,7. Målet er 60 kg, så jeg er ikke så langt unna mål. Det er bare det at det er så vanskelig å finne motivasjon til de siste par hundre grammene, når man egentlig er fornøyd, og den siste innsatsen ikke kommer til å gi noen store utslag på resultatet uansett. Men jeg SKAL i mål, så nå er det full skjerpings etter et par uker med slurv i matveien. Pupper ja.. Mine er også blitt ganske bedrøvlige, selv om det kunne vært mye verre. Leste forøvrig at det er har kommet en ny metode for brystforstørring nå, hvor man bruker eget fett som flyttes til puppene. Jeg synes det høres mye tryggere ut enn silikon, og så slår man jo to fluer i en smekk ved å flytte uønsket fett Er ikke så veldig høy: 163. Men syns 57-58 passer godt til kroppen min Hvor høy er du? For øvrig gratulerer med flott vektnedgang - respekt for knallresultat! Kjenner for øvrig veldig godt på motivasjonen selv. Den er dalene så fort jeg er veldig nærme målet. Føles som jeg nesten er i mål allerede og da er det lett for å tenke at "jaja, jeg fortjener jo litt kos etter alt strevet" og så starter spiralen opp i vekt igjen hvor man stadig vekk skal unne seg litt her og der "fordi jeg fortjener det". Been there, done that. Sånn sett veldig greit å ikke kun ha vektnedgang som mål med treninga, for jeg må jo trene om jeg skal overleve Birkebeinerløpet Oioi, jeg hadde ikke orket å leve på 1370 kalorier jeg, men så er jeg fryktelig glad i mat Spiser du mer på treningsdager da? Selv så teller jeg også kalorier, men ligger på ca. 1500, 100-250 mer når jeg trener. Har ligget høyere tidligere, men etter jeg kom ned til 60 så måtte jeg litt ned på kaloriene for å opprettholde vektnedgang. Min kropp motarbeider meg fort om jeg spiser for lite også, så her gjelder det å passe på å spise nok, men ikke for mye. Hadde for øvrig kun tenkt å løfte dem og forminske litt i bredden. Tenkte de ville få mer enn nok spenst da, men etter barn nummer to så er det kanskje urealistisk. Brystløft med fett fra låra (indre lår takk!!) hadde vært genialt Kommer du til å ta et slikt inngrep på sikt forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. februar 2015 #307 Del Skrevet 25. februar 2015 Er ikke så veldig høy: 163. Men syns 57-58 passer godt til kroppen min Hvor høy er du? For øvrig gratulerer med flott vektnedgang - respekt for knallresultat! Kjenner for øvrig veldig godt på motivasjonen selv. Den er dalene så fort jeg er veldig nærme målet. Føles som jeg nesten er i mål allerede og da er det lett for å tenke at "jaja, jeg fortjener jo litt kos etter alt strevet" og så starter spiralen opp i vekt igjen hvor man stadig vekk skal unne seg litt her og der "fordi jeg fortjener det". Been there, done that. Sånn sett veldig greit å ikke kun ha vektnedgang som mål med treninga, for jeg må jo trene om jeg skal overleve Birkebeinerløpet Oioi, jeg hadde ikke orket å leve på 1370 kalorier jeg, men så er jeg fryktelig glad i mat Spiser du mer på treningsdager da? Selv så teller jeg også kalorier, men ligger på ca. 1500, 100-250 mer når jeg trener. Har ligget høyere tidligere, men etter jeg kom ned til 60 så måtte jeg litt ned på kaloriene for å opprettholde vektnedgang. Min kropp motarbeider meg fort om jeg spiser for lite også, så her gjelder det å passe på å spise nok, men ikke for mye. Hadde for øvrig kun tenkt å løfte dem og forminske litt i bredden. Tenkte de ville få mer enn nok spenst da, men etter barn nummer to så er det kanskje urealistisk. Brystløft med fett fra låra (indre lår takk!!) hadde vært genialt Kommer du til å ta et slikt inngrep på sikt forresten? Jeg er 168. Jeg synes rundt 60 kg passer til kroppen min, jeg kunne sikkert veid litt mindre også, men etter jeg passerte tredve synes jeg at jeg blir så markert i ansiktet hvis jeg veier under 60. Det funker greit å leve på 1370 kalorier så lenge jeg passer på hva jeg spiser. Hvis jeg feks spiser brødskiver til lunch så blir jeg veldig fysen utover kvelden, men hvis jeg spiser salat med tunfisk og egg (uten plommen), så fungerer det fint. Kluet for meg er altså å spise mye proteiner tidlig på dagen. Når jeg trener så spiser jeg mer, men jeg prøver å ikke spise opp alle "treningskaloriene". Veldig greit å ha et annet mål enn vektnedgang ja. Jeg har jo satt meg mål om å løpe Oslo Maraton, men det blir liksom ikke blodig alvor siden jeg i bakhodet vet at jeg med stor sannsynlighet kan komme meg unna ved å trekke graviditetskortet Tror ikke jeg kommer til å utføre brystkirurgi nei. Ikke det at jeg er imot det, men jeg føler det er en prinsippiell grense å tråkke over ifht å godta seg selv som man er. For å være helt ærlig er det en del kosmetiske grep jeg kunne tenke meg å gjøre nå som alderen begynner å innhente meg, men jeg satser foreløpig på "godta seg sjæl"-taktikken, og så får vi ser hvor lenge det holder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 25. februar 2015 Forfatter #308 Del Skrevet 25. februar 2015 Jeg er 168. Jeg synes rundt 60 kg passer til kroppen min, jeg kunne sikkert veid litt mindre også, men etter jeg passerte tredve synes jeg at jeg blir så markert i ansiktet hvis jeg veier under 60. Det funker greit å leve på 1370 kalorier så lenge jeg passer på hva jeg spiser. Hvis jeg feks spiser brødskiver til lunch så blir jeg veldig fysen utover kvelden, men hvis jeg spiser salat med tunfisk og egg (uten plommen), så fungerer det fint. Kluet for meg er altså å spise mye proteiner tidlig på dagen. Når jeg trener så spiser jeg mer, men jeg prøver å ikke spise opp alle "treningskaloriene". Veldig greit å ha et annet mål enn vektnedgang ja. Jeg har jo satt meg mål om å løpe Oslo Maraton, men det blir liksom ikke blodig alvor siden jeg i bakhodet vet at jeg med stor sannsynlighet kan komme meg unna ved å trekke graviditetskortet Tror ikke jeg kommer til å utføre brystkirurgi nei. Ikke det at jeg er imot det, men jeg føler det er en prinsippiell grense å tråkke over ifht å godta seg selv som man er. For å være helt ærlig er det en del kosmetiske grep jeg kunne tenke meg å gjøre nå som alderen begynner å innhente meg, men jeg satser foreløpig på "godta seg sjæl"-taktikken, og så får vi ser hvor lenge det holder 60 må være veldig bra for din høyde Jeg tror ikke bør jeg går under 56 selv, da ser jeg veldig sliten ut. 57 er i hvert fall målet, så får tar jeg en status da Målte i morges og da var jeg 64 cm rundt livet, så syns jeg begynner å bli temmelig smal og jeg har i grunnen fettet jevnt fordelt over kroppen. For så vidt så føler jeg at jeg må forsvare meg selv bittelitt, hehe. Jeg fikk bryster allerede i 5-klasse og i løpet av første skoleåret på ungdomsskolen ble de virkelig store. Jeg har altså levd med store bryster siden jeg var 13 år og har aldri opplevd sånne spenstige tenåringspupper, bare tenåringsmugger Og det har i grunnen plaget meg hele livet og er en kompleks jeg aldri helt har kommet over. De har hele veien var proporsjonalt for store for kroppen min, og flere har trodd jeg har hatt silikon. Nå etter en amming hvor brystene først ble dratt ut til pamelastørrelse, og nå har krympet sammen igjen, og ikke akkurat på den heldige måten, så føler jeg kanskje at jeg fortjener å få de brystene jeg aldri har hatt. Har ei venninne med akkurat samme problem som meg og vi skal begge gjøre det om noen år (trolig). Det kan jo være jeg trekker meg, for samboeren min er veldig fornøyd, men det har gnagd i årevis og endelig føler jeg at jeg snart har sjansen til å gjøre noe med det Btw, tusen takk for at du tipset meg om Yeah Yeah Yeahs!! Hørte mye på de når jeg studerte i Bergen, spesielt Fever to tell-albumet, og har nå lagt inn samtlige sanger inn på spillelisten som jeg har kost meg med på løpetur . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 25. februar 2015 #309 Del Skrevet 25. februar 2015 (endret) 60 må være veldig bra for din høyde Jeg tror ikke bør jeg går under 56 selv, da ser jeg veldig sliten ut. 57 er i hvert fall målet, så får tar jeg en status da Målte i morges og da var jeg 64 cm rundt livet, så syns jeg begynner å bli temmelig smal og jeg har i grunnen fettet jevnt fordelt over kroppen. For så vidt så føler jeg at jeg må forsvare meg selv bittelitt, hehe. Jeg fikk bryster allerede i 5-klasse og i løpet av første skoleåret på ungdomsskolen ble de virkelig store. Jeg har altså levd med store bryster siden jeg var 13 år og har aldri opplevd sånne spenstige tenåringspupper, bare tenåringsmugger Og det har i grunnen plaget meg hele livet og er en kompleks jeg aldri helt har kommet over. De har hele veien var proporsjonalt for store for kroppen min, og flere har trodd jeg har hatt silikon. Nå etter en amming hvor brystene først ble dratt ut til pamelastørrelse, og nå har krympet sammen igjen, og ikke akkurat på den heldige måten, så føler jeg kanskje at jeg fortjener å få de brystene jeg aldri har hatt. Har ei venninne med akkurat samme problem som meg og vi skal begge gjøre det om noen år (trolig). Det kan jo være jeg trekker meg, for samboeren min er veldig fornøyd, men det har gnagd i årevis og endelig føler jeg at jeg snart har sjansen til å gjøre noe med det Btw, tusen takk for at du tipset meg om Yeah Yeah Yeahs!! Hørte mye på de når jeg studerte i Bergen, spesielt Fever to tell-albumet, og har nå lagt inn samtlige sanger inn på spillelisten som jeg har kost meg med på løpetur . Du trenger absolutt ikke forsvare deg altså! Vi har alle ulike grunner for ulike valg. Jeg feks har fått en sinnarynke som jeg HATER 😡 Jeg har flørtet med tanken på å ta botox i sinnsrynken, men så tenker jeg at jeg må bare takle å bli eldre, for dette er bare starten Dessuten er jeg redd for at noe skal gå galt, at jeg skal få lazy eye eller noe, og at alle skal skjønne at det er fordi jeg har tatt botox. Har en dame på jobb som har tatt noe form for fillers, og hun ser seriøst ut som Joan Rivers. Alle prater om det. Skrekk og gru! Bra at noen av musikktipsene falt i smak! 👍 Så heldig du er som har så smal midje. Magen min er ganske flat nå, men jeg har ikke noe utpreget tineglassfigur akkurat, så jeg er fortsatt 72 cm rundt midjen. Jeg er såå misunnelig på de som har timeglassfigur! Endret 25. februar 2015 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 25. februar 2015 #310 Del Skrevet 25. februar 2015 Åh, dere høres så flotte ut i fasongen, jenter!! Bra jobba - fytti søren Og ja, jeg er dritmisunnelig jeg er 1,64 og er 79 over navlen. Jeg er IKKE happy med det når det er snakk om plastic-fantastic, så blir nok min investering en bukplastikk. Jeg har mye hud og litt fett jeg ikke blir kvitt. Må bare gå gravid en gang til først! Jeg SKAL tilbake til nogenlunde flat mage igjen Skjønner godt tankene dine, Pyntestøv. Jeg støtter alle som har en skjellig grunn til å få ordnet på ting. Etter hva vi vet, så lever vi kun én gang - og hvis man har råd til å ordne litt, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #311 Del Skrevet 26. februar 2015 Du trenger absolutt ikke forsvare deg altså! Vi har alle ulike grunner for ulike valg. Jeg feks har fått en sinnarynke som jeg HATER Jeg har flørtet med tanken på å ta botox i sinnsrynken, men så tenker jeg at jeg må bare takle å bli eldre, for dette er bare starten Dessuten er jeg redd for at noe skal gå galt, at jeg skal få lazy eye eller noe, og at alle skal skjønne at det er fordi jeg har tatt botox. Har en dame på jobb som har tatt noe form for fillers, og hun ser seriøst ut som Joan Rivers. Alle prater om det. Skrekk og gru! Bra at noen av musikktipsene falt i smak! Så heldig du er som har så smal midje. Magen min er ganske flat nå, men jeg har ikke noe utpreget tineglassfigur akkurat, så jeg er fortsatt 72 cm rundt midjen. Jeg er såå misunnelig på de som har timeglassfigur! Ja, jeg har timeglassfigur og fettet på magen samler seg ofte i det jeg kaller "deigen". Den begynner heldigvis å slippe nå som jeg er under 60 og jeg tipper 1.5 kilo til vil gjøre underverker, men jeg blir faktisk aldri helt flat (da må jeg sikkert ned minst 5-6 kilo til og det orker jeg ikke, da kommer jeg til å se helt forferdelig ut i ansiktet). Og apropos det - jeg vil nødig se ut som disse hollywoodfruene, hvor huden er så stram at den ligner på glinsende plastikk uansett lyssetting. Åh, dere høres så flotte ut i fasongen, jenter!! Bra jobba - fytti søren Og ja, jeg er dritmisunnelig jeg er 1,64 og er 79 over navlen. Jeg er IKKE happy med det når det er snakk om plastic-fantastic, så blir nok min investering en bukplastikk. Jeg har mye hud og litt fett jeg ikke blir kvitt. Må bare gå gravid en gang til først! Jeg SKAL tilbake til nogenlunde flat mage igjen Skjønner godt tankene dine, Pyntestøv. Jeg støtter alle som har en skjellig grunn til å få ordnet på ting. Etter hva vi vet, så lever vi kun én gang - og hvis man har råd til å ordne litt, så hvorfor ikke? Kjenner ei som må gjøre det samme. Magemusklene kommer ikke sammen igjen og det er masse ekstra hud. Hun skal ta en operasjon, mener hun får det på staten også. Det får kanskje du også? Ja, jeg tenker at etter alle årene med komplekser så har jeg en sjanse å fikse på det. Er fristet til å fikse mer, men som frøken Vims så går det en grense her og jeg tror ikke jeg vil tråkke over den og inn i botoxverden. Spesielt om jeg får en datter. For det jeg ønsker å fikse på er i grunnen noe jeg nok mer må godta - jeg blir eldre og får rynker. Aldring med stil er penere en plastikkfjes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 26. februar 2015 #312 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvordan merker hun at magemusklene ikke kommer sammen igjen? Jeg hørte fra en PT som har nybakte mødre som sin hovedgruppe av kunder. Hun sa at så lenge du kan stikke fingeren "inn" rett over navlen når du strammer magemusklene, så er ikke musklene på plass enda og man skal unnlate mageøvelser og diverse. Vel, jeg har fortsatt det hullet.. Hmm, kanskje jeg skal ta en tur til legen å høre? Men jg gidder ikke gjøre mer med det før jeg er ferdi med unger iallfall.. Alltid fristende å fikse litt her og der.. Men etter å ha sett mamma ta ansiktsløft, så kommer jeg til å holde meg langt unna. Bruk solkrem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 26. februar 2015 #313 Del Skrevet 26. februar 2015 (endret) Hvordan merker hun at magemusklene ikke kommer sammen igjen? Jeg hørte fra en PT som har nybakte mødre som sin hovedgruppe av kunder. Hun sa at så lenge du kan stikke fingeren "inn" rett over navlen når du strammer magemusklene, så er ikke musklene på plass enda og man skal unnlate mageøvelser og diverse. Vel, jeg har fortsatt det hullet.. Hmm, kanskje jeg skal ta en tur til legen å høre? Men jg gidder ikke gjøre mer med det før jeg er ferdi med unger iallfall.. Alltid fristende å fikse litt her og der.. Men etter å ha sett mamma ta ansiktsløft, så kommer jeg til å holde meg langt unna. Bruk solkrem! Jeg har magemuskler som ikke har grodd sammen igjen. Jeg ser det tydelig når jeg feks tar bensenk at mellomgulvet kommer opp som en triangel på magen. Jeg tar og fått en liten navelbrokk, men det er heldigvis så lite at det ikke syntes eller plager meg. Jeg kan kun kjenne det som en "fettklump" på størrelse med en klinkekule over navelen. Det eneste man kan gjøre med det er bukplastikk, men det skal ganske grove tilfeller til før man får dekket det offentlig, og de fleste kan leve med det uten særlige plager. Legen min sa jeg bare kunne trene mage som normalt så lenge det ikke gjør vondt. PTen min tar heller ingen spesielle hensyn, og hun har fysioterapeutbakgrunn, så hun bør jo vite hva hun driver med. Oh, the glory of pregnancy! Endret 26. februar 2015 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #314 Del Skrevet 27. februar 2015 Hvordan merker hun at magemusklene ikke kommer sammen igjen? Jeg hørte fra en PT som har nybakte mødre som sin hovedgruppe av kunder. Hun sa at så lenge du kan stikke fingeren "inn" rett over navlen når du strammer magemusklene, så er ikke musklene på plass enda og man skal unnlate mageøvelser og diverse. Vel, jeg har fortsatt det hullet.. Hmm, kanskje jeg skal ta en tur til legen å høre? Men jg gidder ikke gjøre mer med det før jeg er ferdi med unger iallfall.. Alltid fristende å fikse litt her og der.. Men etter å ha sett mamma ta ansiktsløft, så kommer jeg til å holde meg langt unna. Bruk solkrem! Jeg har magemuskler som ikke har grodd sammen igjen. Jeg ser det tydelig når jeg feks tar bensenk at mellomgulvet kommer opp som en triangel på magen. Jeg tar og fått en liten navelbrokk, men det er heldigvis så lite at det ikke syntes eller plager meg. Jeg kan kun kjenne det som en "fettklump" på størrelse med en klinkekule over navelen. Det eneste man kan gjøre med det er bukplastikk, men det skal ganske grove tilfeller til før man får dekket det offentlig, og de fleste kan leve med det uten særlige plager. Legen min sa jeg bare kunne trene mage som normalt så lenge det ikke gjør vondt. PTen min tar heller ingen spesielle hensyn, og hun har fysioterapeutbakgrunn, så hun bør jo vite hva hun driver med. Oh, the glory of pregnancy! Svarer dere begge jeg: jeg tror hun har fått en medisinsk vurdering på det og at hun ikke har sjans til å fikse problemet selv med trening. Jeg har forøvrig ikke det hullet dere snakker om, så da har nok mine vokst sammen. Kanskje verdt å sjekke opp for dere begge? Er jo ikke farlig, men kan være at etter en graviditet til så kan det bli større og dermed bli mer problematisk? Slike inngrep får man i hvert fall på staten Jeg og solkrem er blitt bestisser forøvrig. Var 7 uker i Australia i fjor og smørte meg konstant. Kom hjem nesten like blek som da jeg dro (), men heller det en rynker og hudkreft. Så skal jeg ha farge så finnes den på flaske (håper de snart blir bedre, lukter jo så rart og smitter av). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. februar 2015 #315 Del Skrevet 27. februar 2015 Svarer dere begge jeg: jeg tror hun har fått en medisinsk vurdering på det og at hun ikke har sjans til å fikse problemet selv med trening. Jeg har forøvrig ikke det hullet dere snakker om, så da har nok mine vokst sammen. Kanskje verdt å sjekke opp for dere begge? Er jo ikke farlig, men kan være at etter en graviditet til så kan det bli større og dermed bli mer problematisk? Slike inngrep får man i hvert fall på staten Jeg og solkrem er blitt bestisser forøvrig. Var 7 uker i Australia i fjor og smørte meg konstant. Kom hjem nesten like blek som da jeg dro ( ), men heller det en rynker og hudkreft. Så skal jeg ha farge så finnes den på flaske (håper de snart blir bedre, lukter jo så rart og smitter av). Hvis skaden er ille nok så får man det dekket av det offentlige. Slik jeg har forstått det så må man først få en henvisning fra fastlege, og så skal en kirurg (en eller annen ekspert på området iallefall) vurdere om "skaden" din er alvorlig nok til å få det dekket. I mitt tilfelle er det iallefall foreløpig ikke alvorlig nok til å få det dekket, og siden det ikke plager mer nevneverdig og jeg ikke har overflødig hud etc, så gidder jeg ikke gjøre noe med det sånn det er nå iallefall. Legen min mente også det ikke var noe behov for det foreløpig. MEN, dersom det blir verre ved graviditet nummer to må jeg vurdere å få sydd musklene sammen igjen. Jeg vet at man bla. kan få ryggproblemer pga manglende støtte i magen hvis det er ille nok. Det blir jo litt anderledes for deg da Nutta hvis du har overflødig hud i tillegg. Da ville jeg nok prøvd å gjøre noe med det etter hvert jeg også. I går viste vekta 60,1! 100 gram fra målet, og jeg var sååååå fornøyd! I dag derimot viste vekta 60,7 Tror det kommer av at jeg hadde PT-time i går, og kjenner at musklene er gode og møre i dag. Tipper jeg er stiv som en stokk i morgen. Jeg har iallefall lest at musklene samler vann når man har trent hardt, så da håper jeg at det er det som er årsaken. Kjenner jeg blir litt motløs, for jeg VIL nå målet mitt nå. Jeg er så dritt lei av å gå på diett! Men jeg gir det en uke til, og så jeg jeg beng i hele greia Over til noe annet: Jeg kjenner prøvepsykosen har satt inn. Siden vi hopper av i svingen så er jeg jo smertelig klar over at det KAN skje noe, og nå som det nærmer seg slutten av syklusen igjen jobber bakhodet hardt med å overbevise meg om at "jo, du har nok en del sypmtomer". 5 DPO i går og jeg måtte sette inn en god posjon viljestyrke for ikke å hente frem en g-test fra skapet. Jeeezes, jeg er patetisk ass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #316 Del Skrevet 27. februar 2015 Hvis skaden er ille nok så får man det dekket av det offentlige. Slik jeg har forstått det så må man først få en henvisning fra fastlege, og så skal en kirurg (en eller annen ekspert på området iallefall) vurdere om "skaden" din er alvorlig nok til å få det dekket. I mitt tilfelle er det iallefall foreløpig ikke alvorlig nok til å få det dekket, og siden det ikke plager mer nevneverdig og jeg ikke har overflødig hud etc, så gidder jeg ikke gjøre noe med det sånn det er nå iallefall. Legen min mente også det ikke var noe behov for det foreløpig. MEN, dersom det blir verre ved graviditet nummer to må jeg vurdere å få sydd musklene sammen igjen. Jeg vet at man bla. kan få ryggproblemer pga manglende støtte i magen hvis det er ille nok. Det blir jo litt anderledes for deg da Nutta hvis du har overflødig hud i tillegg. Da ville jeg nok prøvd å gjøre noe med det etter hvert jeg også. I går viste vekta 60,1! 100 gram fra målet, og jeg var sååååå fornøyd! I dag derimot viste vekta 60,7 Tror det kommer av at jeg hadde PT-time i går, og kjenner at musklene er gode og møre i dag. Tipper jeg er stiv som en stokk i morgen. Jeg har iallefall lest at musklene samler vann når man har trent hardt, så da håper jeg at det er det som er årsaken. Kjenner jeg blir litt motløs, for jeg VIL nå målet mitt nå. Jeg er så dritt lei av å gå på diett! Men jeg gir det en uke til, og så jeg jeg beng i hele greia Over til noe annet: Jeg kjenner prøvepsykosen har satt inn. Siden vi hopper av i svingen så er jeg jo smertelig klar over at det KAN skje noe, og nå som det nærmer seg slutten av syklusen igjen jobber bakhodet hardt med å overbevise meg om at "jo, du har nok en del sypmtomer". 5 DPO i går og jeg måtte sette inn en god posjon viljestyrke for ikke å hente frem en g-test fra skapet. Jeeezes, jeg er patetisk ass! Ja, høres veldig fornuftig ut å vente og se hvordan det blir ett graviditet nummer to. Og jeg, som tidligere rabiat gymkanin, kan bekrefte at du samler masse vann ved hard styrketrening. Det er derfor jeg aldri trener styrke før veiedag (Ikke en veldig lang joggetur heller forsåvidt). Så jeg tror du får et særdeles hyggelig møte med vekta neste uke Tror du med letthet kan ta torsdagsveiinga som den offisielle veiingen denne uka. Kom på en ting - du skrev tidligere om treningskalorier. Er du tilfeldigvis medlem i vektklubben? Over på det som er mest interessante: PRØVING!!! Wuhuu... merker jeg lever litt gjennom deg siden jeg fortsatt må vente noen måneder til. Så utrolig spennende. Kan vel teste om fem dager du da, er ikke det innenfor? Tror jeg fikk positiv test 11 dpo, hva med deg sist? Og hvilken spennende symptomer er det du opplever/innbiller deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 27. februar 2015 #317 Del Skrevet 27. februar 2015 Haha, ja, jeg medlem i vektklubben ja . Jeg er helt avhengig av den dagboken hvis jeg skal ned i vekt *kontrollfreak* Jeg har prøvd noen gratisdagbøker, men jeg synes ikke de er like bra. Er du der du også? Prøving ja.... Vi skal jo ikke begynne å prøve før til sommeren vi heller, men det at jeg vet det er en liten teoretisk mulighet for å bli gravid når vi hopper av i svingen gjør at psykosen er på plass hver måned allikevel, selv om vi har hoppet av ca 1,5 år til sammen (når jeg har hatt normal syklus) uten at det har resultert i noe som helst. Prøvepsykosen lenge leve Forrige gang testet jeg positivt på ettermiddagen 9 DOP, så egget må ha festet seg veldig tidlig forrige gang. Har egentlig ingen spennende symptomer utover vanlig pms Forrige gang hadde jeg nesten INGEN symptomer, så jeg regner jo ikke med å få det denne gangen heller, uten at det stopper meg fra å kjenne etter Hvilken dato står bryllupet igjen? *teflonhjerne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 1. mars 2015 Forfatter #318 Del Skrevet 1. mars 2015 Haha, ja, jeg medlem i vektklubben ja . Jeg er helt avhengig av den dagboken hvis jeg skal ned i vekt *kontrollfreak* Jeg har prøvd noen gratisdagbøker, men jeg synes ikke de er like bra. Er du der du også? Prøving ja.... Vi skal jo ikke begynne å prøve før til sommeren vi heller, men det at jeg vet det er en liten teoretisk mulighet for å bli gravid når vi hopper av i svingen gjør at psykosen er på plass hver måned allikevel, selv om vi har hoppet av ca 1,5 år til sammen (når jeg har hatt normal syklus) uten at det har resultert i noe som helst. Prøvepsykosen lenge leve Forrige gang testet jeg positivt på ettermiddagen 9 DOP, så egget må ha festet seg veldig tidlig forrige gang. Har egentlig ingen spennende symptomer utover vanlig pms Forrige gang hadde jeg nesten INGEN symptomer, så jeg regner jo ikke med å få det denne gangen heller, uten at det stopper meg fra å kjenne etter Hvilken dato står bryllupet igjen? *teflonhjerne* Jepp, er andre gang jeg er medlem. Syns det er verdt de 99 kr. i mnd for å få tilgang på et enkelt og oversiktlig verktøy over matinntakk og trening. Er også med i to grupper der inne "Prosjekt sprek mamma" og "Brud 2015". Syns det er til stor hjelp å prate med likesinnede og rapportere inn vekt ukentlig. Jeg har forøvrig fredag som veiedag da jeg syns den er mer jevn og ikke så sprett og hopp som mandager grunnet helga. Tester du mao på tirsdag? Selv har jeg også totalpanikk her. Ingen mens. Skulle kommet i går. Nå hender det at den er litt forsinket innimellom, men siden jeg har graviditetstester liggende fra ebay så tar jeg nok en når jeg er hjemme fra fjellet. Den kan bare våge å være noe annet enn negativ!!! Jeg gifter meg jo 27.juni!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 2. mars 2015 #319 Del Skrevet 2. mars 2015 Jeg har flyttet veieda Jepp, er andre gang jeg er medlem. Syns det er verdt de 99 kr. i mnd for å få tilgang på et enkelt og oversiktlig verktøy over matinntakk og trening. Er også med i to grupper der inne "Prosjekt sprek mamma" og "Brud 2015". Syns det er til stor hjelp å prate med likesinnede og rapportere inn vekt ukentlig. Jeg har forøvrig fredag som veiedag da jeg syns den er mer jevn og ikke så sprett og hopp som mandager grunnet helga. Tester du mao på tirsdag? Selv har jeg også totalpanikk her. Ingen mens. Skulle kommet i går. Nå hender det at den er litt forsinket innimellom, men siden jeg har graviditetstester liggende fra ebay så tar jeg nok en når jeg er hjemme fra fjellet. Den kan bare våge å være noe annet enn negativ!!! Jeg gifter meg jo 27.juni!! Jeg har flyttet veiedag jeg også. Jeg veier på onsdager, da pleier vekta å være tilbake til normalen etter helgens kos. Jeg prøvde å henge meg på "prosjekt sprek mamma" like etter jul, men siden forumet fungerer så dårlig fra mobil, og det var lite aktivitet der da, så ble det ikke noe greie på. Jeg har forresten allerede utført ukens første treningsøkt i dag Jeg kom meg opp og løp intervaller før jobb i dag, selv om jeg lurte på hvem i "#¤&% som ringte midt på natten når klokken ringte første gang i dag Bena var tunge som bly i dag, men det føles godt nå! Jeg fikk forresten somlet meg til å laste inn treningssangene dine på iphonen i helgen da (bruker en gammel iphone uten sim-kort når jeg trener), så i dag fikk jeg testet musikken din! Det var flere sanger der som går inn i treningslisten min! Takk! Jeg har allerede testet Jeg er helt ramm på testingen, skikkelig testetøs. Den var jo selvsagt negativ, akkurat som jeg visste den ville være. Nå er det bare å vente på tanta som er ventet i morgen, men som glatt kan være 1-2 dager forsinket. Har du testet du eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 2. mars 2015 Forfatter #320 Del Skrevet 2. mars 2015 Jeg har flyttet veieda Jeg har flyttet veiedag jeg også. Jeg veier på onsdager, da pleier vekta å være tilbake til normalen etter helgens kos. Jeg prøvde å henge meg på "prosjekt sprek mamma" like etter jul, men siden forumet fungerer så dårlig fra mobil, og det var lite aktivitet der da, så ble det ikke noe greie på. Jeg har forresten allerede utført ukens første treningsøkt i dag Jeg kom meg opp og løp intervaller før jobb i dag, selv om jeg lurte på hvem i "#¤&% som ringte midt på natten når klokken ringte første gang i dag Bena var tunge som bly i dag, men det føles godt nå! Jeg fikk forresten somlet meg til å laste inn treningssangene dine på iphonen i helgen da (bruker en gammel iphone uten sim-kort når jeg trener), så i dag fikk jeg testet musikken din! Det var flere sanger der som går inn i treningslisten min! Takk! Jeg har allerede testet Jeg er helt ramm på testingen, skikkelig testetøs. Den var jo selvsagt negativ, akkurat som jeg visste den ville være. Nå er det bare å vente på tanta som er ventet i morgen, men som glatt kan være 1-2 dager forsinket. Har du testet du eller? Så flink du er!! All kred til deg! Bøyer meg i støvet. Jeg våknet av Kasper kl. 06.15 og tenkte "hva faen??". Han lå nå og lagde litt lyder, men gråt aldri, og til slutt sovna han igjen. Når han så våknet igjen 07:30 oppdaget jeg at han lå uten pysj, i dynetrekket og alt var søkkvått. Han hadde tisset utover hele senga!! Bleia var ikke ordentlig på. For en start. Og stakkars lille Kasper. Utrolig at han sovna igjen i det der Fant deg i Vektklubben nå, hehe. Var ikke så vanskelig da mtp brukernavn. Testet forøvrig selv i dag ja og den var blendahvit! Heldigvis!!! Skjønner ikke hvorfor ikke mensen kommer, men den har vel bare bestemt seg for å lage litt trøbbel i hodet mitt. Har en del magesmerter nå så antar den melder sin ankomst i løpet av dagen:) Vil virkelig ikke være gravid nå. Har for mange planer som går i vasken da, også bryllupet, så det hadde vært så langt fra optimalt. Men, jeg gleder meg til jeg faktisk blir gravid også da, bare ETTER bryllupet Av nysgjerrighet - hvilken sang(er) likte du best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå