Gå til innhold

Prøvedrømming

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Tror jeg rett og slett drar frem denne prøvedagboka fra KG-dypet, hvor den har ligget brakk i noen år. Vi skal nemlig prøve på en nummer to.... til sommeren (gifter oss 27. juni og vil helst unngå å stå gravid brud, det er jo tidenes dyreste fest og jeg ønsker å kunne delta fullt og helt på den i tillegg). Men, før den tid så har jeg noen utfordring jeg trenger å få luftet et sted.

Jeg går nemlig på spiral. Kobberspiral. Det gjør at min syklus er særdeles stabil på om lag 30-32 dager, Åkkesom. Jeg har lagt dette inn på Womanapp og den kalkulerer da fremover i tid når mensen vil ankomme og derfor vet jeg med sikkerhet at den kommer på....bryllupsreisen! :grine:

Så, i jula tenkte jeg at jeg skulle være smart og bruke opp to brett med p-piller jeg hadde liggende for å forskyve mensen. Det gikk særdeles dårlig for kobberspiralen overstyrer alt av hormoner og det gikk ikke å forskyve syklusen. Ser ut som jeg klarte å forskyve den med hele to dager bare! Yey. :fnise:

Neste løsning, som jeg skal prøve nå, er primalut-n. Jeg tar ut kobberspiralen i slutten av april, tar primalut og forskyver da menstruasjonen med en uke eller to. Dermed har jeg ikke mensen på bryllupsreisen (men enda bedre - eggløsning!). Jeg velger å forskyve allerede i april så kroppen rekker å komme seg i gjenge etter jeg har, forhåpentligvis, flyttet på syklusen.

Noen som tilfeldigvis har erfaring med primalut? Eller har en bedre løsning? Menstruasjon på bryllupsreisen er forøvrig ikke en løsning :hoho: .

Svarte ikke på inlegget ditt en gang :fnise: haha! MEN jeg fikk primalut i starten av prøvehelvete en gang, for å få mensen til å komme tilbake etter første spontanaborten. Og den kom etter 5 dager. Lurt å gjøre dette allerede i april så du ser at det "funker"! Lykke til :laugh::danse: Ps. Jeg opplevede kraftige mensensmerter på primaluten, og vet om fler som har opplevd det samme! SÅ stack opp med paracet :hug:

Edit: Men er det ikke med kobberspiral som med p piller, at tanta kan bruke en stund på å komme tilbake, og dermed kanskje "forskyver" seg selv etter uttaket? Eller...? ( jeg kan INGEN ting om spiral altså, bare vill gjetting)

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte ikke på inlegget ditt en gang :fnise: haha! MEN jeg fikk primalut i starten av prøvehelvete en gang, for å få mensen til å komme tilbake etter første spontanaborten. Og den kom etter 5 dager. Lurt å gjøre dette allerede i april så du ser at det "funker"! Lykke til :laugh::danse: Ps. Jeg opplevede kraftige mensensmerter på primaluten, og vet om fler som har opplevd det samme! SÅ stack opp med paracet :hug:

Edit: Men er det ikke med kobberspiral som med p piller, at tanta kan bruke en stund på å komme tilbake, og dermed kanskje "forskyver" seg selv etter uttaket? Eller...? ( jeg kan INGEN ting om spiral altså, bare vill gjetting)

Ja, blir spennende å se om primalut kan flytte litt på syklusen slik at jeg, beste scenario, blir gravid på byllupsreisen :biggrin: . Takk for tips angående paracet, det skal jeg passe på.

Nei, kobberspiral er kun kobber og ikke hormoner. Jeg har helt vanlig syklus hver måned og den forskyver ingenting (siden den ikke påvirker syklusen, men gjør bare slik at egg ikke fester seg) når jeg slutter. Tror jeg går for hormonspiral neste gang så jeg slipper mensen totalt!! :ler:

Koselig at du var innom Fionel. Håper du får en fin dag og straks helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake i prøveverden! :duskedame:

Tenk at vi snart skal begynne å prøve på nr 2, jeg synes ikke det er lenge siden vi fikk nr 1 :ler:

Jeg har så vidt begynt å forberede meg på prøving selv, har testet med eggløsningstester de siste syklusene for å kartlegge eggløsning. Ikke bruker vi prevansjon heller, men hopper av i svingen.

Når står bryllupet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake i prøveverden! :duskedame:

Tenk at vi snart skal begynne å prøve på nr 2, jeg synes ikke det er lenge siden vi fikk nr 1 :ler:

Jeg har så vidt begynt å forberede meg på prøving selv, har testet med eggløsningstester de siste syklusene for å kartlegge eggløsning. Ikke bruker vi prevansjon heller, men hopper av i svingen.

Når står bryllupet deres?

27. juni, så 5 måneder til. Vi starter rett etterpå. Hadde vi ikke skulle giftet oss hadde vi nok startet prøvingen i april.

Lurt å kartlegge syklusen, det var min plan også egentlig. Hadde vært kjekt å vite sånn ca. når jeg pleier å ha EL i syklusforløpet, tror det er temmelig stabilt og ikke stemmer helt med womanappen min (mener jeg å huske fra sist gang).

Når starter dere prøvingen for fullt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å starte prøvingen til sommeren vi også. Dvs. etter april er det ikke så farlig med å hoppe av i svingen lenger, men planen er å starte i ca juni :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker å starte prøvingen til sommeren vi også. Dvs. etter april er det ikke så farlig med å hoppe av i svingen lenger, men planen er å starte i ca juni :)

Oioi, da starter vi samtidig! Det er jo kjempegøy. :skya:

Håper på en vår/tidligsommerbaby. Fin årstid for trilleturer. Veksler mellom å være babysyk og synes det er godt å ha en større unge, som sover natta igjennom, kommuniserer hva han vil, er enkel å passe for andre og jeg har tid og frihet til å også ha et sosialt liv, med og uten kjæresten. Har du begynt å kjenne på babysyken? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper også på en vår/tidlig sommer baby. Jeg synes det var helt supert å få barn i slutten av mars sist gang, da var våren kommet når jeg var klar for å begynne å bevege meg utenfor leilighetens fire vegger (det tok noen uker). Og det var jo helt nydelig å kunne gå ut uten å kle på babyen masse tykke klær.

Jeg kjenner litt på det samme som deg; det er litt trist at den lille babyen min er blitt stor, men samtidig så er det utrolig deilig at han er litt mer "selvstendig" og kan kommunisere, og at det ikke er noe problem med barnevakt.

Det sosiale livet mitt er det så-som-så med, men det er i hovedsak fordi jeg er for sliten til de helt store krumspringene, og ikke fordi jeg ikke har muligheten. Jeg har valgt å ha en relativt krevende jobb, så da er det ofte ikke så mye energi igjen når poden er i seng om kvelden.

På den ene siden er jeg skikkelig babysyk, men på den andre siden så blir jeg litt skremt av alt man skal igjennom. Forrige gang hadde vi jo ikke en anelse om hva som ventet oss, nå derimot vet jeg bedre :ler: På både godt og vondt.

Det er jo også helt umulig for meg å riktig forstå at vi skal få en til som jeg skal bli like uendelig glad i som han vi allerede har, og jeg tar meg selv i å bli trist over at jeg da ikke får like mye tid til tassen.

Det er jo selvsagt helt irrasjonelt å tenke sånn :fnise:

Jeg er spent på hvor fort jeg blir gravid andre gang da. Første gang var det jo på første forsøk, men syklusen er ikke helt lik som før jeg var gravid, så man vet jo aldri...

Hva tenker du rundt å få en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper også på en vår/tidlig sommer baby. Jeg synes det var helt supert å få barn i slutten av mars sist gang, da var våren kommet når jeg var klar for å begynne å bevege meg utenfor leilighetens fire vegger (det tok noen uker). Og det var jo helt nydelig å kunne gå ut uten å kle på babyen masse tykke klær.

Jeg kjenner litt på det samme som deg; det er litt trist at den lille babyen min er blitt stor, men samtidig så er det utrolig deilig at han er litt mer "selvstendig" og kan kommunisere, og at det ikke er noe problem med barnevakt.

Det sosiale livet mitt er det så-som-så med, men det er i hovedsak fordi jeg er for sliten til de helt store krumspringene, og ikke fordi jeg ikke har muligheten. Jeg har valgt å ha en relativt krevende jobb, så da er det ofte ikke så mye energi igjen når poden er i seng om kvelden.

På den ene siden er jeg skikkelig babysyk, men på den andre siden så blir jeg litt skremt av alt man skal igjennom. Forrige gang hadde vi jo ikke en anelse om hva som ventet oss, nå derimot vet jeg bedre :ler: På både godt og vondt.

Det er jo også helt umulig for meg å riktig forstå at vi skal få en til som jeg skal bli like uendelig glad i som han vi allerede har, og jeg tar meg selv i å bli trist over at jeg da ikke får like mye tid til tassen.

Det er jo selvsagt helt irrasjonelt å tenke sånn :fnise:

Jeg er spent på hvor fort jeg blir gravid andre gang da. Første gang var det jo på første forsøk, men syklusen er ikke helt lik som før jeg var gravid, så man vet jo aldri...

Hva tenker du rundt å få en til?

Jeg både gleder og gruer meg til å få en baby til og gjennomgå babytiden. Den er fin, slitsom og altoppslukende på mange plan, men det vil jo bli helt annerledes når man ikke er ferske foreldre lenger. Vi er denne gangen langt mer forberedt, på godt og ondt. Jeg vet jeg vil elske baby nummer to like høyt som Kasper, men er mer bekymret for søskensjalusien han vil gå igjennom (jeg var selv grådig sjalu på min søster og slet veldig med at jeg ble søster da jeg var 2.5 år) og hvordan vi kan takle det på en god måte.

På mange plan så vil jeg spole frem til begge barna kan snakke og vi kan dra ut på aktiviteter av ulike slag. Det er så mye jeg gleder meg til å gjøre med mine barn. Jeg vil rett og slett leve det komplette A4-livet, haha. Men, jeg tar meg ofte i det og prøver da å nyte nuet, for det er utrolig gøy og spennende å følge på den voldsomme utviklingen Kasper går igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere begynner å planlegge prøving på baby nr 2! :jepp: Bryllupsreisebaby er en bra plan. ;) Håper du får flyttet syklusen slik at du slipper mensentull på bryllupsreisen. Jeg hadde både mensen på bryllupsreisen og en syk lille My med oss, så jeg tror vi må ta igjen bryllupsreisen om et par år. :fnise:

Når det gjelder tanker rundt det å få nr 2 så kjenner jeg på de samme selv. Nå er det ikke lenge igjen for min del, og det er ganske uvirkelig at jeg snart har to å dele meg mellom. Er spent på hvordan lillejenta takler det, hun er veldig mammajente. Heldigvis har hun et supert forhold til pappaen sin også, så etter litt omstilling går det seg nok til. :) Et problem er at hun fortsatt sover i senga vår, fordi hun sover så urolig i egen seng... der har vi en stor jobb å gjøre de neste to månedene. Gruer meg til den maktkampen det kommer til å bli! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere begynner å planlegge prøving på baby nr 2! :jepp: Bryllupsreisebaby er en bra plan. ;) Håper du får flyttet syklusen slik at du slipper mensentull på bryllupsreisen. Jeg hadde både mensen på bryllupsreisen og en syk lille My med oss, så jeg tror vi må ta igjen bryllupsreisen om et par år. :fnise:

Når det gjelder tanker rundt det å få nr 2 så kjenner jeg på de samme selv. Nå er det ikke lenge igjen for min del, og det er ganske uvirkelig at jeg snart har to å dele meg mellom. Er spent på hvordan lillejenta takler det, hun er veldig mammajente. Heldigvis har hun et supert forhold til pappaen sin også, så etter litt omstilling går det seg nok til. :) Et problem er at hun fortsatt sover i senga vår, fordi hun sover så urolig i egen seng... der har vi en stor jobb å gjøre de neste to månedene. Gruer meg til den maktkampen det kommer til å bli! :(

Ops, glemte helt å svare, beklager så mye :kose:

Forøvrig hurra for 31 uker. Nå er det virkelig ikke lenge igjen!! :strix: Så utrolig spennende. Angående å sove i egen seng er det nok lurt å ta kampen nå, før babyen kommer. Hvis ikke kan hun fort føle at hun blir "kastet ut" av foreldresengen grunnet babyen og det kan være med på å skape/nøre under søskensjalusi. Dette er forøvrig ikke mine ord, men min venninne, hvor deres 2-åring sov i sengen helt frem til noen måneder før lillebroren kom. Da tok de fighten og det gikk overraskende greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, jeg er litt babysyk jeg i dag. Bare synd jeg må gå igjennom 9.5 med å være gravid først. Er det noe jeg syntes var utrolig kjedelig så var det å gå gravid. Det begrenset meg så mye og jeg var så utrolig trøtt og sliten, liten energi til overs og det blir vel desto mindre denne gangen med en aktiv to-åring i hælene.

4.5 mnd til vi starter å prøve igjen. Håper virkelig det går like fort denne gangen!

Må få bestilt meg noen eggløsningstester og kartlegge når i syklusen jeg bruker å ha EL, vil jo helst bli gravid på første eller andre prøveperiode, om jeg kan få viljen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, her var det jo bare gamle kjente! Så spennende å lese, jenter! Så moro at du snart får en til, My!

Jeg er like babysyk som dere, og vil nok heller ikke starte noen prøving før tidligst sommer/høst.

Gifteplaner, babylaging og trenings, Pyntestøv! For et flitt år :danse:

Hva med å ta ut spiralen og gå på f.eks Loette. Anbefaler den på det varmeste :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, her var det jo bare gamle kjente! Så spennende å lese, jenter! Så moro at du snart får en til, My!

Jeg er like babysyk som dere, og vil nok heller ikke starte noen prøving før tidligst sommer/høst.

Hva med å ta ut spiralen og gå på f.eks Loette. Anbefaler den på det varmeste :jepp:

Så gøy med ny prøverunde Nutta. Gleder meg til å følge deg på veien.

Jeg er usikker i forhold til p-piller. Vil helst ikke forstyrre syklusen med hormoner over tid (selvmotsigende siden jeg vil ta primalut? hehe), og når jeg sluttet sist så hadde jeg rar syklus i omlag to måneder, før jeg da ble gravid....

Har ikke landet på noe, loetta kan fortsatt være aktuelt altså. Gikk på det før. Er det ikke Loetta man får fin hud av også? Har ikke veldig uren hud, men husker den var plettfri på et av de p-pillemerkene jeg gikk på før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy med ny prøverunde Nutta. Gleder meg til å følge deg på veien.

Jeg er usikker i forhold til p-piller. Vil helst ikke forstyrre syklusen med hormoner over tid (selvmotsigende siden jeg vil ta primalut? hehe), og når jeg sluttet sist så hadde jeg rar syklus i omlag to måneder, før jeg da ble gravid....

Har ikke landet på noe, loetta kan fortsatt være aktuelt altså. Gikk på det før. Er det ikke Loetta man får fin hud av også? Har ikke veldig uren hud, men husker den var plettfri på et av de p-pillemerkene jeg gikk på før.

Skjønner at det kan bli litt omveltninger på veien. Tror jeg må lese litt ang primalut, for det har jeg aldri hørt om :klo: Også er det vel greit å ha en jevn syklus og et par måneder prevansjonsfri før man starter på et nytt preparat?

Jeg får 1 kvise hver andre mnd. Men jeg har nesten aldri slitt med uren hud. Jeg har litt vann i kroppen og skylder litt på Loette pga det, men ellers merker jeg ingenting som PMS eller menssmerter. Sexlysta er i god stand :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også babysyk! Hadde et innfall av innbilt graviditet forrige uke, og det vekket for alvor til live babysyken!

Jeg har forresten slått deg i innkjøp av el- og g-tester, for mine ligger allerede i skapet :ler:

Men hva med å ta ut spiralen nå, og så hoppe av i svingen fremover? Jeg har ikke gått på prevensjon siden desember 2011, og har med hell hoppet av i svingen. Det er klart det er en liten risiko for å bli gravid, men så lenge man har litt kontroll på avhoppingen så er det jo en metode som er relativt sikker.

Loette fungerte forresten ikke spesielt godt for meg, men nå må jeg ha ganske "sterke" p-piller for at jeg ikke skal ha mellomblødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, skal du begynne å prøve også, Nutta????

Jeg foreslår vi koordinerer oss alle tre slik at vi blir gravide samtidig. Hva med å innføre faste samleiedager? :danse::ler:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også babysyk! Hadde et innfall av innbilt graviditet forrige uke, og det vekket for alvor til live babysyken!

Jeg har forresten slått deg i innkjøp av el- og g-tester, for mine ligger allerede i skapet :ler:

Men hva med å ta ut spiralen nå, og så hoppe av i svingen fremover? Jeg har ikke gått på prevensjon siden desember 2011, og har med hell hoppet av i svingen. Det er klart det er en liten risiko for å bli gravid, men så lenge man har litt kontroll på avhoppingen så er det jo en metode som er relativt sikker.

Loette fungerte forresten ikke spesielt godt for meg, men nå må jeg ha ganske "sterke" p-piller for at jeg ikke skal ha mellomblødninger.

Hvor kjøpte du dine tester? Må få fingeren ut nå.

Jeg hadde definitivt brukt hoppe-av-i-svingen-metoden hadde det ikke vært for at jeg er noe bekymret for å bli gravid før bryllupet. Blir den dyreste festen vi noen sinne arrangerer og jeg vil ikke gå og legge meg kl. 21:00, fordi jeg er utslitt (var veldig mye slapp og trøtt som gravid, i sær i starten) :fnise: . Litt egoistisk er jeg der.

Så enten tar jeg ut spiralen (kobber forresten)i slutten av april og forskyver mensen med primalut (den er nå estimert på selve bryllupsreisen i følge womanapp'n min, jeg har stabil syklus), eller så tar jeg ut spiralen nå, går noen mnd på pilla og tar den ut i mai og innfører sexnekt i eggløsningsperioden før bryllupet (juni) :laugh: . Vanskelig å vite hva som er best egentlig.

Næmmen, skal du begynne å prøve også, Nutta????

Jeg foreslår vi koordinerer oss alle tre slik at vi blir gravide samtidig. Hva med å innføre faste samleiedager? :danse::ler:

:hoho:

Hele uken fra 6-12. juli, for da er vi på bryllupsreise. Bare å plotte inn i kalenderen med én gang altså :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste kravet for å starte prøvingen er at jeg har fast jobb, slik at vi kan kjøpe hus. Min stepappa vil være kausjonist for meg dersom jeg får fast stilling, så *krøss fingra*

God idé å ta ut spiralen, starte på pilla og ha sexnekt før bryllupet, Pyntestøv - tenk deg DEN bryllupsnatta :lur:

Det er ikke egoistisk at du ønsker deg et gravidfri bryllup når det koster så mye penger!! :jepp: Hadde tenkt det samma sjøl!

Er absolutt med på synkronisering!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste kravet for å starte prøvingen er at jeg har fast jobb, slik at vi kan kjøpe hus. Min stepappa vil være kausjonist for meg dersom jeg får fast stilling, så *krøss fingra*

God idé å ta ut spiralen, starte på pilla og ha sexnekt før bryllupet, Pyntestøv - tenk deg DEN bryllupsnatta :lur:

Det er ikke egoistisk at du ønsker deg et gravidfri bryllup når det koster så mye penger!! :jepp: Hadde tenkt det samma sjøl!

Er absolutt med på synkronisering!! :ler:

Skal krysse fingrene. Har det vært noen lovende intervjuer i det siste?

Bryllupsnatta blir nok brukt til å sove :hoho: Bryllupsreisen derimot....

Men, ja... er vanskelig det her. Er mye frem og tilbake i hodet. Kanskje pilla er det beste, da bør jeg i så fall ta spiralen nå snart. Iiiik. Det er snart bare fire måneder til vi er offisielle prøvere igjen!!!

jeg tror jeg har en HAUG med El tester og Gravi tester om du vil ha ?? :laugh: jeg trenger de jo ikke igjen :fnise::fnise:

Åhh, gjerne.... men, skal du ikke prøve på en nummer to etter hvert? Da er de vel kjekke å ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...