AnonymBruker Skrevet 25. juli 2012 #1 Skrevet 25. juli 2012 Min menstruasjon har uteblitt nå 7 uker siden siste mensen.. Jeg har noen alternativer på grunnen kan være: 1. Jeg var redd jeg kunne være gravid,, dette skjedde 2,5 uker etter siste mensen, og bare tanken på at jeg KAN være gravid kan gjøre slik at mensen uteblir har jeg lest.. Tok en test to uker etter dette igjen,(4 uker etter siste mens), og den viste negativ. Nå er jeg redd testen har vist feil... 2. Jeg er veldig aktiv.. Jeg har lest et annet sted at folk som er veldig aktive kan hoppe over en menstruasjon, er dette riktig? Er det annet som kan være grunn til at mensen ikke kommer? jeg begynner å bli ganske bekymret.. Anonym poster: 4c48c7476ac9ae3287b41894f63e4c1f Anonym poster: 4c48c7476ac9ae3287b41894f63e4c1f Anonym poster: 4c48c7476ac9ae3287b41894f63e4c1f
Hirondelle Skrevet 25. juli 2012 #2 Skrevet 25. juli 2012 Mensen kan utebli ved stress, ikke nødvendigvis ved høy aktivitet. Er du mye stresset? Og hvis du er stresset for at du er gravid kan det også da føre til at mensen uteblir. Hvis du er redd for at testen du tok var feil så tar du bare en ny en eller drar til legen for å virkelig sjekke det. Lykke til
katrineaal Skrevet 25. juli 2012 #3 Skrevet 25. juli 2012 Vil ikke si jeg er stresset,, blir bare stresset av mine egne tanker, hvis det teller!
Hirondelle Skrevet 25. juli 2012 #4 Skrevet 25. juli 2012 Det er like fullt stress det og. Stress kan komme fra ytre (jobb, skole, familieproblemer +++) faktorer og indre faktorer (tanker, psykisk helse osv). Hvis du er veldig redd for å være gravid ville jeg gått til legen og bare få tatt en ordentlig sjekk med en gang og ta det derfra. Enten er du gravid, eller så er du ikke. Er du ikke kan dette bare være ett "engangstilfelle", og du får mensen i neste syklus. Eller det kan komme av mye annet stress. Hvordan har du det til vanlig? Er det noe som plager deg? Er det noe som du prøver å glemme osv. Det er sånne ting du burde stille deg selv hvis du ofte føler at tankene dine stresser deg. Men aller først burde du virkelig finne ut om mensen uteblir pga graviditet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå