Gå til innhold

Hvordan spørre en gutt om han fortsatt er interessert..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger råd til hvordan jeg på en bestemt og direkte, men ikke frekk og bitchy måte, kan spørre en fyr om han fortsatt er interessert.

Som jeg har skrevet i en annen tråd her, så gjelder dette en fyr som jeg ikke har hørt noe fra på nesten en uke. I tillegg snakket vi om å sees helgen som var, men hørte aldri noe da heller. Og ja, omstendighetene og situasjonen fram til nå, tilsier at det er han som burde ha kontaktet meg..

Jeg vet at de fleste her kommer til å skrive at jeg ikke bør ta noe kontakt og bare la han gå. Men lurer ikke på OM jeg skal kontakte han eller ikke, men hvordan jeg kan gjøre det på best mulig måte..

Igrunnen vet jeg jo innerst inne at en fyr ikke er interessert mer om man ikke hører noe på såpass lang tid.. men for min egen del så handler dette mest om at jeg bare ønsker å avslutte det på en måte- for min egen del. For føler bare at the silent treatment ikke fungerer for meg, og det stresser meg.. og jeg vil nok kunne glemme denne fyren fortere om jeg bare skrver meldiing istedet for å gå dag etter dag og håpe jeg får en melding. da har jeg ihvertfall gjort det jeg "kan" og bare håpe at jeg får et (ærlig) svar. Og får jeg ikke noe svar i det hele tatt så er jo det bekreftelse nok på at han ikke vil se meg mer. Og i tilfelle det viser seg at ting har vært en misforståelse osv (tro meg, jeg vet at det ikke er sannsynlig), så vil jeg ikke virke FOR kjip heller..

Jeg er selvfølgelig ikke blitt forelsket i fyren, men hadde det jo tross alt koselig da jeg møtte han (fra et nettdatingsted), og så jo potensiale i han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring ham, alternativt send en melding og spør rett ut. Si du føler/merker at han har trukket seg unna og oppfører seg avvisende. Om det er slik at han ikke vil mer men ikke tør si det rett ut - eller om det er noe annet som ligger bak.Og at du uansett fortjener å få ett svar her og nå for dette gidder du ikke mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Hei! Er du fortsatt interessert?"

Anonym poster: ac9275e2b7a65152669333a4eadeb8a9

• Liker 1
Skrevet

Er det negativt å heller spørre "Hei, er vi ferdige eller?"

Skrevet

synes alle svarene jeg har fått her nå har vært gode på hver sin måte. Saken er at det er ikke helt meg å bare skrive "hei, meningen jeg skal ta et hint" eller "er vi ferdige eller?" men kanskje det gir bedre virkning når det er en gutt jeg skriver til.. :Pjeg hadde jo i utgangspunktet utformet en meld for meg selv som går ca sånn "hei, har ikke hørt noe fra deg på en stund. Hvis du ikke er interessert i å sees mer, så er det fint om du sier det?" eller noe sånt. spørsmålet er bare om jeg ska formulere det slik "er du interessert eller ikke?" eller bare si "er du ikke interessert mer.." vet jeg overtenker dette.. bare vil vite hva som kan gi best virkning.. men ja tusen takk for svar dere, setter pris på flere innspill:)

Men det er ikke for tidlig for meg å spørre når det har gått ca en uke..? men er vel mest forvirring i bildet her fordi vi faktisk hadde en slags avtale om å treffes i helga... bare håper ikke det har skjedd noe kjipt med han, også er jeg sånn.. men jeg kan jo ikke akkurat lese tanker heller..

Skrevet

skal nevnes at det ikke er noe superseriøst mellom oss, bare så jeg presiserer det.. så lurt å ikke overdramatisere heller..

Skrevet

"Hørte aldr noe angående helgen, hva skjer?"

Skrevet

jepp, får prøve å gjøre det enkelt og greit ja.. bare vil gjøre d klart at jeg vil vite om han fortsatt vil sees, for er så lett å vri seg unna om man sender en veldig vag meld..

Gjest Bandit
Skrevet

Merker jeg det er i ferd med å skli ut, så tar jeg gjerne en samtale for å vite om det er greit om jeg kan gå videre eller ikke.

Skrevet

skjønner. I det store og det hele tror jeg egentlig jeg lurer på om det er OK å være såpass direkte at jeg bør spør om han vil mer eller ikke.. føler jo selv det er det, med tanke på at jeg er er opptatt av ærlighet, og det aller aller verste jeg vet er the silent treatment..

Gjest Bandit
Skrevet

Det er bedre å vite enn å gå rundt i usikkerhet. Da må man nesten være såpass direkte.

Skrevet

Ja du har rett i det. Som sagt vet jeg jo egentlig at han ikke kan være spesielt interessert når jeg ikke har hørt noe, men man kan jo alri vite. Og nei, jeg er ihvertfall ingen type som liker å gå rundt i usikkerhet.. JEg har bare så lett for å føle meg som "taperen" om det sku vise eg at han ikke gidder å svare på meldingen engang, men jaja.. da får jeg bare tenke at det er han som er pingle :P

Gjest Bandit
Skrevet

da får jeg bare tenke at det er han som er pingle :P

Og det er han jo også! ;)

Skrevet

hehe jepp.. men ofte føles d som at det liksom er blitt slik at man bare skal late som man ikke eksisterer mer- noe jeg ikke greier å forstå meg på:P men men

Gjest Tidssone
Skrevet

Fortell hva du skrev og hva svaret var. Tror mange kan dra nytte av erfaringene andre gjør seg i lignende situasjoner.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Ja du har rett i det. Som sagt vet jeg jo egentlig at han ikke kan være spesielt interessert når jeg ikke har hørt noe, men man kan jo alri vite. Og nei, jeg er ihvertfall ingen type som liker å gå rundt i usikkerhet.. JEg har bare så lett for å føle meg som "taperen" om det sku vise eg at han ikke gidder å svare på meldingen engang, men jaja.. da får jeg bare tenke at det er han som er pingle :P

Du vet at han ikke er interessert, men sier du kan aldri vite...

Jeg er temmelig sikker på at å ta kontakt med han er bortkastet tid. Så lenge han ikke har gitt lyd fra seg på så lang tid, er det svar nok.

Og når han ikke er spesielt interessert, vil en melding/telefon fra deg sannsynligvis oppfattes negativt, uansett.

Men hvis du føler at du absolutt vil ha et svar, bør du kontakte han.

Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at å ta kontakt med han er bortkastet tid. Så lenge han ikke har gitt lyd fra seg på så lang tid, er det svar nok.

Og når han ikke er spesielt interessert, vil en melding/telefon fra deg sannsynligvis oppfattes negativt, uansett.

Jeg vet det, men som jeg sa kan jeg aldri være hundre prosent sikker på hva greia er her.. Og for seks dager sien fikk jeg jo faktisk en meld om at jeg måtte slutte, så klaart ville han se meg igjen. Han skrev også at han hadde det så koselig sist. synes da derfor at hele greia er utrolig forvirrende..

Som nevnt så sender jeg ikke en meld eller ringer for å gjøre det som er riktig ovenfor HAN og at han skal ha et så bra inntrykk av meg.. da har han vel uansett ikke når jeg ikke har hørt noe på så lenge..:P og javel, oppfatter han det negativt, så er det greit.På den annen side bør man da også kanskje tenke på hvordan JEG har oppfattet å bli oversett i over en uke..

neida, han er nok ikke interessert mer, og jeg vet at alle andre sier man bare skal overse alt og komme seg videre men jeg er en type person som faktisk trenger å vite sikkert hva greia er. Hvis ikke så går jeg bare rundt og plager meg selv med det evige spørsmålet om hvorfor han ikke har sagt noe. Dette begynte jo faktisk å plage meg seent lørdag kveld, da jeg innså at jeg ikke kom til å høre fra han. og jeg er ikke interessert i å la han ta opp mer av tankene mine nå.. Men det går bedre ettersom dagene går.. så hvis jeg mirakuløst sett ikke tenker mye mindre på det i morgen så er jo sjansen mindre for at jeg i det hele tatt kontakter han. I dag er uaktuelt med tanke på at jeg skal ha det hyggelig i kveld og ikke vil risikere at jeg har sendt en meld og sitter og lurer på om jeg får svar.. men har igrunnen innstilt meg på at jeg kansje ikke får noe svar.

Jeg føler det også litt merkelig å slette nummer,face og alt når jeg egentlig ikke aner hva greia er.. Men takk for innspill.. !

Skrevet

Fortell hva du skrev og hva svaret var. Tror mange kan dra nytte av erfaringene andre gjør seg i lignende situasjoner.

det skal jeg gjøre! jeg tar nok ikke noe kontakt før i morgen, ettersom jeg vil la det gå en hel uke.. pluss at jeg skal gjøre noe hyggelig i dag og vil ikke sitte og trippe ved middagsbordet og lure på om jeg får svar, ikke svar, positivt, negativt osv.. så i kveld skal jeg bare prøve å legge dette bort og så se hva jeg gjør i morgrn:) men jeg må nesten ta et endelig valg snart om hva jeg gjør.. er forskjellig synspunkt om jeg skal ta kontakt eller ikke også ser jeg..

Men om jeg skriver til han så er jeg bare klar i talen og spør rett ut om han har mistet interessen og at det hadde vært fint om han kunne si det. men regner igrunnen ikke med noe svar, men vi får se;) på dette stadiet føler jeg ikke at jeg har noe å tape uansett.

Gjest Bandit
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men en avslutning gjør det langt lettere å gå videre. Dessuten misliker jeg den apatiske holdningen enkelte har til slik. De styrer unna alt som er ubehagelig. I stedet for å gjøre det kort og konsist, lar de den andre gå rundt usikker og kanskje til til og med håpefull. Derfor lar jeg dem gjerne møte dette ansikt til ansikt.

• Liker 2
Gjest -Ninni-
Skrevet

Synes du skal sende han en tydelig melding jeg, spør han rett ut. Man blir gal av å gå sånn og lure og analysere, så få det gjort. Synes også det er en fordel å gi han inntrykk av at du vil treffe han igjen, ikkeno farlig det. Og da slipper du å lure på i ettertid om det var du som viste for lite interesse osv.

Svarer han ikke, så er du iaf. kvitt han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...